welke mini laptop ?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

welke mini laptop ?

Post by Rock's »

Ik wil voor mijn vrouw zo'n mini laptop of tablet kopen ... maar heb er niet zoveel verstand van :oops:

Wat wil ze er mee ...

- Foto's bewerken in een standaard windows fotobewerkingsprogramma
- DVD afspelen
- Online roze prulletjes zoeken voor de kleine
- Hij moet in een gemiddelde handtas passen :lol:
- hij moet iig 1 USB poort hebben

Ik weet eik geeneens of die kleine handtas modellen wel een dvd spelert hebben :roll:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Re: welke mini laptop ?

Post by MBa@NL »

Voor kleine filmpjes kan een mini laptop nog wel (als die dingen al een CD-speler hebben, laat staan een brander ;)) maar voor wat Miranda er mee wil (films van minimaal een anderhalf uur monteren in de beste kwaliteit dan heb toch een aardige machine nodig.

Wat betreft formaat vrees ik dat je niet veel kleiner zal kunnen als wat je nu hebt en daarbij is een mini-laptop (aka netbook) (naar mijn mening/idee) zwaar ongeschikt voor videobewerking. De hardware is doorgaans veel lichter als wat je nu hebt en op een klein scherm is het namelijk niet prettig werken en heb je het na een half uur naar zo'n klein schermpje turen meestal helemaal gehad en is de laatste film ooit op jullie huidige HP gemonteerd. ;)

Áls je dan toch een netbook wilt aanschaffen doe dit dat met het idee om er mee te kunnen internetten en e-mailen en houdt de laptop ernaast voor "het echte werk".

Wat betreft een tablet vraag ik mij af of dit wel wat voor jullie is... Daarvoor zou ik toch eerst maar eens zo'n ding van iemand vasthouden en gebruiken. Mijn mening is daarover dat ik het niet 3x maar 30x niks vindt omdat ik ten eerste al een toestenbord mis (een vlak scherm waar je toevallig ook letters in de juiste volgorde mee kan krijgen schaar ik niet onder het hoofdstuk toetsenbord. Mijn SmartPhone is ook niet voor niets een HTC Touch Pro2 ( eentje met uitschuifbaar QWERTY toetsenbord)). Maar gelukkig is dit voor iedereen anders en zijn er zat mensen die zweren bij een tablet. Overigens kun je video bewerking op het niveau van Miranda volledig vergeten, meen mij te herrinneren dat ik iets gelezen heb over een app voor de iPad maar al zou dat werken (wat ik mij bij lange na niet voor kan stellen) dan zit je nog steeds met het feit dat je een tweede pc nodig hebt om alles op DVD te branden.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Soow Michel ...das een lap tekst :lol:

Ze gaat er geen filpjes op bewerken ... wel foto's ... we huden er een "grote" laptop naast voor de filpjes

Maar een DVD brandert moet er wel op zitten ...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Rock's wrote:Maar een DVD brandert moet er wel op zitten ...
Dat kun je een tablet per definitie schrappen. En dan bedoel ik de tablets van Apple (iPad) en de tablets met het OS Android. Voor zover mij bekend zijn daar nog geen (fatsoenijke) van met een brander. Overigens is de combinatie tablet/brander ook niet echt logisch (nóg niet althans). Branden doe je namelijk alleen maar als je ook iets hebt om te branden... downloaden, fotobewerken, videobewerken enz. is niet waar een tablet voor gemaakt is, dit is meer nog toekomstmuziek. Tablets die draaien op Windows zou ik nog even links laten liggen tot Windows 8 uitkomt (Q1 2012), tablets op het huidige Windows 7 (of Vista/XP) hebben geen echte gebruikersomgeving voor een tablet waardoor je eigenlijk gewoon met een normale versie van Windows werkt wat volledig vingeronvriendelijk is (zegt een full-time Windows gebruiker en liefhebber ;)).

In een netbook is een CD-speler al een unicum te noemen maar een DVD-brander is echt zoeken naar een speld in een hooiberg (en ja, die "speld" bestaat wel). De beste oplossing daarin is een externe USB DVD brander. Intern is er gewoon te weinig ruimte in de netbook om heb echt "mini" te houden.

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by PeterM »

Als je iets wil waar filmpjes nog enigzins fatsoenlijk op lopen en foto's op een rij niet tergend traag worden neem geen ATOM cpu in een netbook.

Heb zelf al een tijdje zo iets in gebruik met een heel licht extern DVD brandertje van samsung erbij:

http://www.4launch.nl/shop/get/p-4-productid-113410

Ondanks de gemengde gevoelens die ik wel eens over ACER had heb ik nu drie netbooks op rij gehad die het altijd prima gedaan hebben.

P. :D
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

idd, geen atom, dat is vergelijkbaar met een pentium 3 bakkie van 15 jaar oud. karige shit.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply