Holländer wrote:Ik zit op school op de RDM, in Rotterdam. Dit is een oude scheepswerf waar nu een school in gebouwd is. Om de grote ruimte toch per afdeling/opleiding af te schermen hebben ze glazen kassen geplaatst.
Glas is volgens mij een vrij duur materiaal om afscheidingen mee te maken en moet je inderdaad zo nu en dan schoonmaken. Als het ook nog eens mooi was dan was het nog iets, maar het is weer een spreekwoordelijke aap met gouden ring geval.
Het verbaast me vaak hoe lelijke bouwwerken uit de grond worden gestampt met overheidsubsidie. Kijk maar naar de scheveningse kust. Plaatjes van vroeger getuigde van een schitterende bouwstijl gelijk aan het Kuhrhius, waar nu betonnen blokken zijn geplaatst, waar mensen durven te wonen. Zonde
Mijn broer, die bouwkunde heeft gedaan, verklaarde me dat niet de architect het landschap bepaalt, maar de man met de knip. In dit geval waren waarschijnlijk beide niet aanwezig.
Een bewijs dat Nederlanders wel goede waterbouwers zijn, maar totaal geen goed beleid op smaak hebben.