Hoe hard kan jouw AX?
Moderators: Rock's, webmasters
Morgen als ik terugkom van mn werk ff een filmpje maken. De top is misschien niet zoveel hoger maar de manier waarop ie er naar toe gaat denk ik wel 

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Waar slaat dit nou weer op?
Iedereen brult dat ie bij wijze van spreken bijna 200 of zoiets haalt, terwijl vier GT rijders net de 170 halen en vanaf 150 heel veel geduld moeten hebben.
Hebben we hier een hoop optimisten, zijn GT's eigenlijk helemaal niet snel, of hebben alle vier die GT's een vermoeid blokje?
Iedereen brult dat ie bij wijze van spreken bijna 200 of zoiets haalt, terwijl vier GT rijders net de 170 halen en vanaf 150 heel veel geduld moeten hebben.
Hebben we hier een hoop optimisten, zijn GT's eigenlijk helemaal niet snel, of hebben alle vier die GT's een vermoeid blokje?
KMvrtr wrote:Waar slaat dit nou weer op?
Iedereen brult dat ie bij wijze van spreken bijna 200 of zoiets haalt, terwijl vier GT rijders net de 170 halen en vanaf 150 heel veel geduld moeten hebben.
Hebben we hier een hoop optimisten, zijn GT's eigenlijk helemaal niet snel, of hebben alle vier die GT's een vermoeid blokje?
of die snelle een beetje BERG tellerafwijking??
het kan natuurlijk best dat het blokje vermoeit is.. de AXGT wwaar ik wel eens mee gespeeld heb kon dus 200 op de teller.. maar de Carb is nu zo ontregelt [valse lucht ook ergens? ] dat hij bij 160 uitgeteld is en uitvalt enzo..
keertje testen/reseten kan dus denk ik geen kwaad bij jullie KMvrtr

200 op de teller kan ik alleen maar van dromen.
Volgens mij haal ik de 170 maar net.
Zou best kunnen dat mijn blokje niet fris meer is, maar ik zie in totaal een stuk of vier GT rijders aangeven dat bij 170 de koek echt op is.
En dat wil er bij mij niet in.
Daarom vroeg ik een paar posts eerder al of iemand met kennis van zaken daar niet eens naar wilde kijken.
Ik weet natuurlijk niet of carb en inj veel verschil uitmaken. Maar ik heb het idee (lees: ik hoop) dat er eea gewoon beter afgesteld moet worden.

Volgens mij haal ik de 170 maar net.
Zou best kunnen dat mijn blokje niet fris meer is, maar ik zie in totaal een stuk of vier GT rijders aangeven dat bij 170 de koek echt op is.
En dat wil er bij mij niet in.
Daarom vroeg ik een paar posts eerder al of iemand met kennis van zaken daar niet eens naar wilde kijken.

Ik weet natuurlijk niet of carb en inj veel verschil uitmaken. Maar ik heb het idee (lees: ik hoop) dat er eea gewoon beter afgesteld moet worden.

KMvrtr wrote:200 op de teller kan ik alleen maar van dromen.![]()
Volgens mij haal ik de 170 maar net.
Zou best kunnen dat mijn blokje niet fris meer is, maar ik zie in totaal een stuk of vier GT rijders aangeven dat bij 170 de koek echt op is.
En dat wil er bij mij niet in.
Daarom vroeg ik een paar posts eerder al of iemand met kennis van zaken daar niet eens naar wilde kijken.![]()
Ik weet natuurlijk niet of carb en inj veel verschil uitmaken. Maar ik heb het idee (lees: ik hoop) dat er eea gewoon beter afgesteld moet worden.
misschien een verklaring..
de versnelingsbak van een GT is wel extreem kort.... 165 @ teller @ 5500 -6000 rpm of zo .. ( begrenser = 7250 )
ik denk zelf dat het komt door dat ik bijna 230.000 km op de teller heb staan.
mocht ik nog eens een compresie meter in me handen krijgen dan meet ik dat wel eens op.
afstellen is er bij mij niet bij .. monopoint
master-arnie wrote:carb en inj veel verschil uitmaken
Dat scheelt sowieso 10 pkInj. 75 pk (afgeknepen door nieuwe emissie-eisen doormiddel van kat. en dergelijke) Carb. 85 pk
![]()
Ook leuk om ff te vermelden een AX Sport heeft 95 pk![]()
Klopt alleen een verschil. De koppel toerenkromme van een GTi is veel mooier dan die van een GT daarom rijd een GTi makkelijker en maakt het qua acceleratie bijna niets uit.
Ow ja een GTI heeft ook 95 pk en ze zijn (helaas voor jouw) sneller dan een sport.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
KMvrtr wrote:Ik heb een 1.4carb met 170.000km levenservaring. Maar die 10pk meer merk ik niks van.
Ik heb ook een carburateur staan, maar dat gaat als de brandweer hoor. Maakt niet erg veel verschil met mijn sport. Maar dat zal wel komen omdat mijn sport nog niet goed is afgesteld....
Freude am Fahren.
nee dat komt omdat vermogen heel weinig te zeggen heeft over acceleratie daar heb je gewoon koppel voor nodig. Ik zou rustig teruggaan naar 50 pk als ik daar 300 Nm voor terug kreeg. Maja dasa natuurlijk weer te ingewikkeld. (ow en onmogelijk)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Ja, koppel is gaaf. Tussen de carb en injectie versie's zit niet veel verschil tussen het koppel en dat zorgt ook voor de kleine verschillen van 0-100. Het verbaasde me dat die escort met dat blok van een motor ook zo hard ging en fatsoenlijk wegreed vanuit stilstand. Tis toch 700+ kilogram en bijna nul aan koppel als je wegrijd met 1500 toeren.
*zucht* tegen beter weten in reageer ik hier toch maar op.
Het hangt helemaal af van de chauffeur dus speculeren is zinloos.
Op papier zijn de GT en de GTi en dan helemaal de furio dik in staat tot dezelfde prestaties Alleen komt de GT de GTi voorbij de 100 de GTi heel langzaam voorbij doordat de gaskleppen van een GT een grotere doorstroomopening hebben.
Het hangt helemaal af van de chauffeur dus speculeren is zinloos.
Op papier zijn de GT en de GTi en dan helemaal de furio dik in staat tot dezelfde prestaties Alleen komt de GT de GTi voorbij de 100 de GTi heel langzaam voorbij doordat de gaskleppen van een GT een grotere doorstroomopening hebben.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Sander wrote:*zucht* tegen beter weten in reageer ik hier toch maar op.
Het hangt helemaal af van de chauffeur dus speculeren is zinloos.
Op papier zijn de GT en de GTi en dan helemaal de furio dik in staat tot dezelfde prestaties Alleen komt de GT de GTi voorbij de 100 de GTi heel langzaam voorbij doordat de gaskleppen van een GT een grotere doorstroomopening hebben.
Ok, jou feest! Als ik die GT ooit nog eens in orde maak zal ik hem eens naast zo'n injectie-stakker zetten


Freude am Fahren.