Amsterdam Dakar AX

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply

Amsterdam Dakar Met Een AX?

Ja, moet je zeker weten doen!
25
76%
Als je dat leuk vind!
2
6%
Je bent helemaal gek als je daaraan begint!
2
6%
Vind het een top idee, en zal je helpen!
4
12%
 
Total votes: 33

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Amsterdam Dakar AX

Post by FoxHunter »

Beste AX Vrienden, :lol:

Luister en huiver. Zoals velen van jullie wel weten zit ik in Duitsland voor mijn stage. Samen met een vriend van mij, heb ik samen met de AX trouw een half jaar heen en weer gependeld tussen Duitsland en Nederland.

Vaak wanneer wij weer naar Nederland onderweg waren hadden we het er vaak over dat we mee willen doen met de Amsterdam Dakar. Dit houd in dat men een auto koopt van onder de 500 euro, maximaal 150 euro besteed om de auto te 'tunen, verbeteren', en de rest moet doen met behulp van sponsors.

Vandaag hebben we besloten om er misschien wel aan mee te doen, wanneer ouders en dergelijke ermee instemmen, sponsors te vinden zijn, en het wel haalbaar is. En of er ook daadwerkelijk over twee jaar nog de Amsterdam Dakar wordt gereden!

Wat houd dit in: Men rijd met een auto van Amsterdam, naar Dakar (Afrika). Uitteraard voor een goed doel. De auto die daar aankomt, word geschonken aan de bevolking daar.

Misschien voelen jullie de bui al hangen. Juist, wij willen over twee jaar hieraan mee gaan doen na onze studie. En jaja, welliswaar met een AX. Wat voor eentje, wat of waar, komt tegen die tijd wel. Ik ben echter wel benieuwd wat jullie er hier van vinden van het AX forum.

Waarschijnlijk kunnen we ook wat sponsors gebruiken. Misschien dat er mensen bereid zijn om dan tegen die tijd onderdelen te schenken (want dat is echt ontzettend belangrijk), eventueel bereid zijn om te helpen sleutelen, ideeen kunnen geven etc. Ook benzine zal van belang zijn, maar tegen die tijd willen we ook een inzamelingsactie houden.

Ook zullen we reclame maken in de daaglijkse krant. Het lijkt ons echt een geweldig idee. Het word niet makkelijk, 5894KM, woestijn, water, rotsen. De AX moet wel tegen een stootje kunnen!

Uiteindelijk zal er ook een website worden gemaakt, waar we de sponsors zullen promoten. En natuurlijk, komt er een dikke sticker van het AXCLUB op de AX. Reclame maken, en als dank voor de hulp als die wordt gegeven tegen die tijd.

Ik ben erg benieuwd wat jullie hier van vinden, of er mensen bereid zijn om tegen die tijd te helpen, te sponsoren etc. Mensen met opmerkingen, aanmerkingen of tips... Join The Team....

Meer Info Over Amsterdam Dakar:

Kijk Op Deze Site

Image
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Pfoe, wel kick idee. Maar moet je niet ondeschaten hoor. Of een AX zo robuust is...
Freude am Fahren.

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

master-arnie wrote:Pfoe, wel kick idee. Maar moet je niet ondeschaten hoor. Of een AX zo robuust is...


Komt wel goed denk ik. Daarom vroeg ik ook of er misschien mensen zijn met ideen, tips om aan te denken?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Gaaf plan!!

Het stuk tot zuid spanje doe je met 3 vingers in je neus .... maar daarna vraag ik me toch af in hoeverre het haalbaar is!

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Natuurlijk is dat haalbaar, dit jaar hebben er geloof ik 2 Renaultjes 4 aan meegedaan. Puik idee :D als ik dichterbij had gewoond had ik zeker willen helpen!!!!

Tegen die tijd kan ik vast een dagje heen en weer om te helpen als dat nodig is. Succes.



Als deze het red, red een AX het ook (niks ten nadelen aan een R4 hoor :wink: )Klik!
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

LumbRjack wrote:Natuurlijk is dat haalbaar, dit jaar hebben er geloof ik 2 Renaultjes 4 aan meegedaan. Puik idee :D als ik dichterbij had gewoond had ik zeker willen helpen!!!!

Tegen die tijd kan ik vast een dagje heen en weer om te helpen als dat nodig is. Succes.



Als deze het red, red een AX het ook (niks ten nadelen aan een R4 hoor :wink: )Klik!


Thanks, we onthouden het. Ik denk dat het met wat aanpassingen zeker moet gaan lukken!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

:shock: Cool, doen man!!!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zeker meedoen! :)

super idee dit.. geweldig! ik kan nu al wel mn hulp toezeggen, maar we zullen tegen die tijd nog maar eens zien hoe het dan zit he? tot nu toe echt een super plan
Image

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

q01z wrote:zeker meedoen! :)

super idee dit.. geweldig! ik kan nu al wel mn hulp toezeggen, maar we zullen tegen die tijd nog maar eens zien hoe het dan zit he? tot nu toe echt een super plan


Het is zo, het plan licht vast. Maar er moet zoveel van tevoren geregeld worden. Het meeste moet geen probleem worden, maar een beetje inventariseren wie er kan helpen en wat er moet gebeuren is altijd makkelijk. Als we er uiteindelijk met zijn tweeen voor staan reden we dat niet. Twee jaar is misschien ver weg, maar je heb het echt nodig denk ik!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

je hebt die 2 jaar idd nodig..

ik zal nu alvast al wel aan een AX denken.. ik denk overigens een diesel maar dat is daar minder makkelijk te krijgen denk ik? bovendien zijn die duurder in aanschaf..

je moet ook gaan bedenken wat voor terein je gaat krijgen en wat er dus aangepast moet worden.. meer bodemvrijheid bijv. of andere ophanging, beplating.. dat soort onzin
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Bij deze heb je mijn steun. Ontzettend gaaf idee. I?m in.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

ax_mania
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: TueDec14, 2004 7:57:58 PM
Location: Den haag

Post by ax_mania »

dik man gewoon doen 8) respect

Dirk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: SatNov06, 2004 2:55:32 PM
Location: Utrecht

dirk

Post by Dirk »

superplan !! lijkt mij ook wel wat!!

IK denk dat je bij de hts ook wel wat sponsorgeld kan aftroggelen. Wordt zeker een ax vol met electronica ?? haha Zelf even electronische stabiliteitsregeling fixen.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ach een setje assen mee en draagarmen (of fusee kogeltjes)


het moet zeker wel lukken denk ik!


ow een veel grotere radiateur erin ik denk dat temperatuur toch wel het probleem zal worden
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Berry
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: SunJan16, 2005 4:24:15 PM
Location: Vreeland
Contact:

Post by Berry »

In de Autoweek staat/stond ook een reportage over deze tocht. Misschien wel te doen, maar je moet het willen, durven en kunnen!

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Onze motivatie is erg hoog, we kunnen zeker informeren bij onze HTS, is opzich wel een leuke opdracht!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Sander wrote:Bij deze heb je mijn steun. Ontzettend gaaf idee. I?m in.

Ik meende dat we tijdens mijn verjaardag hier serieus (onder het eten namelijk) over gepraat hebben.
Niet zozeer om met een AX mee te doen maar met wat mensen van de club...
Wel errug leu kidee maar of het haalbaar is... :?:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

wat een super idee. Ik kan ook niet mijn hulp voor over 2 jaar garanderen maar ik wil wel helpen als ik tegen die tijd er tijd voor heb.
Misschien kan je een garagebedrijf regelen die een goede ax wil verkopen voor 500 euro als zijn naam er op komt te staan ofzo.

ut_paterke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 113
Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
Location: Alkmaar

Post by ut_paterke »

Top idee,

We hebben er zelf ook all aan gedacht, maar wij krijgen onder geen beding 20 dagen vrij van onze vriendinnen :wink: .
Dat is een domper hoor, dus als het kan DOEN.

Een AX is hier voor prima geschikt te maken.
Als je vast komt te zitten til je hem zo op :a_smile08
Er zit bijna niets in wat echt stuk kan. en heeft een erg sterk zelfdragend chassis...

Een snorkel, met gewijzigd lucht filter systeem is wel aan te raden.
Zand is de pest voor je motor, maar dat spreekt voor zich.

Koop anders de AX van Sander.
Dan wordt het hier in Alkmaar ook weer wat veiliger :evil4:

Ut Paterke

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Dat is een echt super idee. En als ik kan wil ik je zeker helpen!! Maar ook ik kan natuurlijk niks garanderen voor over twee jaar. Maar als er iets is of je zoekt iets wil ik zeker wel helpen.

Ik zie het al voor me, in de krant een AX in de woestijn met een grote AXclub sticker erop!!

Post Reply