Van de week ging ik laminaat halen voor de woonkamer van mijn eigen stulpje. Natuurlijk met de AX, woonkamer is maar 20 vierkante meter dus moest makkelijk passen dacht ik zo
Op de parkeerplaats werd ik al wat lacherig aangekeken toen ik met de kar laminaat blij bij mijn auto bleef staan.
Je zag ze denken "HA ! die 120 kg aan laminaat krijgt ze nooooooooit in dat kleine autotje!"
Natuurlijk pastte het makkelijk. Maar voorruit komen met twee volwassenen en 120 kg laminat ging toch een stuk moeilijker
Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in.
Ik heb in mijn 1.0 een keer bijna 300 kilo aan post gehad (dat waren 14 postbakken + mn postboy, mn ouders hadden me voor gek verklaard dat ik dacht dat het paste, maar het paste prima). Hij was meteen extreeem verlaagd.
Hij liep over drempels en dergelijke aan, kwam absoluut niet voorruit (0-100 is normaal al 14 sec, ik denk dat het nu rond de 25 zat haha)
Maar hij deed het wel
Marc heeft zn 1.0 toendertijd gebruikt als verhuiswagen dus die zal toen ook wel het nodig vervoert hebben
Mijn blauwe had helaas al moeite met 3 boodschappen tassen met papier, een beamer en een (gigantisch) scherm (denk zo'n 100 kg) plus 2 personen voorin. Het paste makkelijk (geen achterbank) maar hij liep aan in elke bocht, hobbel en whatever je tegen komt.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
heb weleens stoeptegels vervoerd in m'n rode service. die kan je aardig hoog stapelen en volgens mij was het echt wel een kilootje of 300 bij elkaar. resultaat was dat het ding totaal niet meer veerde achter en de band grotendeels verdween in de wielkast Overigens geen zichtbare schade aan overgehouden. En optrekken deed ie toch al niet
Pixels66 wrote:laat die foto's is zien dan romy, die je er van had gemaakt
Staan niet op deze pc Vanaaf ben ik weer thuis, dan zal ik ze plaatsen
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik doe altijd grootschalig boodschappen bij de Aldi omdat ik een rothekel heb om in de rij te staan daar.
Dan gaan er ong. 40 1,5 liter pakken ijsthee mee (drink ik altijd), 24 1,5 pakken appel-banaan nectar (drinkt me meisje) en dan nog een hele berg met broodjes, wasmiddel, chips e.d. Das dus bij elkaar zo'n 100 tot 150 kilo gok ik, afhankelijk van hoe vol de kar is en hoeveel we bij de slager inslaan. (zit bij de aldi in woerden in)
Vaak neem ik ook nog wat mee voor m'n ouders.
Het kontje ligt dan flink wat lager, vooral toen er nog geen gele koni's onder zaten, maar thuiskomen doe ik wel hoor, je kan toch ook 2 mensjes van ieder 75kg achterin nemen, dat kan ie ook aan.
Zo stond ie toendertijd normaal op zn sprinkhaan pootjes:
En zo met mintens 300 kilo
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Rock's wrote:Dan hebben jullie Duff zijn folderfoto's nog niet gezien
Die issie aan t uploaden
Voor die rode was dit wel de maxx trwns, hij liep erg aan. Hoefde maar 2 km te rijden gelukkig :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ach, ik heb em ook wel ns flink vol gehad met papierwinkel van een verhuizing van mn vaders kantoor, weet niet hoeveel het was, maar op de snelweg rijden was niet prettig meer, zal ook wel een paar 100 kg geweest zijn. Verder ooit een breedbeeld tv + doos erin gehad, ik heb de kleinste auto thuis, maar het was de enige waar ie ook nog maar net in paste
Ik ben met mijn Saxo naar Frankrijk op vakantie geweest, dus incl tent, stoelen enz enz.
Hij lag dus aardig vol met zooi voor twee weken zuid Frankrijk maar hij heeft het mooi gehaald, zelfs binnendoor door de Alpen terug.
Maar bergop ging niet meer zo snel. Net ten zuiden van Luik op de heenweg kwam ik met 70 km/h boven.
En in de Alpen heb ik hele stukken in de 2 gereden want in de 3 trok hij het niet meer.
Als je 'n complete voortrein van een AX in je achterbak (van je AX) hebt liggen en je rijdt (altijd) met dimlicht, dan wordt dat ook niet bepaald gewaardeerd door tegemoetkomend verkeer.
Ps.: vanaf wanneer zijn ze bij Citroën eigenlijk hoogteverstelling van de koplampen gaan inbouwen in AX-en?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
MNM(tm) wrote:Merkwaardig dan dat 't er (nog) niet in zit in m'n Maart '96 ph3 Spot diesel. :S
Die van mij is uit april
Maar heeft denk ik eerder te maken met de uitvoering etc.
Keb ook een ph3 spot, maar er zijn blijkbaar 7 verschillende uitvoeringen in de Spot (heeft MBa@NL eens uitgezocht)
Heeft misschien te maken met het dashbord enzo, je weet het soms toch niet bij Citroën
Heb jij ook alleen zo'n vak, of zit er bij jou nog een klepje voor?
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.