Citroen WRC -- Loeb & Elena Wereldkampioen 07

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
MrBBQ
AX Master
AX Master

Citroen WRC -- Loeb & Elena Wereldkampioen 07

Post by MrBBQ »

Loeb en Elena zijn de wereldkampioen WRC 2007!

Wales, 30 nov - 2 dec 2007

Voor de vierde maal hebben Sébastien Loeb en Daniel Elena de wereldtitel van het WRC in de wacht gesleept. Een derde positie in de rally van Wales afgelopen weekend was hiervoor voldoende. Dani Sordo en Marc Martí eindigden hun eerste WRC-seizoen op een respectabele vierde plaats in de ranglijst.

De laatste dag van het seizoen was, met een parcours van in totaal 114,26 km, bepaald geen formaliteit. Door de harde wind viel de regen vrijwel horizontaal toen de coureurs van start gingen voor de beruchte Brechfa en Trawscoed proeven.

“We wisten dat de weersomstandigheden niet gemakkelijk zouden zijn tijdens deze laatste, beslissende ronde van het kampioenschap in Wales,” lacht Guy Fréquelin. “Met het oog op de titel namen Sébastien en Daniel de proeven van vandaag op dezelfde behoedzame manier als de rest van het weekend. En met resultaat: voor de vierde maal op rij zijn ze wereldkampioen geworden met Citroën! Vóór de rally in Wales hadden we weliswaar een goede uitgangspositie, maar niets was zeker. Er kon nog van alles gebeuren. Deze titel maakt me immens gelukkig. Het is een prachtige beloning, niet alleen voor het talent van Sébastien en Daniel, maar ook voor de fantastische en niet aflatende inzet van iedereen bij Citroën Sport. Om na een afwezigheid van een jaar de coureurstitel te winnen met de gloednieuwe Citroën C4 WRC geeft bijzonder veel voldoening.”

“Geweldig! Onze derde plek vandaag, na een werkelijk frustrerende rally, schenkt ons voor de vierde maal het wereldkampioenschap,” straalt Sébastien, terwijl hij dolgelukkig van het podium stapt. “Het was zeker geen gelopen race afgelopen weekend. Sinds we onze eerste positie in het klassement in Sardinië moesten afstaan, hebben we gevochten om weer terug aan kop te komen. We hebben er altijd het volste vertrouwen in gehad dat het ons uiteindelijk zou lukken. De Citroën C4 WRC toonde zich dit jaar op de verschillende typen ondergrond uitermate competitief. Ook onze teamgenoten van Citroën Sport, die het hele jaar door uitstekend werk hebben geleverd, hebben ons in de race gehouden. Het is fantastisch om al dit werk vandaag beloond te zien! De titel van vandaag is ongetwijfeld de zwaarst bevochten van mijn vier wereldtitels. De verbeten strijd met Marcus Grönholm tijdens diverse proeven over de hele wereld geeft deze titel een bijzonder tintje. Ik ben blij dat we de titel dit jaar hebben kunnen binnenhalen, nu Guy Fréquelin afscheid neemt als baas bij Citroën Sport.”

Dani Sordo en Marc Martí kwamen tijdens dit slopende weekend als vijfde over de streep. Na de finish feliciteerden ze hun teamgenoten met de titel. “Ik ben erg blij voor Seb en Daniel,” aldus een gelukkige Dani. “Ik ben er trots op dat ik dit jaar samen met de nieuwe wereldkampioenen heb gewerkt. Ik kon me geen betere teamgenoten én voorbeelden wensen!”

Gilles Michel, Executive Vice President van Automobiles Citroën, was in Wales om het hele team te feliciteren: “Met het winnen van de wereldtitel laten Sébastien Loeb en Daniel Elena zien waar Citroën voor staat: een combinatie van talent, inzet en eenvoud. Hun samenwerking en de wijze waarop ze deze vierde titel hebben binnengehaald strekt het merk Citroën tot eer.”

Uitslag rijders Rally van Wales*
1. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) 3 h 22 min 50,9 s
2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 15,2 s
3. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 1 min 33 s
4. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2 min 57,3 s
5. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 3 min 14,3 s
6. M. Wilson/M. Orr (Ford Focus) + 7 min 32,9 s
7. C. Atkinson/S. Prévot (Subaru Impreza) + 8 min 29,5 s
8. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 8 min 54,6 s
9. X. Pons/X. Amigo (Subaru Impreza) + 9 min 48,8 s
10. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 10 min 42,4 s

Toch weer een knappe prestatie !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Bedankt voor de info. :? .... ik vond het nog spannend en wou nog kijken naar de samenvatting.....

scheelt mij iig weer een uurtje :wink: :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Post Reply