KM-Heffing
Moderators: Rock's, webmasters
KM-Heffing
wie heeft er al over de voor/nadelen van de KM heffing gedacht?
Even een voorbeeld:
3 cent de KM tegen 14 euro per maand wegenbelasting.
dat is 1400/3 = 467KM
alles erboven gaat knaken kosten...
Even een voorbeeld:
3 cent de KM tegen 14 euro per maand wegenbelasting.
dat is 1400/3 = 467KM
alles erboven gaat knaken kosten...
Nadelen:
-Hogere kosten (en dat geld ook voor de mensen die weinig rijden).
-Kastje in de auto waar tig regeles aan verbonden zijn, eventuele inbraak op de privacy. Het enigsinds beinvloeden hiervan is overigens geen overtreding maar direct een zwaar misdrijf. Plus weer extra kosten.
De oplossing:
-Ander kabinet.
-Technisch is het bijna onhaalbaar (denk aan ontelbare fraude mogenlijkheden zoals GPS spoofing )dus het zal weer tot 2020 stuklopen.
-Koop een oldtimer van voor 1987.
-Koop een moterfiets.
Ik kan mij niet voorstellen dat er aberhaupt 1 iemand hier is die er vrede mee zal hebben (hetzij schaapjes volk uitgezonderd).
-Hogere kosten (en dat geld ook voor de mensen die weinig rijden).
-Kastje in de auto waar tig regeles aan verbonden zijn, eventuele inbraak op de privacy. Het enigsinds beinvloeden hiervan is overigens geen overtreding maar direct een zwaar misdrijf. Plus weer extra kosten.
De oplossing:
-Ander kabinet.
-Technisch is het bijna onhaalbaar (denk aan ontelbare fraude mogenlijkheden zoals GPS spoofing )dus het zal weer tot 2020 stuklopen.
-Koop een oldtimer van voor 1987.
-Koop een moterfiets.
Ik kan mij niet voorstellen dat er aberhaupt 1 iemand hier is die er vrede mee zal hebben (hetzij schaapjes volk uitgezonderd).
Last edited by Drake on MonNov16, 2009 12:41:28 PM, edited 2 times in total.
- arjanklepper
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
- Location: Heerhugowaard
@ AXCLUB
Je vergeet te vermelden dat die grappemakers de 3 cent door de jaren gaan verhogen naar 7,8 cent de kilometer
hierdoor wordt het nog schandaliger voor ons.
Tevens heb ik mijn vragen bij de inbouw van die kastjes.hoe willen ze al die auto's gaan voorzien? wordt een kastje auto gebonden of persoonsgebonden? en binnen no time is er iemand die dat kastje uit zijn auto haalt aan een accu hangt en in de garage legt:P als het ding moet blijven werken
mijn mening gaat nooit echt werken.
en op die manier is een auto leasen misschien wel de enige optie op normale kosten voor de gemiddelde weggebruiker.
Ook worden er volgens mij verschillende schalen gemaakt van betalen voor de vervuilendheid van je auto
en nieuwe auto's zijn minder vervuilend dan ouwe lorren denken ze dus is de gemiddelde student zwaar de beer lijkt mij.
Oplossing. Koop in duitsland een huisje met je familie.
laat daar de post komen. koop een duitse auto en rij onder hun regelementen. dat kasn als het goed is met veel moeite,
en je houd er een vakantie huis aan over:P
Je vergeet te vermelden dat die grappemakers de 3 cent door de jaren gaan verhogen naar 7,8 cent de kilometer

Tevens heb ik mijn vragen bij de inbouw van die kastjes.hoe willen ze al die auto's gaan voorzien? wordt een kastje auto gebonden of persoonsgebonden? en binnen no time is er iemand die dat kastje uit zijn auto haalt aan een accu hangt en in de garage legt:P als het ding moet blijven werken

en op die manier is een auto leasen misschien wel de enige optie op normale kosten voor de gemiddelde weggebruiker.
Ook worden er volgens mij verschillende schalen gemaakt van betalen voor de vervuilendheid van je auto

en nieuwe auto's zijn minder vervuilend dan ouwe lorren denken ze dus is de gemiddelde student zwaar de beer lijkt mij.
Oplossing. Koop in duitsland een huisje met je familie.
laat daar de post komen. koop een duitse auto en rij onder hun regelementen. dat kasn als het goed is met veel moeite,
en je houd er een vakantie huis aan over:P
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind
Ik zit er niet zo mee eerlijk gezegd. Ik heb op dit moment drie auto's staan die alledrie in aanmerking komen voor de wegenbelasting. (J7 is een oldtimer dus die valt overal buiten) Aangezien wij alleen met de 106 veel km-ers maken gaan we daar meer voor betalen per maand, maar aan de andere kant voor beide ax-jes weer minder.
Wat ik nergens terug kan vinden is of er nog verschil is in km-prijs voor verschillende gewichtsklasses en/of brandstofsoorten.
Zo niet, wordt een zware bak op gas ineens interessant als dagelijks vervoer.
Dan in het weekend jezelf weer verwennen met lekkere lichte (autogewicht) benzineslurpende km-ers.
Wat ik nergens terug kan vinden is of er nog verschil is in km-prijs voor verschillende gewichtsklasses en/of brandstofsoorten.
Zo niet, wordt een zware bak op gas ineens interessant als dagelijks vervoer.
Dan in het weekend jezelf weer verwennen met lekkere lichte (autogewicht) benzineslurpende km-ers.
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
Die zijn er :Browny wrote: Zo niet, wordt een zware bak op gas ineens interessant als dagelijks vervoer.
Dan in het weekend jezelf weer verwennen met lekkere lichte (autogewicht) benzineslurpende km-ers.
http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/ ... prijscheck
Mocht het echt zover komen dan ga ik gewoon een golf2 uit 1986 kopen e.d.
Niets aan de hand dusDrake wrote:De oplossing:
-Koop een oldtimer van voor 1987.
-Koop een motorfiets.

Overigens, voor mijn BMW zou het een besparing zijn geweest van 250 euro per jaar (bij 10.000 km)
Hoewel ik het ergens wel eerlijk vind dat je, als je meer gebruik maakt van de faciliteiten, meer gaat betalen... blijf ik het vooral ook vreemd vinden dat je voor een zuinige en schone auto hetzelfde tarief gaat betalen als een benzineslurper. Bovendien is 7,8 cent wel heel erg veel.

Dat was mijn eerste gedachte ook... bovendien zit je nog met prijsverschil tussen benzine en diesel. Lijkt mij stug dat de regering een superzuinige C1 gelijk gaat belasten als een roetdeeltjes (kankerverwekkend) uitstotende tdi.Rob GT wrote: blijf ik het vooral ook vreemd vinden dat je voor een zuinige en schone auto hetzelfde tarief gaat betalen als een benzineslurper. Bovendien is 7,8 cent wel heel erg veel.
In dat schema dat Drake quote blijkt dat een Aygo 1,4 cent de km gaat doen, een audi A6 tdi al 9,1 cent en een 5-serie diesel zelfs 16,6 cent (hihi).
Wat het voor de AX zal doen. Voor de meeste van ons zal het wel duurder worden.
Maar zolang er studenten en schoolverlaters zijn zal een markt voor goedkope auto's er altijd wel blijven.
En in de tussentijd blijf ik maar erg zuinig op mijn CX die in nov 86 op kenteken is gezet.
Wat zal het dan lekker smaken om de CX op de snelweg langs de duitse auto's te laten sjezen

K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Re: KM-Heffing
denk dat wij als nederlanders eens een vuist moeten maken. Tot nu toe zijn we altijd overal tegen en als ze het invoeren heeft niemand meer iets. Waar is de tijd dat je als volk voor je rechten op kwam ipv dat iedereen dat individueel probeert te doen. De desocialisering van de maatschappij is goed uit te buiten door overheden. Er is toch geen groot front wat echt een vuist maakt.AXClub wrote:wie heeft er al over de voor/nadelen van de KM heffing gedacht?
Even een voorbeeld:
3 cent de KM tegen 14 euro per maand wegenbelasting.
dat is 1400/3 = 467KM
alles erboven gaat knaken kosten...
Voor de dromers onder ons. Het gaat niet alleen om de km heffing. Wat denk je van de gemeentelijke/provinciale opcenten. Die gaan ze ook terughalen. Hoe? overal parkeervergunningen? provinciale tax op benzine? wie zl het zeggen. Wat mij altijd wel weer raakt is dat motorrijders altijd van alles gevrijwaard blijven. Ze mogen alles straks hoeven ze geen belasting te betalen, ze mogen ongeveer 4x zoveel geluid produceren als een auto voordt er wat van wordt gezegt, Die dingen hoeven geen periodieke keuring te ondergaan etc etc etc. Ga ook maar motor rijden denk ik.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Wat doet het huidige kabinet het hier in nederland zo onleefbaar maken als maar kan!
Ga eens echte problemen aanpakken ipv huidige goede systemen aanpassen(en verslechteren in mijn ogen)
Ax meeting/demonstratie in den haag?
Moet me er even meer in verdiepen maar, zie tot nu toe alleen maar - punten....
Het is zo jammer dat als ik er bij veel mensen over zulke gesprekken begin dat ze zeggen ja het is zo, maar vervolgens zich niet geroepen voelen om echt hun mening te geven en eigenlijk ondertussen alles maar te slikken!
Ga eens echte problemen aanpakken ipv huidige goede systemen aanpassen(en verslechteren in mijn ogen)
Ax meeting/demonstratie in den haag?
Moet me er even meer in verdiepen maar, zie tot nu toe alleen maar - punten....
Het is zo jammer dat als ik er bij veel mensen over zulke gesprekken begin dat ze zeggen ja het is zo, maar vervolgens zich niet geroepen voelen om echt hun mening te geven en eigenlijk ondertussen alles maar te slikken!