KM-Heffing

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

mcdean wrote:wees gerust jongens, die km heffing komt er toch niet als we maar tekenen. Daarbij is de overheid het er nog niet eens over eens. Maak je niet druk. Ik denk dat hij niet komt! tenslotte kost het te veel en zitten er te veel ogen en haken aan.
Het verhaal klopt maar ben bang dat het er toch komt... op de lange termijn kan hier een hoop geld uit gehaald worden door de overheid en als de overheid maar het idee heeft dat het geld gaat opleveren dan mag het ook tonnen kosten en mag de normale burger hier de dupe van zijn.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Ik ben er ook bang voor dat het gewoon door gaat, als ze iets in hun hoofd halen wordt het zelden afgeblazen.. :-?

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

helemaal gouwd, wordt AMG rijden tenminste ook eens betaalbaar :D!

haha... nee hoor, ik ben agressief tegen. Ik ben van mening dat we de overheid niet te makkelijk een kijkje in onze keuken moeten geven met betrekking op het recht van privacy.... En ja ook ik heb een mobiel, ip adres etc etc... maar nogmaals laten we het niet makkelijker maken dan dat het is! Nederland gaat naar een politiestaat toe, iets waar ik argwanend tegenover sta.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Zeg nou 's eerlijk, geloof je nou echt zelf wat je hierboven zit op te schrijven over big brother-achtige toestanden en een politiestaat?
Volgens mij zit je dan echt te veel op rare websites te lezen. Van die websites die beweren dat de mexicaanse griepprik ook één groot complot is.

Zolang ik op het nieuws zie dat je nog steeds met een flink stapeltje explosieven een vliegtuig in kunt stappen geloof ik geen moer van al die big brother verhalen.

Als het echt nodig is kan een AIVD exact te weten komen waar jij hebt rondgereden. Daar hebben ze dat kastje echt niet voor nodig. Ik woon ook in Zuid Holland, de halve regio hangt hier vol met kentekenregistratie camera's.
Het probleem is alleen dat het analyseren van al die data enorm veel geld kost. Daarom is er voor de nieuwe wegenbelasting een kastje nodig waaruit elke maand volautomatisch een factuur rolt. Elke menselijke handeling daaraan maakt het systeem meteen 4 keer zo duur.
Bij mij gaat het er echt niet in dat er ook maar iemand bij de overheid geïnteresseerd is in mijn woon/werk verkeer aangevuld met een familiebezoekje en af en toe een urenlang verblijf op een parkeerterrein bij Nieuwegein.

De politieke partijen die nu om het hardst roepen tegen te zijn, dat zijn juist de partijen waar je voor moet uitkijken. Dat zijn precies de partijen die alleen maar roepen wat het meeste stemmen voor ze oplevert.

Voor ons als AX liefhebbers is de km heffing natuurlijk drie keer naadje want wij rijden juist AX om ons dubbel te liggen over al die mensen die met hun dure leasebak (met een afschrijving van een AX per maand) in dezelfde file staan als wij.
Dus wij zijn natuurlijk hartstikke tegen.
Maar wees dan wel een beetje realistisch en kom niet aan met van die cliché's over een politiestaat en "die zakkenvullers uit Den Haag" terwijl je zelf een zwaar door een overheid gesubsidieerde opleiding volgt.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

nico1986
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: SunJun21, 2009 8:51:44 PM
Location: delft

Post by nico1986 »

wat is er mis met het duitse systeem? gooi 10 cent aan belasting over de benzine. Is al duur maar vind het wel logischer.

Als een auto veel zuipt is het zogenaamd slechter voor het milieu en werk je mee aan het energie/olie tekort van komende jaren. Twee vliegen in een klap en geen ingewikkelde "big brother" kastjes nodig. Duitsers hebben altijd betere systemen.

En dan ook nog dat wanhopige ov-chipkaart systeem... Blij dat mijn auto weer door de apk is :P
Citroën ax 1.1 injection plaisir

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Die 10 cent is er jaren geleden al opgegooid. Het kwartje van Kok zou tijdelijk zijn, maar is er tot op heden niet vanaf gehaald. Daarnaast is de brandstof in NL zo'n beetje de duurste van heel Europa.
Image Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ergste van de KM heffing, naast dat het voor iedere auto-rijder iig duurder gaat worden (het blijft echt niet bij 6 cent de km...), is dat de gemeentes de kosten die ze mis lopen bij mogen heffen met belastingen die niets met auto's te maken hebben

maw iedereen gaat zoiezo meer belasting betalen, en elke auto rijder ook nog eens meer voor het gebruik van de auto
Wie kan daar nu voor zijn??

Maja, enige remedie is emigreren
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Het enige wat ik ècht waardeloos vind, is de gekoppelde 'bevriezing klassiekregeling'...
Zowel 'Pino' als 'Maya' zijn van begin '87, zijn origineel nederlandse auto's en dus is er al 23 jaar wegenbelasting betaalt.
Die auto's hebben zichzelf al drie keer betaalt...!
En zoals het er nu naar uitziet blijf ik dus betalen, da's pas zot.

Ik kan me best voorstellen dat men wil voorkomen dat 'Rijdend Nederland' massaal in 25+ auto's gaat rijden om kastjesinbouw en heffingen te voorkomen, maar weet men in Den Haag wel wat onderhoud/rijkosten aan zo'n oud lijk kost..?
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Pascal wrote:Het enige wat ik ècht waardeloos vind, is de gekoppelde 'bevriezing klassiekregeling'...
Zowel 'Pino' als 'Maya' zijn van begin '87, zijn origineel nederlandse auto's en dus is er al 23 jaar wegenbelasting betaalt.
Die auto's hebben zichzelf al drie keer betaalt...!
En zoals het er nu naar uitziet blijf ik dus betalen, da's pas zot.

Ik kan me best voorstellen dat men wil voorkomen dat 'Rijdend Nederland' massaal in 25+ auto's gaat rijden om kastjesinbouw en heffingen te voorkomen, maar weet men in Den Haag wel wat onderhoud/rijkosten aan zo'n oud lijk kost..?
Helemaal met je eens en dat probeer ik de ANWB ook duidelijk te maken...

Ook ik heb ze van 87 en worden dus nooit klassieker. En ik weet niet hoor, als heel NL in 25+ autos zou rijden voor de kosten hadden ze dat nu ook al moeten doen. Er zijn maar weinig idioten die zo gek zijn en al dat odnerhoud voor lief nemen, laat die lekker!!


Als de autos nou 25 + nog oldtimer werden én ik geen kastje hoef maar gewoon met trajectmeeting kastjes op spitsstukken spits heffing krijg, vind ik het prima, maar zo niet :(
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

En zelf lekker achter in een Dikke Audi A8 naar den haag toe. Zij hoeven zeker niet te betalen omdat ze van de overheid zijn.

Als de politite ook zo kastje krijg miss rijden er dan minder rond en worden we minder aangehouden. Maar net zoals de chauffeurs met hun tacho kunne kl*te, Kunne we die km heffing ook wel op 1 of andere manier omzeilen.

Maar ik vin het ook niks. Hun rijen zelf de dikste nieuwste en luxte auto's en dan gaan ze de rest van nederland die het niet zo breed heeft dit opleggen. Naja das toch ab normaal.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Losroyos wrote: Hun rijen zelf de dikste nieuwste en luxte auto's.
Zij rijden


Over wie heb jij het nu eigenlijk? Mensen uit de politiek? Denk inderdaad wel dat de mensen die dit verzonnen hebben duidelijk niet in onze situatie zit. Laten we hopen dat we ze dat nog eens kunnen vertellen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

grietje wrote:
Losroyos wrote: Hun rijen zelf de dikste nieuwste en luxte auto's.
Zij rijden


Over wie heb jij het nu eigenlijk? Mensen uit de politiek? Denk inderdaad wel dat de mensen die dit verzonnen hebben duidelijk niet in onze situatie zit. Laten we hopen dat we ze dat nog eens kunnen vertellen.
Sorry juf :oops:

Maar idd Ik heb het over onze 2de kamer enzo. Die hebben het geld wel om het zo uit te geven, ik moet nog auto rijden van mijn studiefinanciering. Naja dat zal daardoor wel wat vermoeilijkt worden. En heb het al niet zo breed.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ben ook nog altijd benieuwd naar de afmetingen van een dergelijk kastje en ik ga er vanuit dat al die kastjes zo´n beetje op eenzelfde plaats in de auto gemonteerd moeten worden... (dus niet bij de ene in de kofferbak en bij de andere in 't motorruim zeg maar...)

Ach, misschien zal 't zo'n vaart wel niet lopen, met de 'crisis' in Den Haag op dit moment... Heb 't idee dat de aandacht een beetje van de km.heffing af is en nu vol op de deelname aan Irak ligt...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

KM heffing, ik woon op 10 km vanaf duitsland, Ga daar best vaak al mee scooter heen omdat je daar gewoon meer ruimte hebt om te rijden.

Loopt die door in het buiteland of teld die alleen km in nederland. want anders moet het kasje nog aardig slim in elkaar gezet worden.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

peetjuun wrote:- Als u de grens over gaat betaalt u niet meer. De satelliet kan dit tot op de meter nauwkeurig bepalen.
Losroyos wrote:KM heffing, ik woon op 10 km vanaf Duitsland, Ga daar best vaak al mee scooter heen omdat je daar gewoon meer ruimte hebt om te rijden.

Loopt die door in het buitenland of telt die alleen km in Nederland? want anders moet het kastje nog aardig slim in elkaar gezet worden.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Mastenhose wrote:Heb 't idee dat de aandacht een beetje van de km.heffing af is en nu vol op de deelname aan Irak ligt...
dat idee krijg ik nu ook wel een beetje na meer dan 2 uur live debat volgen op nederland 2 over dat hele davids-rapport ;)

als het kabinet nou eens even lekker gaat vallen over die hele kwestie, dan levert dat op z'n minst weer wat vertraging op over de KM heffing...

Zag trouwens op het acht uur journaal ook dat de anwb vanaf 23 januari een enquete online plaatst waar alle leden kunnen reageren alvorens de anwb namens de meerderheid van de leden een standpunt in gaat nemen!

nu vind ik het wel jammer dat ik geen anwb-lid meer ben...
Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik ben uiteraard wel ANWB lid en ga het dus ook zeker invullen !
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Ik ook :)


Volgens mij wordt de invulling zo lang vaag gehouden, zodat je niks hebt om iets over te zeggen, en dan is er geld voor vrijgemaakt, en dan beginnen ze met de uitvoering. En als *dan* blijkt dat het iets is om de straat op te gaan, dan is de uitspraak "we kunnen het nu niet meer terugdraaien".

barmy
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: SatSep10, 2005 11:17:36 PM
Location: Groningen

Post by barmy »

Ik rij weining dus ik ga er op vooruit, ik kan die kmheffing calculator niet gebruiken omdat ie geen modellen ouder dan 12 jaar accepteerd.
Ax Bx Cx

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

En met de val van ons kabinet (dáááááág JP!!) komt waarschijnlijk ook een streep door dit hele verhaal.

hiep hiep HOERA!!

'Pino' wordt gewoon klassiek!!

:lol: :lol:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Post Reply