Mijn laatste tank was een persoonlijk record, eerste tank met een openluchtfilter en 300 km snelweg. In totaal kwam ik na 475km met net het benzine lampje brandend aan bij de benzine pomp.
Trouwens hoelang kun nog je wanneer het lampje continu brand??
mijn record is iets van 640km op een tank, toen had ik iets van 41 liter getankt.
Als het lampje constant brandt kan ik met de ene ax nog een heel stuk (ong. 10 liter) maar met de andere nog geen 6 liter.
Browny wrote:mijn record is iets van 640km op een tank, toen had ik iets van 41 liter getankt.
Als het lampje constant brandt kan ik met de ene AX nog een heel stuk (ong. 10 liter) maar met de andere nog geen 6 liter.
nog geen 6 x100 meter
Mijn Rode GT was als het lichtje brand dan vlucht de vluchtstrook maar op.
563km met de 106, dat was in frankrijk en toen er geen pomp in de buurt open bleek te zijn, ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest dat ik stil zou gaan staan met de auto
Actieradius van mijne is gemiddeld (over bijna 25dkm) zo'n 625 km. Namelijk 1:14,5 * 43 L. Maar als ie alleen snelweg doet komt ie natuurlijk veel verder dan dat... Maximaal getankte is trouwens 39.37 van de 43 liter geweest, toen had ie krap 600 km gedaan. Russische benzinepomproulette is gaaf . Als je benzinemeter enigszins werkt. Daarom heeft de eend een jerrycan benzine achterin...
Kan je een dieseltje trouwens leegrijden zonder problemen? Maatje van me stond pas een km voor de pomp stil met zijn transporter, maar die ontlucht zichzelf dus na een leuke wandeling kregen we hem toch weer aan de praat.
Kan dat met een ax-je ook of moet je hem dan laten ontluchten?
Nou wij hebben wel een keer een zx diesel gehad die een jaar of 2 stil had gestaan ook vrijwel zonder diesel.
Die hadden we op gevult en toen ff 1 iemand starten en de andere in da pompje knijpen en hij liep na enkele seconden weer.
Jochem86 wrote:Pff ik ben nog niet verder gekomen dan +/-475km. ik rijd dadelijks naar school das ongeveer 11 km met 6 km door de stad.
Ik heb m vandaag helemaal vol getankt bij de bp en dan ga ik weer wanneer m`n lampje brand. Dan zullen we is zien wat ik verbruik.
kun je ook echt merken of je bp benzine hebt of tinq of welk ander merk dan ook??
hoeveel liter gaat er dan in.. als je m vol tankt??
en ik tank ook altijd merk-benzine eigenlijk... maar misschien zit t tussen m'n oren
en @ browny: de diesel-leidingen van een AX-diesel moet je na'n lege tank idd ontluchten er zit zo'n knijpballon (balg, hoe noem je zo'n ding?) onder de motorkap!
Record met de Volcane: 748km (moest toen 40 liter in)
Maximum tot nu toe met de diesel (maar vlg. mij nog lange geen record): 947km (moest toen 38,4 liter in)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Toen ik die 475 km haalde had ik m helemaal vol getankt en vervolgens nog z`on 10km met het benzine lampje aan gereden. ik had voor €48 getankt gelooft ik.
Ik heb nu het bonnetje bewaard dus ik zal het eens precies gaan uitrekenen.