
AX zeer licht
Moderators: Rock's, webmasters
AX zeer licht
Zit ik net ff te kijken op Carbase, kom ik tot de conclusie dat de AX een van de lichtste auto's van Citroën is
alleen de 2cv en daarop gebaseerde auto's zijn lichter...............zelfs een LNA is zwaarder..HUH!!!!

Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Een Visa is een stuk groter dan een een AX.
Een LNA is ongeveer even groot als een AX maar gebruikt nog geen plastic.
De AX is ontwikkeld onder de vlag van een programma dat heel specifiek o.a. gewichtsbesparing beoogde.
Overigens geld dat lage gewicht eigenlijk alleen voor vroege AX'en, later werden ook zij al snel zwaarder door de onzinnige vraag naar veiligheid en luxe.
Een LNA is ongeveer even groot als een AX maar gebruikt nog geen plastic.
De AX is ontwikkeld onder de vlag van een programma dat heel specifiek o.a. gewichtsbesparing beoogde.
Overigens geld dat lage gewicht eigenlijk alleen voor vroege AX'en, later werden ook zij al snel zwaarder door de onzinnige vraag naar veiligheid en luxe.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
En het leuke van AXen is dat ze ook snel in gewicht minderen 

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ax zonder roest is geen axDrake wrote:Gewoon een roestvrije kopen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Onzinnig? Moet je is een mercedes in je zijkant krijgen. Ik ben voor de 100kg extra en veilige deuren en een goeie kooi.2Black wrote:
Overigens geld dat lage gewicht eigenlijk alleen voor vroege AX'en, later werden ook zij al snel zwaarder door de onzinnige vraag naar veiligheid en luxe.
En mijn cv en electrische ramen zou ik ook voor geen goud willen missen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

oh daar kan ik best zonder!Mark wrote:
En mijn cv en electrische ramen zou ik ook voor geen goud willen missen.
Draairamen werken te minste zeker weten als je in t water beland

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 71
- Joined: SatMay19, 2007 9:04:39 AM
- Location: noord groningen