Hoe hard kan jouw AX?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

KMvrtr wrote:Is bij jou de fut er ook behoorlijk uit bij 150KM/h?


Jup dan gaat hij mij kruipend verder 8)
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Morgen als ik terugkom van mn werk ff een filmpje maken. De top is misschien niet zoveel hoger maar de manier waarop ie er naar toe gaat denk ik wel :wink:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Waar slaat dit nou weer op?
Iedereen brult dat ie bij wijze van spreken bijna 200 of zoiets haalt, terwijl vier GT rijders net de 170 halen en vanaf 150 heel veel geduld moeten hebben.
Hebben we hier een hoop optimisten, zijn GT's eigenlijk helemaal niet snel, of hebben alle vier die GT's een vermoeid blokje?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

KMvrtr wrote:Waar slaat dit nou weer op?
Iedereen brult dat ie bij wijze van spreken bijna 200 of zoiets haalt, terwijl vier GT rijders net de 170 halen en vanaf 150 heel veel geduld moeten hebben.
Hebben we hier een hoop optimisten, zijn GT's eigenlijk helemaal niet snel, of hebben alle vier die GT's een vermoeid blokje?


of die snelle een beetje BERG tellerafwijking??

het kan natuurlijk best dat het blokje vermoeit is.. de AXGT wwaar ik wel eens mee gespeeld heb kon dus 200 op de teller.. maar de Carb is nu zo ontregelt [valse lucht ook ergens? ] dat hij bij 160 uitgeteld is en uitvalt enzo..

keertje testen/reseten kan dus denk ik geen kwaad bij jullie KMvrtr
Image

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

200 op de teller kan ik alleen maar van dromen. :(
Volgens mij haal ik de 170 maar net.

Zou best kunnen dat mijn blokje niet fris meer is, maar ik zie in totaal een stuk of vier GT rijders aangeven dat bij 170 de koek echt op is.
En dat wil er bij mij niet in.

Daarom vroeg ik een paar posts eerder al of iemand met kennis van zaken daar niet eens naar wilde kijken. :roll:
Ik weet natuurlijk niet of carb en inj veel verschil uitmaken. Maar ik heb het idee (lees: ik hoop) dat er eea gewoon beter afgesteld moet worden. :)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

carb en inj veel verschil uitmaken


Dat scheelt sowieso 10 pk :wink: Inj. 75 pk (afgeknepen door nieuwe emissie-eisen doormiddel van kat. en dergelijke) Carb. 85 pk 8)

Ook leuk om ff te vermelden een AX Sport heeft 95 pk :twisted: :P
Freude am Fahren.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

KMvrtr wrote:200 op de teller kan ik alleen maar van dromen. :(
Volgens mij haal ik de 170 maar net.

Zou best kunnen dat mijn blokje niet fris meer is, maar ik zie in totaal een stuk of vier GT rijders aangeven dat bij 170 de koek echt op is.
En dat wil er bij mij niet in.

Daarom vroeg ik een paar posts eerder al of iemand met kennis van zaken daar niet eens naar wilde kijken. :roll:
Ik weet natuurlijk niet of carb en inj veel verschil uitmaken. Maar ik heb het idee (lees: ik hoop) dat er eea gewoon beter afgesteld moet worden. :)


misschien een verklaring..

de versnelingsbak van een GT is wel extreem kort.... 165 @ teller @ 5500 -6000 rpm of zo .. ( begrenser = 7250 )

ik denk zelf dat het komt door dat ik bijna 230.000 km op de teller heb staan.

mocht ik nog eens een compresie meter in me handen krijgen dan meet ik dat wel eens op.

afstellen is er bij mij niet bij .. monopoint

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Ik heb een 1.4carb met 170.000km levenservaring. Maar die 10pk meer merk ik niks van.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

ik dacht ook dat die GT's wel harder gingen, ik heb al een keer (met geluk) 165 gehaald met m'n 1.1carb :shock:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

master-arnie wrote:
carb en inj veel verschil uitmaken


Dat scheelt sowieso 10 pk :wink: Inj. 75 pk (afgeknepen door nieuwe emissie-eisen doormiddel van kat. en dergelijke) Carb. 85 pk 8)

Ook leuk om ff te vermelden een AX Sport heeft 95 pk :twisted: :P


Klopt alleen een verschil. De koppel toerenkromme van een GTi is veel mooier dan die van een GT daarom rijd een GTi makkelijker en maakt het qua acceleratie bijna niets uit.

Ow ja een GTI heeft ook 95 pk en ze zijn (helaas voor jouw) sneller dan een sport.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

KMvrtr wrote:Ik heb een 1.4carb met 170.000km levenservaring. Maar die 10pk meer merk ik niks van.


Ik heb ook een carburateur staan, maar dat gaat als de brandweer hoor. Maakt niet erg veel verschil met mijn sport. Maar dat zal wel komen omdat mijn sport nog niet goed is afgesteld....
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

nee dat komt omdat vermogen heel weinig te zeggen heeft over acceleratie daar heb je gewoon koppel voor nodig. Ik zou rustig teruggaan naar 50 pk als ik daar 300 Nm voor terug kreeg. Maja dasa natuurlijk weer te ingewikkeld. (ow en onmogelijk)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

Ja, koppel is gaaf. Tussen de carb en injectie versie's zit niet veel verschil tussen het koppel en dat zorgt ook voor de kleine verschillen van 0-100. Het verbaasde me dat die escort met dat blok van een motor ook zo hard ging en fatsoenlijk wegreed vanuit stilstand. Tis toch 700+ kilogram en bijna nul aan koppel als je wegrijd met 1500 toeren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

injectie heeft meer koppel bij lage toeren door die baksteen in de uitlaat
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Sander wrote:injectie heeft meer koppel bij lage toeren door die baksteen in de uitlaat


Zou best kunnen, maar de carburateur versie blijft hem voor! Minder gewicht en meer PK's dan boeit dat ietsje meer koppel ook niet meer 8)
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

*zucht* tegen beter weten in reageer ik hier toch maar op.

Het hangt helemaal af van de chauffeur dus speculeren is zinloos.

Op papier zijn de GT en de GTi en dan helemaal de furio dik in staat tot dezelfde prestaties Alleen komt de GT de GTi voorbij de 100 de GTi heel langzaam voorbij doordat de gaskleppen van een GT een grotere doorstroomopening hebben.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Sander wrote:*zucht* tegen beter weten in reageer ik hier toch maar op.

Het hangt helemaal af van de chauffeur dus speculeren is zinloos.

Op papier zijn de GT en de GTi en dan helemaal de furio dik in staat tot dezelfde prestaties Alleen komt de GT de GTi voorbij de 100 de GTi heel langzaam voorbij doordat de gaskleppen van een GT een grotere doorstroomopening hebben.


Ok, jou feest! Als ik die GT ooit nog eens in orde maak zal ik hem eens naast zo'n injectie-stakker zetten :wink: :twisted:
Freude am Fahren.

-knarf-
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: SunJun20, 2004 7:34:06 PM
Location: nijverdal

Post by -knarf- »

180 heb ik wel gereden, en hij wil nog wel iets meer , maar niet veel volgens mij, met een 1.4 GT injection!maar dan heb ik hem nog wel helemaal standaard, dus er kan nog wel iets veranderen! :lol:

-knarf-

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ik heb zojuist de 180 aangetikt met flink gas over :shock: Tja, die stomme mondeo was me aant uitproberen....

Ik heb een paar dagen terug een carberateur-reiniger in me tank gegooit en dat lijkt te helpen. Hij stottert steeds minder en trekt NOG harder :lol:
Freude am Fahren.

Post Reply