Wat is er nou ?cht sneller?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Quote: Ik zeg er niks meer over... Ik heb een sport, GT carb. en GTI gehad. Eerste een minder gezonde GTI en nu een op en top fitte. Geen druppel olie langs mijn blok echt kurkdroog net asl mijn Carbje in het begin. (ja, zelfs boven de dynamo kurkdroog)

Dus niet elke ax lekt?

En lekker belangrijk wat sneller is als iedereen maar tevreden is met zijn ax en van elke km kan genieten
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

Ik heb een 1.1 lek als een mandje, maar het rijdt fantastisch! Tik op de snelweg als de ruimte het toelaat (want die heb ik echt nodig om op gang te kunnen komen) nog de 170 aan op de teller. Ik blij, jij blij, iedereen blij! 8) :lol:
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Drake wrote:GT kan onder de 100 sneller zijn, maar boven de 140 is de gti duidelijk sneller.


Moet je eens in mijn GTI meerijden :wink: Sprint snel, maar naar de top istie echt traag... Denk dat het aan die computer ligt, maar daardoor zou hij juist bij meer toeren een hoger koppel moeten leveren.
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Het ligt niet aan die ECU, mits het een ?chte Cup-GTI computer is.

GTI van Mila liep niet 100% doordat het blok nogal gaar was (de oorspronkelijke 1.4), maar ging overtuigend harder lopen met een Cup-ECU eraan.

Verbruik steeg ook fors.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kakanox wrote:Het ligt niet aan die ECU, mits het een ?chte Cup-GTI computer is.

GTI van Mila liep niet 100% doordat het blok nogal gaar was (de oorspronkelijke 1.4), maar ging overtuigend harder lopen met een Cup-ECU eraan.

Verbruik steeg ook fors.


Volgens de vorige eigenaar zit er een echte cup-GTI computer in. Ik kreeg de originele computer er nog bij dus die schroef ik er eerdaags wel eens in.

Mijn verbruik ligt op de 1 op 8 a 9 :?
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Dat verbruik klopt wel ja :lol: Dan is je motortje misschien een beetje lui ofzo. Als ie gezond is moet ie echt harder kunnen. Kan binnenkort nog eens ff kijken of ik nog een werkende cup-ECU heb liggen en die op die van MonaGTI schroeven als ze mee wil werken ;)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

vind het toch vreemd, de gti van me broertje loopt in no time naar de 200+ toe

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Die van Simoon idd ook, trekt door tot in het rood in de 5e versn.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

klein updateje. in zn 1 is een GT een behoorlijk stuk sneller dan mij. In de 2 kom ik dan snel dichterbij en als het eenmaal harder gaat dan 100 is het doeg doeg GT. Ik denk dus dat we eerst maar eens moeten kijken hoe we sneller bedoelen 0-100, 100-200, 0-160 geloof dat we het er wel overeen zijn dat het een drag moet zijn. Maar dan over hoeveel meter? ook is gebleken dat ik mn topsnelheden fout had

1 55
2 120
3 150
4 195
5 ???
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

waar ligt je top Sander?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Geen idee. Zelf eens 210 gehaald dan gaat het wat langzamer met optrekken
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ik zat vrijdag tegen de 200 op een stukje bergaf (A2 ri. Eindhoven, net voorbij Best). Ging erg makkelijk naar die snelheid toe, maar 6600 r/min is toch echt einde verhaal bij een GT inj.

Kon niet kijken wat ie zou doen op een recht stuk (vasthouden of terugzakken), er zat nl. een BMW X5 voor me die ging remmen voor de bocht.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

tsja, tis voor mij gewoon duidelijk...


ik zat gewoon bijna een halve autolengte voor sander bij +-60/80.. toen ging hij van het gas af om achter me in te voegen, boven de 100 is het simpel voor m, dan komt inhoud en koppel naarboven en hoef ik het niet te proberen..
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

q01z wrote:tsja, tis voor mij gewoon duidelijk...


ik zat gewoon bijna een halve autolengte voor sander bij +-60/80.. toen ging hij van het gas af om achter me in te voegen, boven de 100 is het simpel voor m, dan komt inhoud en koppel naarboven en hoef ik het niet te proberen..


Voila... Drom ervaar ik mijn gti dus langzamer als de GT.
Freude am Fahren.

Post Reply