Zwaar zwaar zwaar verotte aanrijding...:(
Moderators: Rock's, webmasters
Zwaar zwaar zwaar verotte aanrijding...:(
Weet ff niet waar ik deze kwijt kan, maar in het cafe mag het over alles gaan toch?!
Begin van de avond een k%#$%@te aanrijding gehad met een fietser...hij negeerde haaientanden en een nadering voorrangsweg- bord en vloog zo voor me de weg op. Alwaar ik hem vervolgens schepte en hij stuk verder op de grond belande. Ik reed een kilometertje of vijftig en raakt hem vol in het midden, kan je voorstellen wat de gevolgen daarvan waren. Hij is afgevoerd naar het ziekenhuis en na wat verklaringen en blazen mocht ik ook mn weg vervolgen. Volgens de politie ter plaatse had hij nek en hoofd letsel:( Ik schrok me natuurlijk helemaal kapot en hoop ook echt dat het snel goed met hem komt.
Maar nu het volgende, in principe heeft de politie daar in het rapport al gesteld dat de fietser de verdachte is aangezien hij het ongeluk heeft veroorzaakt en ik me aan de regels hield. De auto is nog gewoon rijdbaar maar ik heb schade aan mn knipper, voorlamp, bumper (inc steunen), nummerplaat en motorkap. Ik wil deze zaken natuurlijk niet door een garage gerepareerd hebben en zou het zelfs ook prima vinden als mn AX total loss verklaard werd zodat ik de dagwaarde ervoor vang(al zou dat wel erg zonde zijn)!!
Nu vroeg ik me af wat de dagwaarde zou zijn van m'n AX en hoe ik het t slimste zou kunnen aanpakken met de reparaties in combinatie met de financiele kant van t verhaal. Wat denken jullie?
Dit is hem: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=20734
Begin van de avond een k%#$%@te aanrijding gehad met een fietser...hij negeerde haaientanden en een nadering voorrangsweg- bord en vloog zo voor me de weg op. Alwaar ik hem vervolgens schepte en hij stuk verder op de grond belande. Ik reed een kilometertje of vijftig en raakt hem vol in het midden, kan je voorstellen wat de gevolgen daarvan waren. Hij is afgevoerd naar het ziekenhuis en na wat verklaringen en blazen mocht ik ook mn weg vervolgen. Volgens de politie ter plaatse had hij nek en hoofd letsel:( Ik schrok me natuurlijk helemaal kapot en hoop ook echt dat het snel goed met hem komt.
Maar nu het volgende, in principe heeft de politie daar in het rapport al gesteld dat de fietser de verdachte is aangezien hij het ongeluk heeft veroorzaakt en ik me aan de regels hield. De auto is nog gewoon rijdbaar maar ik heb schade aan mn knipper, voorlamp, bumper (inc steunen), nummerplaat en motorkap. Ik wil deze zaken natuurlijk niet door een garage gerepareerd hebben en zou het zelfs ook prima vinden als mn AX total loss verklaard werd zodat ik de dagwaarde ervoor vang(al zou dat wel erg zonde zijn)!!
Nu vroeg ik me af wat de dagwaarde zou zijn van m'n AX en hoe ik het t slimste zou kunnen aanpakken met de reparaties in combinatie met de financiele kant van t verhaal. Wat denken jullie?
Dit is hem: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=20734
-
- profiel verwijderd
-
- AX Master
volgens mij is de dagwaarde vast gelegd. Is er niet een groot boek, waar alle dagwaarden instaan? Volgens mij heb ik dat ergens een keer gezien. Misschien tegenwoordig op de RDW website?
Je auto moet zowiezo wel naar een garage om de schade door een expert te laten beoordelen. Die bepaalt wat de kosten zijn, daarna kan je altijd bepalen of je zelf doet of niet.
Aanrijding is natuurlijk niet tof, maar die fietser van tegenwoordig kijken dus ook niet uit. Het is dus zijn eigen schuld dat hij in het ziekenhuis ligt, daar hoef jij geen uur nachtrust voor te missen!
Als het goed is kan je alle schade op zijn WA verzekering verhalen.
Succes ermee!
Je auto moet zowiezo wel naar een garage om de schade door een expert te laten beoordelen. Die bepaalt wat de kosten zijn, daarna kan je altijd bepalen of je zelf doet of niet.
Aanrijding is natuurlijk niet tof, maar die fietser van tegenwoordig kijken dus ook niet uit. Het is dus zijn eigen schuld dat hij in het ziekenhuis ligt, daar hoef jij geen uur nachtrust voor te missen!
Als het goed is kan je alle schade op zijn WA verzekering verhalen.
Succes ermee!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
Volgens mij is dat alleen als het niet overduidelijk is wie de schuldige is. Maar dat weet ik niet zeker.Rock's wrote:Is het tegenwoordig niet zo dat de fietser altijd in het gelijk word gesteld omdat dit de "zwakke" deelnemer betreft en de automobilist dus altijd de sjaak is ?

Lessen tijdens het klussen...
zwaar kl*te quinten!!!
Iemand aanrijden is echt heel erg, ik leef met je mee. Ik hoop dat de fietser er weer bovenop komt...
En je auto tja, AX worden heel snel total loss verklaard, krijg je idd de dagwaarde en meestal met behoud ' wrak'. Voor de dagwaarde uitkering kan je hem vaak nog wel weer gewoon opknappen.
Iemand aanrijden is echt heel erg, ik leef met je mee. Ik hoop dat de fietser er weer bovenop komt...
En je auto tja, AX worden heel snel total loss verklaard, krijg je idd de dagwaarde en meestal met behoud ' wrak'. Voor de dagwaarde uitkering kan je hem vaak nog wel weer gewoon opknappen.
Puur proffesioneel gezien ben ik erg benieuwd naar de afhandeling. Daar de fietser dit zelf op zijn WA verzekering moet claimen. (en deze is niet verplicht) Je moet hem hiervoor zelf aansprakelijk stellen volgens mij. In dit geval zou het erg handig zijn als je een rechtsbijstandverzekering hebt die dit voor je kan regelen.
Maar ik weet dus niet of wat Aad zegt klopt. Denk dat dit wel te vinden is op internet.
Persoonlijk zou ik me minder druk maken over mijn auto als ik zojuist, al dan niet buiten mijn schuld, een fietser (ernstig) heb aangereden.
Maar ik weet dus niet of wat Aad zegt klopt. Denk dat dit wel te vinden is op internet.
Persoonlijk zou ik me minder druk maken over mijn auto als ik zojuist, al dan niet buiten mijn schuld, een fietser (ernstig) heb aangereden.

Nee ik wil absoluut niet de waan wekken dat die man me niet interreseert en het me alleen om mijn auto gaat. Integendeel voel me er nogsteeds erg rot over, hoop snel dan ook iets van de politie te horen betreffende de situatie van die vent.
Neemt voor mij niet weg dat ik wel mijn uiterste best ga doen om al mijn schade te verhalen. Ik ben aardig verzekerd, inclusief rechtsbijstand en betaal die premie niet voor niets vind ik.
Maar eerst morgen even langs een garage....ik houd jullie op de hoogte!
Neemt voor mij niet weg dat ik wel mijn uiterste best ga doen om al mijn schade te verhalen. Ik ben aardig verzekerd, inclusief rechtsbijstand en betaal die premie niet voor niets vind ik.
Maar eerst morgen even langs een garage....ik houd jullie op de hoogte!
-
- AX liefhebber
Een jaar of 5 terug een vergelijkbaar ongeval gehad: Ik kom op een kruispunt waar voorrang van rechts geldt. Rechts niets te zien, dus ik geef weer gas. Op dat ogenblik zie ik links een fietster naderen. Die knalt gewoon zonder remmen op mijn auto. Gelukkig had ze niet veel verwondingen (gekneusde pols en enkele schrammetjes). Ze heeft ook toegegeven dat ze geen voorrang heeft verleend aan het verkeer dat van rechts kwam (ik dus) al stonden er de nodige borden en haaietanden op de weg.Rock's wrote:Is het tegenwoordig niet zo dat de fietser altijd in het gelijk word gesteld omdat dit de "zwakke" deelnemer betreft en de automobilist dus altijd de sjaak is ?
Aangezien ik ook dacht aan wat Rock's hierboven vermeld, heb ik direct info gevraagd bij de verzekering, en hier in België gaat het als volgt: Aangezien zij het ongeval veroorzaakte werd alle schade door mij geleden door haar terugbetaald. Haar medische kosten werden door mijn verzekering betaald, maar dat heeft geen invloed op de premie die ik elk jaar betaal.
Laat ons hopen op een positieve afwikkeling

AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02
C5 HDI 110 '02
Nou, gister inderdaad bij de garage langsgeweest, rapportje opgesteld voor schade van 350 euro...eigenlijk alleen zo laag om te voorkomen dat de expert langs zou komen.
Alles gister op de bus gedaan,bellen ze me vandaag al dat ze een expert langs gaan sturen en dat ik er toch wel op moet rekenen dat de auto economisch total loss zal worden verklaard:(
Daarnaast zit het er ook dik in dat de fietser wel gaat proberen zn schade op mij te verhalen...aangezien het in NL zo is dat ik moet aantonen dat ik er alles aan gedaan heb om de aanrijding te voorkomen.
Fucking scheef natuurlijk,maar daar komt idd het verhaal naar boven dat de fietser de zwakkere partij is en dat ik moet rekening houden met de mogelijkheid dat fietsers door rood fietsen of zomaar de weg opvliegen aangezien ze dat vaker doen...
Als t allemaal n btje tegenzit, en dat zal wel weer, dan is mn auto heel binnenkort total loss verklaard, krijg k misschien 100 euro en gaat die vent nog is ff zijn schade bij mij claimen :S
Heerlijk, ben blij dat de rechtspraak in NL zo fantastisch in elkaar steekt!!!
Alles gister op de bus gedaan,bellen ze me vandaag al dat ze een expert langs gaan sturen en dat ik er toch wel op moet rekenen dat de auto economisch total loss zal worden verklaard:(
Daarnaast zit het er ook dik in dat de fietser wel gaat proberen zn schade op mij te verhalen...aangezien het in NL zo is dat ik moet aantonen dat ik er alles aan gedaan heb om de aanrijding te voorkomen.
Fucking scheef natuurlijk,maar daar komt idd het verhaal naar boven dat de fietser de zwakkere partij is en dat ik moet rekening houden met de mogelijkheid dat fietsers door rood fietsen of zomaar de weg opvliegen aangezien ze dat vaker doen...
Als t allemaal n btje tegenzit, en dat zal wel weer, dan is mn auto heel binnenkort total loss verklaard, krijg k misschien 100 euro en gaat die vent nog is ff zijn schade bij mij claimen :S
Heerlijk, ben blij dat de rechtspraak in NL zo fantastisch in elkaar steekt!!!
En dan vinden ze het gek dat sommige doorrijden nadat ze een fietser onderuit hebben gereden.... gek he.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Nou, inderdaad!!Mark wrote:En dan vinden ze het gek dat sommige doorrijden nadat ze een fietser onderuit hebben gereden.... gek he.
Ik had het ook wel eens gehoord.. Dat als iemand zit tussen geparkeerde autos verstopt, en express voor mijn auto springt als ik langs rij
Ben ik nog de schuldige ook want ik rij een zwakkere deelnemer aan. Zelfs al kan ik er zelf dus echt helemaal niets aan doen
zo krom....
Ben inmiddels weer naar Den Haag verhuisd, maar helaas zonder AX 
Auto is (natuurlijk) total loss verklaard en heb er nog 350 euro voor kunnen lospeuteren.
Aangezien er verder niet echt animo voor is, gaat hij uit elkaar. Heb de papieren opgestuurd en ga binnenkort demonteren.
Ben in principe wel weer op zoek naar een nieuwe auto, maar heeft geen haast dus kijk nog ff lkkr rond.

Auto is (natuurlijk) total loss verklaard en heb er nog 350 euro voor kunnen lospeuteren.
Aangezien er verder niet echt animo voor is, gaat hij uit elkaar. Heb de papieren opgestuurd en ga binnenkort demonteren.
Ben in principe wel weer op zoek naar een nieuwe auto, maar heeft geen haast dus kijk nog ff lkkr rond.
-
- AX liefhebber