Richting aangeven ....

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Richting aangeven ....

Post by Rock's »

Het valt mij dagelijks op dat bijna de helft van de automobilisten geen richting aangeven bij rontonde's

Aangezien we hier met veel mensen zijn en hier dus ook mensen zijn die dus ook geen richting aan geven kan ik hier eigenlijk wel mijn brandende vragen stellen.

WAAROM ????? .... zo moeilijk is het toch niet ?

Vraag 2 ....
Vind je het zelf niet irritant als een ander geen richting aan geeft voor het verlaten van de rontonde ?

Ik vraag me eik af of de niet richtingaangever er voor uit durft te komen ?

Of maak ik mij altijd veel te druk ? ... en moet ik mischien mijn doorrij stijl veranderen en gewoon relaxed aan komen rijden ... bij voorbaad stoppen en relaxed wachten totdat iemand netjes zijn pinkertje aan zet ?
Last edited by Rock's on ThuDec10, 2009 7:24:37 PM, edited 2 times in total.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

o got.. ben jij die ene met dat petje die wel altijd knippert? ;)

nee ik deel je frustratie/irritatie..
Image

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

Ik geef altijd en overal waar dat nodig/handig is, richting aan. Ik irriteer me er ook mateloos aan dat ik voor nop sta te wachten, omdat iemand toch af blijkt te slaan.

Het is overigens rotonde, niet rontonde :wink:
To finish first, you'll first have to finish!

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

bijna de helft?

ik dacht dat het enkel bestuurders van Duitse Merken + Alfa Romeo waren....
Erger me er al jááren aan.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik ben soms in staat om mensen uit hun auto te trekken of borden te maken die ik op een rotonde :wink: in de grond prik ... wie weet helpt het ... (maar eik zou het rijk, gemeente of vvn dit moeten doen)

Maar als we hier allemaal onze irritatie uitten dan zal de "kleine crimineel" nooit uit de kast komen hier .... en dan worden mijn vragen nooit beantwoord :?

Iig hopen dat het lezen van onze onvrede deze personen aan het denken zet ...

Ik vind dat de politie hier ook gewoon op moet controleren ..... mja... wie ben ik ....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ipv mij vd weg afhalen en me wijzen op het gebruik van mistlichten voor, smorgens in de schemer.. (terwijl er voor mij een groepje van 8 fietsers ZONDER licht reden...)
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Rock's wrote:Ik vind dat de politie hier ook gewoon op moet controleren .....
:lol:

Moet ik aan bovenstaande smiley nog tekst en uitleg toevoegen? voor degene die em niet begrijpen, agenten doen het net zo min, zijn af en toe net mensen...

ook ik deel de frustratie... heb tegenwoordig de gewoonte om even te toeteren... een aantal die het begrijpen maar ook genoeg die niet eens opkijken...

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Richting aangeven ....

Post by Henk Bats »

Rock's wrote:Het valt mij dagelijks op dat bijna de helft van de automobilisten geen richting aangeven bij rontonde's.........
Voor mij is dat inderdaad ergernis nummer 1 :evil:


Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

zelfs op de fiets steek ik mijn hand altijd uit.. ook als er niemand is die het ziet... :roll:

Ja richting aangeven is erg fijn.... ik steek nog wel eens mijn duim op als iemand het doet :) (belonen schijnt beter te helpen dan straffen)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

En ook ik vind het annoying! Hoe moeilijk is het om even je knipper uit te doen :roll:

Maar ook he, dan geven mensen op de rotonde wel netjes richting aan staat er nog steeds een vaag figuur vooraan die gewoon alsnog stil gaat staan, ondanks dat hij gewoon de rotonde op kan rijden. Dat snap ik ook niet

Maar grootste ergenis, neuh dat zeker niet....

- onnodig links rijden staat bij mij toch echt DIK op 1. Dat rechts in halen niet mag, tja, als ik er rechts langs kan konden zij schijnbaar ook naar rechts om mij er langs te laten. En 9 v/d 10 keer nog niet naar rechts gaan daarna
En ja als ze gewoon max snelheid rijden, maar als ze met net aan 90 op een 120 snelweg links blijven omdat er over 6 km ook een vrachtwagen rijd. Damnz, ik moet ook optijd op mn werk zijn hoor

- ook heel erg, bij stoplicht links gaan staan, KEI hard optrekken en vervolgens 20km/uur onder de max snelheid te gaan rijden (met een goede en moderne auto, goed wegdek en goede weersomstandigheden, anders begrijp ik het maar trek dan niet hard op maar laat je ff inhalen, scheelt jou ook gezeur lijkt mij?). En dan kan je er niet meer langs, sjiitttt.



En de politie idd wel boetes uitdelen als je mistlampen voert. Dan ben je teminste te zien :S
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

nou, ik zal er maar voor uitkomen. ik vertik het gewoon, geen zin om m'n hand of vingers te bewegen, lekker die rotonde over zonder ergens over na te denken, heerlijk!!!

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ik geef in 99% van de gevallen richting aan bij het verlaten van de rotonde. Die ene procent is ´s nachts als ik me alleen op de weg/rotonde bevind....

Ik erger me echt dood aan mensen die geen richting aangeven, ik zwaai altijd even vriendelijk met 1 vinger...:oops:
Wat ik ook irritant vind, is dat mensen, als je richting aangeeft om bijvoorbeeld rechtaf te gaan, dat ze al op je bumper hangen om je 'voorbij' te gaan als je net de hoek om bent... Ik kan het dan eigenlijk nooit laten om even m'n rem aan te tikken en de reactie in m'n spiegel te peilen...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

dit is club cafe, niet het frustratie sub-forum :wink:

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ik geef eigenlijk altijd richting aan.(eigenlijk rij ik best netjes op de snelheid na)
en de piep die dat niet doet kan een vinger krijgen.
heb vaak het idee dat nieuwe auto's geen knipperlichthendel meer gemonteerd krijgen in de auto
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Wel zie ik tegenwoordig vaak dat de mistlampen van bepaalde nieuwe auto's branden wanneer er richting aangegeven wordt.
Komen de eigenaren van deze auto's niet in de problemen met de politie? En rechtvaardigt dit ook mijn mistlampgebruik?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

nee dat is meeschijnen in de bocht
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Dat begrijp ik, maar dan voer je in wezen verlichting die je niet 'mag' voeren toch?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ben ik zeker weer de schuldige als auto's voor me geen richting aangeven en ik vervolgens achter ze ga plakken en met groot licht ga 'spelen' ? :salute:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Zo bleek mijn vader (bouwjaar 1959) vroegâh te hebben geleerd dat je vóór de rotonde altijd links knippert, omdat je altijd linksom rijdt. Dusz. Maar dan wel weer netjes rechts knipperen als ie eraf gaat.

Ik ben een keer voor een rijexamen gezakt (mede) doordat mensen niet knipperden en er toch af gingen.
Kijk uit, een Cactussssss

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

waarom hapt er nou niemand??

Post Reply