Schoenen!

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Schoenen!

Post by Happytree »

Avond allen!

Ik verslijt gewoon teveel schoenen en word er een beetje gek van, nu zoek ik natuurlijk wel leuke schoenen maar graag van een merk waar ik lang op kan blijven lopen, dus met welk merk schoenen hebben jullie goede ervaring en blijven lang mooi!

Gaastra/ quick / Sascha / adidas schoen vallen af die heb ik binnen paar maanden stuk

Heb zelf wel goede ervaringen met Van Lier heb ze ook vaak aan naar me werk, en blijven dus wel heel.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

misschien moet je je voeten eens uitlijnen :D
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Als sportschoenen heb ik zelf altijd Asics, mede omdat ik een brede voet heb en zij een bepaald model hebben "voor mij". Meestal loop ik daar wel de gehele lente en zomer op (maand of 6) en daarna nog een maand of 2 om ze echt op te gebruiken bij het klussen o.i.d.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Bepaalde schi*tmerken slijten gewoon veel te snel:
Ecco: loopt fijn, maar binnen no-time naar de kl*te
Van Bommel: te duur, hebben het max drie maand uitgehouden. Wat een hoeredingen. Moet je niet meer dan af en toe een avondje op willen lopen als je ze heel wilt houden.

Clarks bevalt tot nu toe prima, nette modellen maar nog wel stijl en blijven lang oké.
AX GTI '91

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik doe juist heel lang met Ecco's

Mijn vrouw had een set ecco's waarvan de zool na een jaar ging scheuren .. heeft ze ook gewoon nieuwe gehad van ecco :shock: .... dus de service en garantie is ook top...

Ecco's vind ik trouwens ook het lekkerst lopen ...

Nee ... ik heb geen aandelen :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Ecco bevalt erg goed, clarks ook.
Vroeger veel casual Nike gelopen maar daar is bijna niet meer aan te komen :(
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Loop al sinds mensenheugenis alleen op van Bommel, in de afgelopen jaren ooit een keer van Lier geprobeert maar was een ramp.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ik haal altijd cheap-ass zwarte sneakers die ik dan in 6 tot 12 maanden aftrap en dan koop ik weer dezelfde nieuwe. Bij Van Haren gehaald de laatste paar keer dacht ik. Heb net als Michel wel brede voetjes.
M'n huidige zijn trouwens van Adidas (want geen Van Haren in Japan) en die gaan al wel significant langer mee dan de Van Haren rommel :) (en dat arme meisje nog naar een andere winkel rennen om mijn maatje 28.5 (=45) te halen :D)

Oud & nieuw
Image

Maar zonder schoenen ben ik ook best een vrolijke kerel:
Image
Kijk uit, een Cactussssss

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Over Ecco ben ik zelf ook heel tevreden. Toevallig gisteren net een nieuw paar Ecco's gekocht nadat de oude na 3 jaar niet meer netjes te poetsen waren. Maar verder was het stiksel, het profiel en het voetbed na 3 jaar nog erg goed.
Loop je erg naar binnen of naar buiten?
Daar heb je correctiezooltjes voor.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Ik heb onlangs nog een paar rucanor's gekocht bij de schoenen reus. Die zolen krijg je niet stuk of af gesleten. kosten ook geen drol.... waren in de aanbieding twee paar schoenen voor 12,50... ik lach me dood!!

Voorderest loop ik op timberlands van die instapkistjes. de zool slijt heeeeeeeeeel snel binnen 5 maanden is het profiel op het middenstuk ervanaf maar als je die naar de schoenmaker brengt voor een nieuwe zool... dan doe je daarna er langer mee dan met de orginele zool.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Rock's wrote:Ik doe juist heel lang met Ecco's

Mijn vrouw had een set ecco's waarvan de zool na een jaar ging scheuren .. heeft ze ook gewoon nieuwe gehad van ecco :shock: .... dus de service en garantie is ook top...

Ecco's vind ik trouwens ook het lekkerst lopen ...

Nee ... ik heb geen aandelen :lol:
Misschien ben ik gewoon een heavy user.... Ik liep destijds dan ook vrijwel de hele dag en dat is toch wel de ultieme test voor een paar schoenen. Bij Ecco idd een keer prima service gehad toen ik na 3,5 maand door m'n schoenzolen heen was gesleten.

Lopen wel meer dan prima trouwens idd
AX GTI '91

rikko
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: SatApr03, 2010 11:53:13 PM
Location: Den Haag

Post by rikko »

Ligt er inderdaad een beetje aan wat voor soort schoen:

nette schoenen ecco's
vrijetijdschoenen K-Swiss
wandel/werkschoenen Magnum

maarja erg veel keuze heb ik dan ook niet met maatje 47/48

Maar inderdaad prijs zegt echt niet veel over de kwaliteit van schoenen, met ecco's heb ik inderdaad ook dat ik snel door de zool heen ben, terwijl ik met nette Scapino schoenen van 2 tientjes na 3 jaar nog niet door de zool heen ben..

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Er was een tijd dat ik iedere 3 maanden nieuwe Nikes kocht... Niet omdat ze versleten waren, maar omdat er een nieuwe kleur uitkwam.. :roll:

Het liefst loop ik op:
Nike Air Max Classics

Voor m'n werk loop ik op:
Bata S3 veiligheidsschoenen

Als net:
Ecco's (Nee, geen AEZ Ecco's...)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

k heb sinds kort hele goede ervaringen met panama jack

enorme kwaliteit en wat we vooral erg beviel was de manier waarop ze zitten; vanaf het eerste moment zo lekker wat alle voorgaande schoenen overtrof.. wel prijzig trouwens, kost 140 per paar. is wel zo'n schoen die mensen na 3 jaar weer komen halen, precies dezelfde maat en model. grote kans dat ik dat ook ga doen..

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ik heb hier 1 paar K-Swiss die heb ik nu 3 jaar, ze dienen nu als voetbalschoeen maar zijn eigenlijk niet echt kapot te krijgen.

Dans staat er nog een paar Nike Air Max die heb ik nu 2 jaar en daar begint het voorste lipje beetje van los te komen.

Dan heb ik nog een paar Lacoste, Loopt lekker alleen lijken nu al minder stevig, somige draadjes laten los dus moet het ff bij gebrand en gaat het weer ff goed :P

Veel succes met de zoektocht.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Thx voor de reacties!

Merk indd dat smaak heel persoonlijk is, ik hou van nette schoenen met een mooie balans tussen klassiek / modern.

Denk dat het gewoon het verstandigst is om een setje werk schoenen te kopen in de klasse panama jack's dan blijven de rest van me schoenen gewoon netjes voor het weekend/avond en kan ik schoenen kopen die ik mooi vind ipv rekening te moeten houden dat ze op me werk en anderen bezigheden stuk gaan.

Vind het wel leuk topic om te kijken wat iedereen zijn smaak is :)

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

probeer eens van die fivefingers ;-)

ik heb honderdduizend paar schoenen, maar vind - op blote voeten na - slippers toch gewoon het lekkerste lopen :-)
lang leve de zomer
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik heb quechua 'sport' schoenen van decathlon en die gaan echt lang mee.
Ik stel het altijd uit om nieuwe te kopen omdat ik altijd moeilijk passende schoenen vind in maat 47.
Ik heb ook nog een paar Sparcoschoenen die ik af en toe draag. (maar daarmee wandel ik dan wel niet)

Ik heb ook nog een paar werkschoenen die enorm goed zijn, maar ik weet nu ff het merk niet :P

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 128
Joined: SatMay08, 2010 11:19:34 AM
Location: Enschede

Post by Bossinkje »

Ik heb gewoon goedkope schoenen. Van Victory, haal ze altijd bij Van Haren.. Aangezien ik geen schoenen krijg van 80 euro.. En bij VanHaren slaag ik altijd, loop dan gemiddeld 4 maanden op een paar schoenen... Maarja, ze kosten ook geen drol. :roll:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik haal ze per 2 paar of 3 of 5 :oops: .

meestal kan ik de rechter weggooien, maar losse schoenen kopen werkt niet zo.

de schoenen zijn zeker wel sterk en lopen goed, maar omdat ik ze intensief gebruik gaat de levensduur hard achteruit.

het merk: Circa (skateschoenen)
ervoor heb ik skateschoenen van nike gehad, die gingen 2x zo snel naar de palesteinen... :x

Image

en ik koop ze dan op samplesales, die per seizoen of per jaar zijn in Nieuwegein, en ik dacht ook in Scheveningen/den Haag ergens..

daar zijn dan acties zoals 1 paar schoenen voor 50, en 2 voor 70 en heb ook al is iets opgevangen over 5 paar schoenen voor 100 euro, dat zijn dan goeie merk skateschoenen !

en dit kon ik zojuist vinden :
http://www.solid93.com/

dus, mocht je goedkoop lekkere skateschoenen willen inslaan, wacht dan even tot begin volgende maand :D

Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply