mobieltjes en providers

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

mobieltjes en providers

Post by DuFF »

Er is een topic over mobieltjes en een topic over providers,
maar ik wil over beide wat vragen en om het overzichtelijk te houden open ik maar even een nieuw topic.

Ik heb momenteel de samsung u600 met kpn hi 25.
eind deze maand mag ik een andere uit gaan zoeken en desnoods overstappen naar een andere provider.
Naar het schijnt heeft vodafone veel aanbiedingen en aantrekkelijke acties.

Wat heb jij voor telefoon en/of provider en zou je het mij aanbevelen of juist helemaal niet?

ik wou gaan kijken voor een telefoon waarmee ik wat makkelijker kan gaan internetten,
zoals de iphone(persoonlijk heb ik het daar niet op) of de samsung omnia.

Wat het abbo betreft is het simpel, ik bel nauwelijks, ik sms als een idioot zo veel,
en internet mis ik gewoon vaak en is op mijn huidige u600 niet leuk om te doen :x
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ik heb een Samsung U-900, i.c.m. een T-Mobile abonnement (FLEX30 geloof ik).

Hiervoor al eerder een Samsung gehad, maar toen weer snel naar Nokia teruggegaan, en dat ga ik bij m'n volgende telefoon ook weer doen. Ik kan niet overweg met een Samsung.

Qua provider zou ik T-Mobile ook afraden. Ik denk dat ik zelf ook voor Vodafone ga bij m'n nieuwe abo.

Succes met je zoektocht!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik had een Sony Erricson W800i, die wit/oranje walkman
bij vodafone (17,50 abbo)
Hier echt geen klagen over, fijne tel, fijn abbo (op de site zonder te betalen specificaties, altijd bereik, geen gezeur met dubbele rekeningen ofzo)

Toen met zelfde abbo een Sony Erricson W580i (slider)
Ook zeer zeker een fijne tel maar ik raakte er op uitgekeken...

Dus sinds vorige week nieuwe telefoon, een HTC touch pro. Smartphone.
Nog steeds vodafone alleen nu een abbo met internet blox.

Tot nu toe tevreden :D

Sony Ericsson blijf ik een goed merk vinden (ik heb ze daarvoor ook altijd gehad, 1x nokia dat was een ramp) maar de keuze voor de HTC versus de Xperia (of Iphone) was mede door t toetsenbord en de googlemaps/tomtom functie.

qua abbo vind ik vodafone fijn omdat ik een heel goed koop abbo heb, en dan als ik een maand wel veel sms zet ik er ff de sms blox op, onbeperkt smsen, en voor internet internet blox, en als ik er geen zin meer in heb is t weer weg en hoef ik er ook niet meer voor te betalen :P
En ik vind de rekeningen en al het geregel fijn lopen bij vodafone, + altijd bereik....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

grietje wrote:Sony Ericsson blijf ik een goed merk vinden (ik heb ze daarvoor ook altijd gehad, 1x nokia dat was een ramp) maar de keuze voor de HTC versus de Xperia (of Iphone) was mede door t toetsenbord en de googlemaps/tomtom functie.
...
Sony Xperia X1 heeft ook een toetsenbord en is ook een Windows Mobile apparaat. Volgens mij wordt deze zelfs door HTC gemaakt.

Image
Image Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Bossie wrote:
grietje wrote:Sony Ericsson blijf ik een goed merk vinden (ik heb ze daarvoor ook altijd gehad, 1x nokia dat was een ramp) maar de keuze voor de HTC versus de Xperia (of Iphone) was mede door t toetsenbord en de googlemaps/tomtom functie.
...
Sony Xperia X1 heeft ook een toetsenbord en is ook een Windows Mobile apparaat. Volgens mij wordt deze zelfs door HTC gemaakt.
xperia word door HTC gemaakt ja, maar ik zeg toch nergens dat xperia geen toetsenbord heeft?

Ik zeg dat het toetsenbord een rede was om hem niet te nemen :D Ik kon er niet op typen.

En ik zeg ook nergens dat ie niet op windows mobile draait,
alleen het bleek voor de xperia, die zijn navigatie icm google maps doet, moeilijker om tomtom navigator erop te zetten dan de HTC waar tomtom 7 standaard al op stond.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Hi heeft onbeperkt SMSen (alhoewel.. onbeperkt = 1000 smsjes).. maar ik geloof dat concurrenten ook al iets vergelijkbaars hebben in de markt.

Ik heb al sinds jaar en dag een sim-only abbo, bij Hi (provider bevalt prima) en kies/koop daar zelf mijn telefoon bij. Die ik gebruik totdat hij 'op' is.

Dat is op dit moment al anderhalf jaar de Nokia E70 (wordt niet meer geleverd). Daarvoor zijn voorganger, de 6822.

Image

Behalve zijn traagheid bevalt de E70 prima. Ik bel en sms ermee natuurlijk, maar hou ook mn agenda bij (en synchroniseer zonder problemen met outlook), gebruik de wekkerfunctie en gebruik de camera. Internet kan (ook via Wifi) maar dat gebruik ik niet.

Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 372
Joined: MonAug21, 2006 7:33:45 PM
Location: Vlissingen

Post by Fietspomp »

Ik heb zelf Vodafone, 27,50 per maand geloof ik.
Telefoon zou ik een Sony Ericsson nemen, ik heb zelf de K850i,
maar die is nu alweer oud natuurlijk :P

Ik heb zelf echt niks met Samsung, al hoor ik er wel goede dingen over, aan het eind is het allemaal smaak natuurlijk.

Het ligt er maar net aan wat je budget is en wat je precies wil,
ik zou even op Sony Ericsson kijken, kan je je keuze invullen over smsen enzo

:)

Succes met zoeken, altijd leuk door alle aanbiedingen en prijzen heen worstelen.
Image

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Simpele Nokia telefoon, en sim-only van Vodafone.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Samsung D900i met Hi 20 (voor 13,- in de maand)

Ik vind Hi geen aanrader wat betreft bereik ... sterker nog ... een beetje een afrader (iig niet kpn aardig)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik heb nu de hele tijd al kpn hi gehad, en nooit problemen met ontvangst oid.

alleen wat te hoge rekeningen (smsen wat wat uitloopt enzo....) maar dat heeft niks met de provider te maken, maar ik hoor wel veel goeie dingen over vodafone, maarja dat is ook maar een spelletje, die kapen elkaars klanten weg enzo.

Romy, je bent helemaal van de apple, en je vond windows niet fijn werken.... en dan toch koop je een htc met windows? humor.

wat de telefoon betreft hoef ik niet zo'n htc, het model iphone of samsung Omnia bevallen me wel qua opties en looks, maar dan is net de vraag met welk abbo zijn die te krijgen, en vind ik ze ook fijn werken... :o

en sony ericsson weet ik niet, heb ik ook nog nooit gehad, ik wou ooit de k800i, maar die bleek veel gebreken te vertonen, vooral door het gammele klepje van de cam, waardoor ik toch bij samsung bleef en de u600 koos.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Heb sinds kort Vodafone en ik moet zeggen dat het met overstappen naar vodafone allemaal weg goed geregeld is!

Paul die heeft T-mobile en heeft daar ook nooit problemen mee!

Wat betreft telefoons, tja dat is natuurlijk persoonlijk, maar ik ben en blijf een samsung fraek.
Heb nu de U900 en dat is een fijne telefoon, maar wil je internetten enzo dan kan je beter voor de Omnia of de Pixxon gaan.
Die Pixxon heb ik trouwens al wat mee gespeeld (collega) en dat werkt ook allemaal erg goed. Wel even wennen aan de touch screen.

http://www.vodafone.nl/shop/handset/Tel ... ku10520012


http://www.vodafone.nl/shop/handset/Tel ... ku11480008

Succes met je keuze
Last edited by CitroCin on SatFeb07, 2009 8:53:02 AM, edited 1 time in total.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

over de samsung Omnia hoorde ik gisteren nog slechte dingen ... afwijkende menu's en resoluties waardoor te instaleren programma's zoals tom tom niet echt vanzelf gaan...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Nokia 6110

Post by MrBBQ »

Hallo,

Ik heb een Abb, 35 euro per maand@!
Een nokia 6110

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

@ cindy,

die pixxon ziet er wel mooi uit, maar er staat veelbelovende tekst over de camera die erin zit, maar ik hoef juist geen camera,
daar heb ik mijn pentax voor. ik wil een mobiel puur om te sms'en / internetten.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Rock's wrote:over de samsung Omnia hoorde ik gisteren nog slechte dingen ... afwijkende menu's en resoluties waardoor te instaleren programma's zoals tom tom niet echt vanzelf gaan...
je bedoeld zoiets:
http://www.btmon.com/Video/Handheld/Gra ... rrent.html :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ik heb een nokia n95 8gb icm hi 25, onbeperkt sms en internet bundel

prima telefoon, 5 megapix, 8 gb, gps, navigatie, enz

telefoon is wel een beetje aan de grote kant, maar dat vind ik geen probleem
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Jochem86
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 62
Joined: TueMay08, 2007 8:42:23 PM

Post by Jochem86 »

voor internetten is de T-mobile G1 telefoon zeker het bekijken waard. Google android besturingssysteem!!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:
Romy, je bent helemaal van de apple, en je vond windows niet fijn werken.... en dan toch koop je een htc met windows? humor.

wat de telefoon betreft hoef ik niet zo'n htc, het model iphone of samsung Omnia bevallen me wel qua opties en looks, maar dan is net de vraag met welk abbo zijn die te krijgen, en vind ik ze ook fijn werken... :o
De reden voor mij om de Iphone niet te nemen (want inderdaad, eigenlijk wou ik een Iphone, daarom ging ik opzoek naar smartphone abbo e.d.)

Was dat verotte onscreen toetsenbord... Verschrikkelijk :oops:
Dus alle telefoons die dat hadden vielen voor mij bij voorbaat af...... Ik wou er perse een echt toetsenbord onder.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

haha begrijpelijk,
het toetsenbord op de eifoon neemt de helft van het beeld in.
maar, een toetsenbord moet je drukken, een touchscreen kun je aantippen, minder inspanning, sneller aan gewend, ontspanner gevoel. etc.

maar ja stiekem heb ik toch ook liever een qwerty toetsenbordje dat vanonder het beeldscherm geschoven word in de breedte (denk aan de Xperia van sony ericsson) maar de htc touch pro is een beetje duur denk ik, daar moet je in veel gevallen nog voor bijbetalen, en die Xperia net niet dacht ik.

al met al word ik er ook op gewezen dat het handiger is om een simonly abbo te nemen, en een toestel los te kopen van bv. marktplaats of ebay, dit scheelt namelijk aanzienlijk in prijs en alles, zowel voor toestel, als voor abbo, maar ik heb toch liever een toestel uit de winkel ivm garantie enzo :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Als je veel sms't is een qwerty toetsenbordje (geen touch) zeker een aanrader. Wat heb ik dat ding gemist tijdens m'n vakantie zeg!
AX GTI '91

Post Reply