Powerbox Supercharger Turbo!

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 372
Joined: MonAug21, 2006 7:33:45 PM
Location: Vlissingen

Powerbox Supercharger Turbo!

Post by Fietspomp »

http://verkopers.marktplaats.nl/67169


In één woord: SCHITTEREND....

Wat een onzin!

Had er ook al op gereageerd op t 306 forum.

Maar goed, dit is gewoon bull-shit,
alsof je met een hulpblowert ineens 15% meer druk in je cilinders pompt....
Leuk bedacht, maar de naam alleen al slaat nergens op!

Powerbox, had ik vroeger op m'n brommer geloof ik...
Turbo, dat betekent niks meer dan "door de uitlaatgassen aangedreven"
Supercharger, blower die door de krukas wordt aangedreven.

Als mensen hier geld aan uitgeven zijn ze het echt niet waard, dan heb ik nog meer respect voor die vent die het ook echt verkoopt en er geld aan verdient.....

Ik ben benieuwd naar de reacties van mensen die er echt een gekocht hebben en daadwerkelijk verschil merken....

Trouwens, theoretisch kan het ook niet, want je gebruikt dus spanning van je dynamo, deze zal dan meer weerstand leveren van je motor, waardoor je weer op hetzelfde uitkomt.

En nog eens iets, bij een turbo/supercharger neemt het toerental van de blower toe met het toerental van de auto. Hier niet, 12 volt is 12 volt neem ik aan.....

En dan moet het motormanagement ook nog aangepast worden natuurlijk!

Toen begon ik te rekenen.

We hebben een auto van 100KW -> 100000 W
Dat ding trekt 2.2 ampere, bij 14 volt (voor t gemak)
Vermogen = U*I = 2.2 * 14 = 30.8 Watt
15% meer van 100 is ongeveer 115 KW -> scheelt dus 15 KW( 15000 Watt)
(Of 15/25 PK meer, niet echt duidelijk, maar het is in ieder geval veeeel)

Dus hij verbruikt bijna niks, en hij levert 15% meer op,
dat is toch erg knap, want wat er niet is kan je ook niet leveren, of er zit een deeltjesversneller ingebouwd ofzo, die van 30.8 Watt even mooi 15000 Watt maakt, goeiendag zeg!

Dus het is nogal iets, ik had ook op Marktplaats een luchtfilter die 10 pk gaf, deze dus:
http://link.marktplaats.nl/346590097

En deze geeft tot wel 15pk!
http://link.marktplaats.nl/352262776

Owja, voor 100 euro heb je er ook 1, van onze Pablo:
http://link.marktplaats.nl/351023575

Als ik nou ook nog speciale rode bougievonkjes en groen compressiepoeder haal, misschien pomp ik dan straks wel 230 PK uit m'n 1.6 :lol:

Het lijkt wel een hele foute TellSell reclame ofzo :D


Duuuuus heb ik die man een mailtje gestuurd:
Wel met een grove fout achteraf met KW<->PK, maar dit komt omdat ik altijd met Kw werk en nooit andersom, maar om t even, in de bereking hierboven staat het nu goed.

Code: Select all

Geachte LARROS,

Na berekeningen door ons Laboratorium, hebben wij enkele vragen voor u.

U zegt dat de appendage 2.2 Ampère trekt uit 12V. Dit zou, aangezien een lopende motor 14.4V levert, op ongeveer 31.7W zou uitkomen. U geeft ook in uw advertentie aan, dat het prachtig uitziende apparaat 25PK eer zou leveren, wat neerkomt op 18KW. Dit is een factor 567.8! Zou u met ons kunnen delen van welke planeet u het materiaal voor de ventilator heeft gehaald, ik zou graag in onze garage ook zo'n ventilator installeren, en dan vlak achter het krat bier, zodat deze met 16keer de snelheid van het licht richting ons komt.

Met Vriendelijke Groeten, 
We kregen vrijwel direct iets terug!

Code: Select all


Geachte heer henk en johan en/of Outo tuning tk,
 
Naar onze mening klopt tunings omrekenmethode niet, daar 25 pk geen 34kw is maar 18kw.
Letwel wij geven aan 15 TOT 25 pk welke een gemiddelde geeft van max. 20 pk hetgeen 15kw is.
De snelheid van licht  is exact 299 792 458 meter
per seconde (ca. 300 000 km/s) welke maal 16 wel erg veel is in onze ogen om kratje bier mee te verplaatsen en raden uw dit ook met klem af gezien het gevaar hiervan !!!.
Produktinformatie over herkomst geven wij niet af i.v.m. unieke en gepatenteerde licenties.
 
Proost,
 
Larros 
Image

User avatar
Dansrepairservice
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: TueJun10, 2008 9:05:02 PM
Location: Hengelo OV
Contact:

Post by Dansrepairservice »

Ik heb ook zo'n ding volgs mij! mag je voor E2,50 overnemen!
Maar ik moet wel bij zeggen ik gebruik 'm om m'n luchtbed op te blazen als ik op vakantie ben! :lol:

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Naja ik ben toch echt van menig dat dat ding echt werk.. Ik ga der zeker 2 nemen knup ik ze aanelkaar heb ik 50pk extra :O

Je hebt ook auto met biturbo dus als je de hier 2 van neem ga je echt donders hard :shock:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dingen hangen bij 't zwembad ook bij de uitgang, als je dan op die knop ervan drukt, kun je je haar drogen :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Losroyos wrote:Ik ga der zeker 2 nemen knup ik ze aanelkaar heb ik 50pk extra :O
Knap... aangezien ze er helaas niet zijn voor de Citroën AX :(

Anders had ik er natuurlijk ook zo 2 genomen, aansluiten met blauwe kabels en een paar &nbsp;'s in serie levert zo ook weer een pktje of 10 extra op :)

Let wel op dat je de &nbsp;'s niet parallel zet!!! dan halveert je vermogen :(
Image Image

Post Reply