Heb jij dat ook wel eens ?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Heb jij dat ook wel eens ?

Post by Rock's »

:arrow: APK tijd,... ff kijken of alles nog werkt ...
ff de slang van de ruitensproeier reparen .. aan een hendel trekken om te kijken of hij het nog doet ...... en wat denk je ? .... naks :? .... en dat terwijl ik pas een pompje heb weggedaan ..... :?
Vloeistof kan ook op zijn ... ff 2 liet erin gegooid .... geen resutaat..
Pomp eraf en bedrading nakijken ...... is ok ...
Zekering verwisselen ... en nog niet sproeien als ik aan de hendel trek :? wel zag ik het iedere keer lichter worden buiten ..... :oops: en mijn vrouw binnen maar denken ..... wat loopt hij nou al 1,5 uur te seinen

Nog 1 .....

:arrow: Pas ging in naar Michel om een lampie te vervangen .... mooi bijna nieuw lampje gevonden ... bleek alleen de stekker er maar af te liggen ....

Hebben jullie nog (achteraf) leuke prutservaringen ?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Ik krijg de indruk dat Emmie je een serieus slechte nachtrust bezorgt?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Jammer dat niemand wil toegeven dat het hun ook wel eens overkomt ....

Of ben ik echt de enige met dit soort fratsen ... :roll:
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Rock's wrote:JOf ben ik echt de enige met dit soort fratsen ... :roll:
Ik denk dat we moeten wachten tot volgend jaar want volgens mij heeft iedereen wel APK perikelen maar volgens mij ben jij de enigste die ze ook zo mooi kan brengen :lol:

Neem er een AX bij anders :P

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

MBa@NL wrote:
Rock's wrote:
Neem er een AX bij anders :P
:roll: Goede tip ... ik heb alleen gebrek aan parkeerruimte ...

zal ik trouwens mijn slijptol momenten hier puliceren ? .... of een aparte topic aanmaken van wanneer pak je de dremel, en wanneer de slijptol of euh .... wat heb je nog meer voor gereedschap ? :roll:
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Ik heb één keer onwijs lopen zoeken waarom de auto niet wilde starten na 't monteren van een audio-install. Op 't dashboard gingen er al geen lampjes branden. (en bij mij ook niet)
Ik dacht: Accu leeg, dus ik een andere accu uit de schuur gehaald, wil ik de oude accu eruit halen, hangt de plus nog los....:roll:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

:lol:

Na drie jaar AX rijden aan Marc moeten vragen hoe de rugleuning versteld kan worden. (Ik wist niet eens dat ie verstelbaar was, anders dan om de achterbank toegankelijk te maken.)

De allereerste keer zelf de olie verversen was ook al zo'n feest. In de howto hier gelezen dat het filter handvast zit.... om erachter te komen dat dat nog niet betekent dat het filter ook hand-los gaat.

Toen ik de grijze GT net had gekocht deed de ruitensproeier het ook niet. Eerst maar 's bijvullen. Om de vloeistof zo direct over mijn schoen te gieten. Onder het vulpijpje zat gewoon niks...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Johannus »

Rio97 wrote:Na drie jaar AX rijden aan Marc moeten vragen hoe de rugleuning versteld kan worden. (Ik wist niet eens dat ie verstelbaar was, anders dan om de achterbank toegankelijk te maken.)
Eh is dat bij alle AXen dan zo?

Toch leerzaam zo'n topic ;) :D
Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

:P ik kan er even niet opkomen, maar zo heb ik ook wel genoeg acties ja, vooral het klussen met Fietspomp levert nog wel is de nodige humor momenten op :P

:oops: of de auto op slot doen als nans er nog in zit :oops:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Johannus »

ik heb wel eens met een huisgenoot door de achterraam van de kofferbak naar de sleutelbos op de hoedenplank mogen kijken... :(

Geen prettig gezicht als de kofferbak in het slot is gevallen en de reservesleutel bij mijn ouders in een ander dorp lag... :s
Image Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

:lol: Best mooie momenten lees ik nu :lol:

Ik heb idd ook een paar keer mogen kijken naar de sleutels die in het contact zitten of op het dashboard liggen terwijl de auto op slot staat.

of de AX aanduwen wat niet lukt ... totaal versleten van het duwen zie je opeens dat het contact niet aanstaat ...
Image

Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Fietspomp »

DuFF wrote::P ik kan er even niet opkomen, maar zo heb ik ook wel genoeg acties ja, vooral het klussen met Fietspomp levert nog wel is de nodige humor momenten op :P

:oops: of de auto op slot doen als nans er nog in zit :oops:

Hahahaha ja als wij samen beunhazen gebeuren er altijd leuke dingen!
Image

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by kleutscher »

meer dan een maand lang niet het probleem kunnen vinden waarom mijn accu niet bijlaad.
zowieso was in het begin mijn dynamo en accu naar de kl@te.
dus dynamo van de sloop gehaald nieuwe accu erin en ja hij deed het.
en dan opeens weer niet na een uur rijden.
dus dynamo weer inruilen op de sloop en de nieuwe erin en hij deed het weer voor 30 min. de hele tijd was het van hij doet het en hij doet het weer niet.

toen even de dynamos laten testen, mijn oude en de nieuwe van de sloop.
degene van de sloop was dus wel goed.
dan maar alle bekabeling nalopen zover het kon. kabel van een bougie lag er wel af maar dat verhielp het probleem niet. massapunten schoongemaakt etc etc.
na uren de kabels nalopen zover het kon.(had geen goede krik om even onder de auto te liggen) had ik het maar opgegeven en een dag vrijgenomen om de garages langs te gaan.

uiteindelijk maar een nieuwe dynamo gekocht voor de zekerheid wat zowieso niet slecht is. en toen de kabels door laten meten.
bleek uiteindelijk datd e kabel bij de startmotor helemaal verrot was.
waar ik dus niet echt goed bij kon komen.
kabeltje van de dynamo direct naar de accu gelegd en probleem opgelost :oops:

vele euros en uren verder :oops:
Last edited by kleutscher on WedJul01, 2009 1:00:30 PM, edited 1 time in total.

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by kleutscher »

dubbel post :oops: nog leuk verhaaltje dan maar.

in de winter even naar de bioscoop gaan met een vriend van mij en zijn auto.
auto op de parkeerplaats en deur dichtgooien en dan de sleutels nog zien hangen :P

wij eerst zelf wat dingen proberen en uiteindelijk zijn vader gebeld die met met zon leuk inbrekersmutsje op zijn kop aankomt.
nog beetje verder klooien en uiteindelijk maar opgegeven.

omdat het zo verdomd koud was -10 maar even in het busje van zijn pa gaan zitten om een bedrijf te bellen die de deur open kon maken.

net op dat moment loopt er een stelletje langs en laat nou die man net dezelfde muts ophebben als die pa:D.
komen er 2 politie autos aan scheuren springen uit de auto en pakken die man op vanwege een melding van auto inbraken:).

de blik van die man als de politie op hem afrijd en hem pakt onbetaalbaar.

uiteindelijk maar even uitgestapt en alles uitgelegd.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Okeej, ook ik heb eens een lullige actie gehad. :oops:
Was bij 't laatste kampeerweekend (vorig jaar dus).
's Avonds laat nog ff de slaapspullen uit de auto halen, me dood irriteren aan m'n sleutelbos, dus die meuk op de hoedenplank gesmeten...
Alle slaapspullen uit de kofferbak gehaald en meteen de klep dicht smijten.
...met de sleutelbos nog steeds op de hoedenplank. :roll:
Nou heb ik de gewoonte om de achterklep met sleutel van 't slot te halen en meteen te ontgrendelen en het slot knopje weer meteen terug te draaien in de 'op slot' stand. Dicht smijten van achterklep betekent dus automatisch: gaat zonder sleutel niet open!
*zucht*

Gelukkig bleek met enige moeite de sleutel van Peter z'n 205 GTI (die witte) op 't slot van het linker portier te passen... 8)

Andere lullige situatie: samen met Kevin de distributieriem (en de overige zooi daar omheen) van 't dieseltje vervangen. Een stevige zaterdag sleutelen... 's Avonds ('t was inmiddels al donker) was alles klaar en kon 'ie gestart worden... Maar dat wordt erg lastig zonder sleutels. :roll:
Hebben met een bouwlamp bijna een uur aan 't zoeken geweest naar die kl*tesleutels. :evil:
Tot ik me ihneens herinnerde dat Kevin de sleutels als laatste had gebruikt om de achterklep open te maken om er weet-ik-veel-wat uit te halen.
Achterklep stond nog steeds open...
Met sleutels in 't slot. :roll:
(Overigens was het toen wel netjes meteen starten en lopen!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

3 maanden een niet startende TRS, alles vervangen, waaronder een de beschadigde kabelboom in het begin..
Ik had wel een loshangend geel stekkertje gezien, maar dacht vna nou dat is vast van een extra accesoire ofzo..
Ding niet starten, tot ik erachter kom dat de brandstofpomp geen stroom krijgt.

Duhu, doos, die gele stekker is van de brandstofpomp!!! Als je die niet aansluit doet ie niets nee....

Of de eerste keer GT starten. Doet helemaal niets...

Zaten de slangen op de brandstof vlotter/aanvoer/retour verkeerd om! Duhu, dus ik wil de achterbank eruit halen, tot ik heel snugger door marc erop gewezen word dat je die toch ook gewoon onder de kap kan wisselen :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Een weekje of 2 zitten zoeken waarom die ax maar niet goed wilde draaien na ombouw na injectie. Bleek ik de injector in serie met de benzinepomp hebben gezet :evil: :lol:

Eens aan het beunen met een paar vrienden aan een corsa a en om de borgvijsjes van de remschijf los te krijgen besloten we om het rempedaal ff in te drukken. Toen de schijf niet stil wilde staan kwamen we tot de conclusie dat we net de remklauw hadden gedemonteerd :lol:

Een kuttig moment was toen ik mijn ax op 4 assteunen aan het zetten was en hij plots op 2 steunen niet meer steunde. (hij was verschoven, gelukkig geen schade) Omdat de ax vooraan al niet meer op wielen kon heeft het me serieus wat tijd en moeite gekost om die terug veilig op de grond te krijgen.

Post Reply