help martin "ontstressen":D
Moderators: Rock's, webmasters
help martin "ontstressen":D
Onze lieve martin loopt tegen een burnout aan ik vind dat we hem allemaal moeten helpen!!! wie heeft er "ontstress" tips voor Martin
Re: help martin "ontstressen":D
jetski wrote:Onze lieve martin loopt tegen een burnout aan ik vind dat we hem allemaal moeten helpen!!! wie heeft er "ontstress" tips voor Martin
een dagje ontspannen AX rijden.
offuh slipcursusje :P

-
- AX super weirdo
De volgende punten mogen in 8 genomen worden.
-Niks moet !.......
-het is niet erg om dingen te vergeten! ....(dat kan altijd nog)
-je mist niks als je een stapje lanzamer gaat !.......
-shijt aan alles !!......
-accepteer dat je gestresst bent, dan kan je het beter verwerken...leg je er bij neer.
-veel dingen hebben een gevolg, maar een gevolg bestaat uit keuzes.........kies de makkelijkste !
Oftewel,...........rustig aan, de wereld draai vanzelf verder zolang je maar blijft ademen.
-Niks moet !.......
-het is niet erg om dingen te vergeten! ....(dat kan altijd nog)
-je mist niks als je een stapje lanzamer gaat !.......
-shijt aan alles !!......
-accepteer dat je gestresst bent, dan kan je het beter verwerken...leg je er bij neer.
-veel dingen hebben een gevolg, maar een gevolg bestaat uit keuzes.........kies de makkelijkste !
Oftewel,...........rustig aan, de wereld draai vanzelf verder zolang je maar blijft ademen.

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Onderzoeken welke oorzaken zorgen voor het stressknooppunt; wat heeft er voor gezorgd dat je er in verstrengeld bent geraakt. Financiele onzekerheden, ziekte, negatief zelfbeeld (door gebeurtenissen in het verleden bijv.), depressiviteit, externe oorzaken als: rampen, problemen met naasten/geliefden, etc.
Daarna onderzoeken welke omstandigheden (katalysatoren) bovengenoemde stress aanwakkeren: slechte conditie, slaaptekort, drukte, etc. waardoor je niet meer kunt functioneren.
In stap 3 onderzoek je waar je je gedrag zou kunnen aanpassen om in ieder geval te zorgen dat de katalysatoren geen of minder invloed hebben. Soms is dat simpel: heb je bijvoorbeeld een slechte conditie: ga trainen om meer weerstand te hebben. Soms ook complexer: vertoon je compulsief (verslavend, bijv. chocola, veel slapen, geld uitgeven) gedrag, maak je je veel zorgen in het algemeen.
Inderdaad kan een rondje AX rijden en lekker genieten in plaats van thuis zitten soms al de stress verminderen.
En vooral: helpt meer zorgen maken de situatie te verhelpen? Kun je gras harder laten groeien door te stressen?
Het is daarbij geen gek idee om een expert in te schakelen die de boel in kaart kan brengen en je kan sturen.
Daarna onderzoeken welke omstandigheden (katalysatoren) bovengenoemde stress aanwakkeren: slechte conditie, slaaptekort, drukte, etc. waardoor je niet meer kunt functioneren.
In stap 3 onderzoek je waar je je gedrag zou kunnen aanpassen om in ieder geval te zorgen dat de katalysatoren geen of minder invloed hebben. Soms is dat simpel: heb je bijvoorbeeld een slechte conditie: ga trainen om meer weerstand te hebben. Soms ook complexer: vertoon je compulsief (verslavend, bijv. chocola, veel slapen, geld uitgeven) gedrag, maak je je veel zorgen in het algemeen.
Inderdaad kan een rondje AX rijden en lekker genieten in plaats van thuis zitten soms al de stress verminderen.
En vooral: helpt meer zorgen maken de situatie te verhelpen? Kun je gras harder laten groeien door te stressen?
Het is daarbij geen gek idee om een expert in te schakelen die de boel in kaart kan brengen en je kan sturen.
-
- AX liefhebber
AX_POWAH wrote:hakkuh martin!! gewoon dikke cd in die speler, AX stil zetten langs de weg en hakkuh! dat heb ik m vaker zien doen en knapte hij toen ook van op!!
En voor de rest, chillen!!
AX powah
Haha, goeie Geert :laughing8:
In Martins geval kan ik het me wel iets voorstellen dat rondrijden in zijn AX niet zo stressverminderend is. Ik zou gewoon ff een half jaartje stoppen met school.

Enne... zeker naar speed komen in mei(??)

-
- AX Master
Goeie avond mensjes !!!
Afgelopen nacht helemaal geen last van stress gehad hoor
Maar toch allemaal bedankt voor jullie tips, vooral Daphne
Ik zie jullie de 8ste wel !
Afgelopen nacht helemaal geen last van stress gehad hoor

Maar toch allemaal bedankt voor jullie tips, vooral Daphne

Ik zie jullie de 8ste wel !
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX liefhebber