Idee voor de 106 rijders onder ons

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Idee voor de 106 rijders onder ons

Post by Stuntmannetje »

Of je hangt gewoon even een 2.0 16V in je 106je met minimaal 167 pk :twisted:

http://cgi.ebay.nl/1998-106-2-0-gti-6-g ... dZViewItem
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

die kan héél goed prakken :lol:

kan je wel zeggen dat zelfs een 1.6 8V turbo zo al sneller is en beter stuurt :)

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

past goed

Post by MrBBQ »

Zo tezien past het prima met wat aanpassingen.
Wil je nu al van je 205 af.
Reken maar dat je wel een dikke portemenee mee moet nemen!

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

wat aanpassingen ;) zeg maar gerust HEEL veel aanpassingen.

Het blok past erop zich zo in alleen dan hangt het scheef en veel telaag.

Om het goed werkend tekrijgen moet je de halve auto verbouwen.

En dan nog met een goede 1.6 16V ben je op een circuit sneller.
Image

My Cars <98>.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

toch een leuk auto-tje zo.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Nou... ken deze auto via het engelse rallye register ;)

Dit is nou het voorbeeld van hoe je de ombouw NIET moet doen zeg maar ;)
Image

My Cars <98>.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Henri106 wrote:Nou... ken deze auto via het engelse rallye register ;)

Dit is nou het voorbeeld van hoe je de ombouw NIET moet doen zeg maar ;)


I'am wondering why? Pics?
Freude am Fahren.

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

De ombouw is inderdaad gedaan door een fout bedrijf,maar het gaat erom dat het wel mogelijk is.
En dan blok ligt standaard ook zo schuin is namelijk een xu variant van P.S.A. :lol:
Image

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

hier in nederland zijn ook een paar mensen die zo iets al hebben gedaand. Er bestaan een aantal saxo 2.0 16V's die stevig voor rallysprints en zo gebruikt worden.

Maar ook daar vrij veel aanpassingen nodig om het rijdbaar te krijgen, en feitelijk een te zware neus om de auto in balans te krijgen.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

arnie wrote:
Henri106 wrote:Nou... ken deze auto via het engelse rallye register ;)

Dit is nou het voorbeeld van hoe je de ombouw NIET moet doen zeg maar ;)


I'am wondering why? Pics?


Nou het motorblok is onder de linker balk gehangen zeg maar en aan de rechterkant op de originele steun.

Wat je dan krijgt is dat het blok veel telaag hangt en scheef naar links (vanuit de auto gezien).

Om het goed tedoen met je een heel nieuwe steun maken aan de rechterzijde en aan de kant van de bak de chassis balk inslijpen en er een boog in maken zeg maar zodat de bak hoger komt tehangen. Dan hangt de motor recht. Tevens moet het blok dan iets gekanteld worden naar voren anders hangt hij tever naar achter.

Is bijdeze allemaal niet gebeurt.

Tezware neus valt wel mee, auto's die goed omgebouwd zijn presteren erg goed !
Image

My Cars <98>.

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

presteren en presteren is natuurlijk twee. Hard sprinten of voor weggebruik is iets anders dan een auto bouwen die in circuit situaties zo gebalanceerd mogelijk moet zijn.

maar als die ombouw inderdaad zo is gedaan als je aangeeft is het inderdaad niet goed aangepakt. dus leuk voor de show maar verder niet.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

presteren in circuit gebruik bedoel ik dan ;)
Image

My Cars <98>.

Post Reply