Zeker leuk speelgoed. In GB is het ook wat makkelijker (in ieder geval mogelijk) om zoiets op kenteken te krijgen.
Ik ben een paar jaar geleden naar het MG Festival op Silverstone geweest. Als je ziet wat ze allemaal in een MG Midget lepelen. Normaal ligt hier een A-serie 4-cylinder in. Feitelijk hetzelfde blok dat in de Mini heeft gelegen. Maar daar lepelen ze V6-en, V8-en en zelfs wankel-motoren in.
Maargoed, onder de kap van deze 106 ziet het er ook nog eens erg netjes uit. Ben bang dat je in een AX hier niet mee weg komt aangezien je hier minder ruimte hebt tussen het blok en het schutbord. Deze ruimte is bij een AX toch kleiner dan bij een 106, getuige het verschil in inlaatspruitstukken van de AX Sport en de 106 1.3 Rally met dubbele carbs.
Tjemig zeg, dat het past die uitbouw kit is ook wel gaaf, doet wel wel iets teveel denken aan de clio V6 (vind ik niet zo mooi)
Voor de rest een super gaaf ding, bestaan hier niet meer pics van?????
Ze hebben die uitbouwkit juist nodig om de boel passend te krijgen.
Dit kan niet anders zijn dan een complete Cosworth motorophanging en onderstel met een ingekorte as naar achteren. Zie je ook vaak bij kitcars.
En als je weet hoeveel tijd daarin gaat zitten ZONDER dat je een bestaand chassis hoeft aan te passen weet je dat hier iemand zich serieus verveeld heeft
P.S.: En JA dat past ook in een AX. Ze hebben hier het schutbord ook al aan moeten passen om een tunnel te maken voor de versnellingsbak. Als je het schutbord aan gaat passen past er zelfs een V8 in. Wordt alleen warm binnen
arnie wrote:Shit, dit past dus ook... Zou het ook in een AX passen
als jij even met cosworth belt maken ze wel iets voor je hoor, daar doen ze helemaal niet moeilijk over. Tenminste als je genoeg poen meeneemt kun je je eigen 2 liter cosworth moter laten fabriceren die je zo in je ax kunt hangen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
als jij even met cosworth belt maken ze wel iets voor je hoor, daar doen ze helemaal niet moeilijk over. Tenminste als je genoeg poen meeneemt kun je je eigen 2 liter cosworth moter laten fabriceren die je zo in je AX kunt hangen.
Haha, gast leef jij ook nog! Financier jij het met me mee?
als jij even met cosworth belt maken ze wel iets voor je hoor, daar doen ze helemaal niet moeilijk over. Tenminste als je genoeg poen meeneemt kun je je eigen 2 liter cosworth moter laten fabriceren die je zo in je AX kunt hangen.
Haha, gast leef jij ook nog! Financier jij het met me mee?
Zorg jij nou maar eens dat die Sport afkomt
Zaterdag is hij overgeleverd aan de spuiter
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
mr dean wrote:Krijg je dit dan wel op kenteken. (2.0 blok)???(in NL)
gr Mr Dean
Tuurlijk, alles is op kenteken te krijgen al douw je der een 12 cilinder in. Als de veiligheid en constructie maar goed is en je een hoop poen neer wilt tellen (en je je auto maanden kan missen bij onze RDW).
denny wrote:(en je je auto maanden kan missen bij onze RDW).
...terwijl hun er plezier mee hebben...
Met het weer compleet uit mekaar trekken van dat ding, om te kijken of 't allemaal wel deugdelijk in mekaar gezet is en voldoet aan de 15625 "veiligheids"regels.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
ik ken toevallig de eigenaar van deze cosworth 106. Is inderdaad 4x4 maar wordt op dit moment opnieuw opgebouwd motorisch. Planning is zometeen rond de 550PK tehebben.
Als je bij cosworth een 106 en een sierra cosworth inlevert kost het je rond de 15.000/20.000 pond dan maken ze hem voor je.