Stoerste auto die je eruit hebt getrokken?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Hier in Duitland, een vreemde kruispunt.

Ik met mijn AX 1.1 R(ace) E(ditie) op de linkerbaan, mijn mede collega in een Passat 1.9 TDI.

Ik naar hem zwaaien, of hij gewoon rustig kon doen zodat ik voor hem kon ritsen. Van de linker baan moest ik naar de rechter baan, dus denk ik vraag even of hij rustig kan wegrijden.

En ja hoor, stoplichten gaan hier eerst op oranje, vervolgt door groen. Geeft mijn collega een dot gas. En ik wou er voor, aangezien er nog een hele rij achter hem reed, en moeilijk tussen te komen was.

Dus ik trap het gas in, trek van de 1 naar de 40, en van de twee naar de 80, en schuif hem er netjes voor :) Heerlijk die AXjes! Uitteraard even de Pannenblinker aan om nog even hard te laten voelen dat mijn 1.1RE toch weer ietsjes sneller weg was :shock:
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Pannenblinker
sorry??? :oops:

Wel een mooi verhaal :P
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

joris wrote:
Pannenblinker
sorry??? :oops:

Wel een mooi verhaal :P


Alarmlichten dan maar :P
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Ehh een Honda varadero. met iets waar 10E op stond (en niet was) Volle sprint tot 200km/u

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

200 met een ax? :shock:
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Tja je hebt een 1.6 of je hebt het niet he.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Sander wrote:Tja je hebt een 1.6 of je hebt het niet he.

Er staat me iets van bij van Jeroen... dat hij anders met zijn GT ook 200 heeft gereden ooit...
Met zijn 1.4 duz... maar dacht wel dat er aardig aan ge-tweakt was (ik blijf ICT-er h?)
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Citro?nAXDriver wrote:
Sander wrote:Tja je hebt een 1.6 of je hebt het niet he.

Er staat me iets van bij van Jeroen... dat hij anders met zijn GT ook 200 heeft gereden ooit...
Met zijn 1.4 duz... maar dacht wel dat er aardig aan ge-tweakt was (ik blijf ICT-er h?)


Ja todat Jeffry en hij gingen sprinten bij het stoplicht en ik erachter zat en niet vol kon gaan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

En Peter die 200 naar Frankrijk heeft gereden...
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ohhhhhh heerlijk! Ik heb net een sprintje achter de rug met een 205 1.9 GTI.

Bij mij op school word er nogal lacherig gedaan over mijn Ax (hoog, lelijk, niet snel enz. enz.). Omdat het al mijn 3de is :oops: niemand snapt wrom ik iedere keer weer een AX koop enzo.

Nu heeft nog nooit iemand bij mij uit de klas 1 van mijn AXen bij kunnen houden. Niet zo gek want dat waren voornamelijk; Rover 114, peugeot 205 1.4, Daihatsu Valera 1.5 16v en nog meer van dat grut... Altijd lachen voor mij dus....

Nu heeft een klasgenoot deze week een 205 1.9 GTI gekocht uit 1987, dus nog zo 1 die officieel 131 pk hoort te hebben. Dus Arn? moest weer eens aantreden met zijn AX GT (ik ga normaal met de trein).

Dus vanmiddag eerst ff warmgereden en toen met zijn tweetjes een stoplichtje opgezocht in rotterdam. Allebei vooraan naast elkaar, klaar om hem op zijn donder te geven... Stoplicht springt op groen en BAM weg zijn we... Ok, eerste stukje heb ik alleen wielspin (kl*te banden) dus mijn klasgenoot heeft een kleine voorsprong. Maar tot mijn grote verbazing haalde ik hem gewoon nog bij en haalde hem met dik 100 nog in :shock: Ik d8 mwhoa tot de 100 hou ik hem bij en dan is hij weg vanwege zijn motorinhoud. Eerste sprintje zat dus in the pocket en wat was mijn klas verbaast! Heerlijk gewoon zo'n AXie!!! Iedereen lacht erom, maar diep van binnen lach ik iedereen uit :P

Toen kwam er nog het sprintje op de rijksweg. Hij kwam naast me rijden met +-120 a 110 km\h en toen allebei planken. Ik natuurlijk ff van 5 naar 4 terugschakelen en doortrekken.... Mwha zelfs toen hield ik hem bij tot de 185, toen moest ik lossen vanwege 80 rijdende vrachtwagens :(

Ok, het kan bijna niet anders dan dat die 1.9 GTI zo gaar is als bagger, maar toch voor het idee en mijn ego is het wel lkkr 8)

Soon nieuwe demper en luchtfilter erop, kijken wat dat voor effect heeft/...
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik had gisteren een sprint zoo heeej. Had nooit verwacht dat ik hem zou winnen. Ik kwam mn moeder tegen in een astra station 1.7 turbo diesel. HAHAHAHA bij het stoplicht. Ik bleef er even naast rijden bij het optrekken. Trap het gas naar de bodem. Toen ik 120 had ik al bijna 200 meter voorsprong. Was echt lachen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

astra station 1.7 turbo diesel.


Die hebben wij ook gehad... Die zijn traaaaaaaaaaaaag. Wij hebben er zelfs 1 gehad zonder turbo had 58 pk :x
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik heb vandaag met mijn geweldige 1.0 een Swift stof laten happen :D heerlijk nutteloos was het.. hij baalde goed.. vooral omdat ik netjes 100 bleef rijden :P


vorige week zondag overigens een oud type mondeo het leven zuur gemaakt.. hij was al de hele tijd aan het bumper kleven en gooide m er dus naast bij het stoplicht..

het regende flink en dan heb ik dus echt geen tractie. mjah toch maar probereb.. beide plankgas rammen.. ik grip zoeken en vol optrekken! mondeo was nog steeds aan het spinnen.. kreeg wel een hoop middelvingers en vage gebaren enzo naar me kop toen hij weer adchter me reed :(
Image

Gizart
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: TueMar02, 2004 6:23:30 PM
Location: NoordNederland
Contact:

Post by Gizart »

Clio V6 tot de 70.
Hij gaf bij vochtig weer veel te veel gas.
En ik ging netjes zonder wielspin weg met mijn 122 pk GTI.
Don't let sensible people talk you out of your dreams.
205 1.9 GTI³

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

laatst heb ik er een 3jarig meisje op een 3wieler uitgetrokken,...

ik wou weg rijden van huis,... ze kwam naast me staan en keek me aan met zo'n blik van wedden dat mijn ride sneller is als die van jou,...
ha dat zag ze dus mooi fout,...

naar het gas te snel op te laten komen begon mijn GT te spinnen dus tot ongeveer een 3km/ph leek ze te winnen maar uiteindelijk toen ik weer grip kreeg won in nog net,.. van dat meisje

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Ralf wrote:laatst heb ik er een 3jarig meisje op een 3wieler uitgetrokken,...

ik wou weg rijden van huis,... ze kwam naast me staan en keek me aan met zo'n blik van wedden dat mijn ride sneller is als die van jou,...
ha dat zag ze dus mooi fout,...

naar het gas te snel op te laten komen begon mijn GT te spinnen dus tot ongeveer een 3km/ph leek ze te winnen maar uiteindelijk toen ik weer grip kreeg won in nog net,.. van dat meisje


Just lucky.... En de lagers van die fiets was waarschijnlijk in jaaaren niet meer gesmeerd...
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

a9 - alkmaar haarlem, zo`n pc-hoofdstraat tractor maar rechts ingehaald,
in 4 .. en flink ook, tsja, de cw waarde van een ax doet zijn werk wel, met windkracht 8 tegen, ik denk dat die bmw jeep zo`n dikke v6 met 300pk heeft .. en ik een 1.1i volcane ...

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Ik vind het wel lachen om al deze reacties eens door te lezen. Vanmiddag ga ik kijken naar een AX voor woon-werk verkeer. Normaal rij ik in een BMW 323ti uit '98, 6 cilinder, 170 pk. Dit model noemen ze ook weleens super-GTI.

Ax-en die dikke BMW's voorbij blazen.... zullen dan wel 316i's met zo een spoilerkit geweest zijn dan. Want normaal zul je het nooit winnen of het moet zo een slechte chauffeur zijn.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Heb je een 0-100 tijd Dan kunnen we vergelijken ;) ik zit er binnen 7,5 seconde
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

TB wrote:Ik vind het wel lachen om al deze reacties eens door te lezen. Vanmiddag ga ik kijken naar een AX voor woon-werk verkeer. Normaal rij ik in een BMW 323ti uit '98, 6 cilinder, 170 pk. Dit model noemen ze ook weleens super-GTI.

AX-en die dikke BMW's voorbij blazen.... zullen dan wel 316i's met zo een spoilerkit geweest zijn dan. Want normaal zul je het nooit winnen of het moet zo een slechte chauffeur zijn.


Kom op wees realistisch. Een AX weegt 700 kg, daarmee win je bijna iedere sprint de eerste 100 meter. Daarna kom jij fluitend voorbij :wink: Alhoewel ik mijn AX toch echt wel snel vindt :twisted:

Trok er Zaterdag nog een Opel Vectra 2.0 16v uit bij het stoplicht. vanaf dat stoplicht word het van 2 banen 1 baan, dus hij d8 nog ff voor mij te komen.... haha Niet dus, netjes achteraan aansluiten mafkees!
Freude am Fahren.

Post Reply