oplichters en huichelaars
Moderators: Rock's, webmasters
Overigens...
Heb maar eens Renard gebeld en die kreeg toevallig door de eigenaar deze link: http://link.marktplaats.nl/312362867 toegestuurd.
Man was 'uitgegleden' met de gladheid en dat heeft hem z'n neus gekost, bumpers, lampen, wielkastkuip en rechter voorscherm.
Dat hoeft waarschijnlijk haast niets te kosten (doe een bod van €400...) en Renard heeft toevallig alle delen in dezelfde kleur aan een sloper die achter staat zitten.
Repareren dat hok, ben je in totaal €800-1000 kwijt en kun je nog jaren vooruit. Moet je alleen wel even zelf iets voor doen.
Eigenaar heeft kennelijk een auto van de zaak en wil er heel graag vanaf.
Da's heel veel auto vergeleken met een PTT groene 306 van €2500.
En een leuk hobbyprojectje om met een AC-Clubber uit te voeren... .
Heb maar eens Renard gebeld en die kreeg toevallig door de eigenaar deze link: http://link.marktplaats.nl/312362867 toegestuurd.
Man was 'uitgegleden' met de gladheid en dat heeft hem z'n neus gekost, bumpers, lampen, wielkastkuip en rechter voorscherm.
Dat hoeft waarschijnlijk haast niets te kosten (doe een bod van €400...) en Renard heeft toevallig alle delen in dezelfde kleur aan een sloper die achter staat zitten.
Repareren dat hok, ben je in totaal €800-1000 kwijt en kun je nog jaren vooruit. Moet je alleen wel even zelf iets voor doen.
Eigenaar heeft kennelijk een auto van de zaak en wil er heel graag vanaf.
Da's heel veel auto vergeleken met een PTT groene 306 van €2500.
En een leuk hobbyprojectje om met een AC-Clubber uit te voeren... .
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
ik hoef geen auto met veerbollensysteem.Tijmen wrote: 306: wederom, wat er niet op zit kan niet kapot. Xsara zelfde verhaal.
een auto van rond bouwjaar 2000, met tussen de 100.000 en 200.000 km op de teller, op diesel.
ik vind vast wel iets leuks, maar ik heb nu wel al door dat ik verder moet kijken, en zowiezo het liefst naar een garage die toch nog garantie op de auto geven.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Let alleen wel op wat je koopt. Want de 440 is zowel in frankrijk (door renault) als in zweede gemaakt. de zweedse types zijn uiteraart stukke beter en roesten niet zo snel. De fransen krijgen rot rond de portieren, achterklep.peetjuun wrote:Ik zeg je, neem 'n Volvo 440!! Echt goeie en retebetrouwbare bak, onwijs comfortabel en zo zwaar is ie niet eens als hij lijkt (995 kilo)!
Oke, hij ziet niet zo uit maar als je erin rijdt lach je je rot!
Ook het blok van de franse 440 is van renault. en die zijn ook weer slechter dan de zweedse.
Als je de ruimte wil hebben en betaalbare auto wil. is volvo kwa onderdelen weer niet goedkoop. Of je moet universeel halen bij een Brezan.
garantie op een auto van 9 a 10 jaarDuFF wrote:een auto van rond bouwjaar 2000, met tussen de 100.000 en 200.000 km op de teller, op diesel.
ik vind vast wel iets leuks, maar ik heb nu wel al door dat ik verder moet kijken, en zowiezo het liefst naar een garage die toch nog garantie op de auto geven.
een diesel die 100d tot 200d heeft gedraaid is 10d tot 22d km per jaar.
Dat is niet realistisch voor een diesel zo weinig.
uiteindelijk vind je er één http://link.marktplaats.nl/311011629 (coupé)
http://www.zomoto.nl/6419139/Citroën-xs ... ence-2.htm
http://www.zomoto.nl/6495234/Citroën-xs ... estige.htm
http://www.zomoto.nl/6433392/Citroën-xs ... -20hdi.htm
http://www.zomoto.nl/6304745/Citroën-xs ... -5-drs.htm
http://www.zomoto.nl/6236323/Citroën-xs ... 2-66kw.htm
http://www.zomoto.nl/6114006/Citroën-xs ... e-66kw.htm
http://www.zomoto.nl/5308556/Citroën-xs ... tation.htm
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
@ collin, ja een schade auto kan knaken schelen, maar het liefst heb ik natuurlijk een auto zonder schade, ik wil geen knutselproject, dat was de ax, ik wil gewoon een goeie betrouwbare stille comfortabele auto voor veel km's.
mijn ax komt in aanmerking voor de slooppremie van 1000 euro, wat eigenlijk ook mijn minimale vraagprijs voor de ax is, krijg ik er 1000 euro voor en gaat iemand nog een tijd plezier aan die ax beleven, dan ben ik blij, maar aan de andere kant kan het me niet veel boeien als ie in de shredder beland, ja dan gaan er heel wat onderdelen die zo goed als nieuw zijn naar de haaien, maar ik zit natuurlijk ook niet te wachten op 2 autos.
aan de ene kant wil ik een diesel, maar die moet dan een roetfilter hebben, anders is de slooppremie regel niet geldig.
aan de andere kant is een diesel met roetfilter weer duur...toch?
aan de ene kant is een nieuwe benzine ook niet verkeerd, want dat verbruik van een normale nieuwe diesel is tegenwoordig ook best zuinig, en ik kan gebruik maken van de slooppremie.
aan de andere kant, benzine is weer geen diesel...
glenn heeft zijn ax ingeruild voor een c2, zoiets is natuurlijk ook een optie, maar dan moet ik denk ik toch is een proefrit maken in diverse potentiele auto's, want ik weet niet of een c2 voldoet aan mijn wensen.
joost, ik zal je linkjes vanmiddag is bekijken, bedankt.,
ik bedoel trouwens met garantie dat ik geholpen word als ik na een week een kapotte startmotor heb (bijvoorbeeld).
mijn ax komt in aanmerking voor de slooppremie van 1000 euro, wat eigenlijk ook mijn minimale vraagprijs voor de ax is, krijg ik er 1000 euro voor en gaat iemand nog een tijd plezier aan die ax beleven, dan ben ik blij, maar aan de andere kant kan het me niet veel boeien als ie in de shredder beland, ja dan gaan er heel wat onderdelen die zo goed als nieuw zijn naar de haaien, maar ik zit natuurlijk ook niet te wachten op 2 autos.
aan de ene kant wil ik een diesel, maar die moet dan een roetfilter hebben, anders is de slooppremie regel niet geldig.
aan de andere kant is een diesel met roetfilter weer duur...toch?
aan de ene kant is een nieuwe benzine ook niet verkeerd, want dat verbruik van een normale nieuwe diesel is tegenwoordig ook best zuinig, en ik kan gebruik maken van de slooppremie.
aan de andere kant, benzine is weer geen diesel...
glenn heeft zijn ax ingeruild voor een c2, zoiets is natuurlijk ook een optie, maar dan moet ik denk ik toch is een proefrit maken in diverse potentiele auto's, want ik weet niet of een c2 voldoet aan mijn wensen.
joost, ik zal je linkjes vanmiddag is bekijken, bedankt.,
ik bedoel trouwens met garantie dat ik geholpen word als ik na een week een kapotte startmotor heb (bijvoorbeeld).
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Sorry Duff even :Losroyos wrote:.... Let alleen wel op wat je koopt. Want de 440 is zowel in frankrijk (door renault) als in zweede gemaakt. de zweedse types zijn uiteraart stukke beter en roesten niet zo snel. De fransen krijgen rot rond de portieren, achterklep.
Ook het blok van de franse 440 is van renault. en die zijn ook weer slechter dan de zweedse...
De Volvo 400 serie is aleen gemaakt in ons eigen land en wel in de oude Daf fabriek in Born, verder kwamen de motoren van Renault zelfs de diesels.
KLIK HIER maar eens voor het echte verhaal van de 400 serie.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Nu komt er dus ook nog de eventuele sloopregeling bij?
Ben toch wel erg benieuwd naar het budget want begin toch wat conflicterende zaken te lezen.
Sloopregeling kan toch enkel bij aankoop van een auto van 2001 en jonger? Bij een aangesloten bedrijf?
Dan kom je vrijwel automatisch toch in het hogere prijssegment terecht, €4000-7000, zeker als je ook nog 'garantie' wenst én een diesel met minder dan 200.000km op de teller.
Qua roetfilters, bij mijn weten heeft elke Citroën al vanaf 1998 een filter... alleen hebben ze daar gek genoeg zelfs bij de HDi niet veel promotie voor gemaakt.
Hoe kleiner de auto, hoe relatief duurder hij wordt! (in de aanschaf, niet onderhoud..)
Een C5 uit 2004 is even duur als een Xsara uit 2002.
Van wat ik op dit moment heb kunnen ontdekken is op diesel gebied een Mitsubishi het goedkoopst, dan heb je een Space Star of Carisma van 2003 voor ca. €4500. Ook te overwegen is dan een Mazda 323F DiTD, is nog redelijk betaalbaar.
Bij Xsara vliegen de kilometerstanden snel omhoog en worden ze ook al snel pré-2002, dat is ook zo bij de 306 natuurlijk. Een 307 kan ik onderhoudstechnisch niet echt aanraden, veel electronica ellende.
3 maanden geleden had ik nog een mooie Peug 607 2.2HDi automaat met full-options geweten voor ca. €3500...
Een leuk klein, zuinig, benzine autotje is misschien toch geen slechte optie, maar hangt helemaal van je kilometrage af. Boven de 15.000km is een diesel altijd aantrekkelijker. Maar onderhoud telt mee, qua kosten. En elke auto met meer dan 2ton op de klok heeft onderhoud nodig.
Ben toch wel erg benieuwd naar het budget want begin toch wat conflicterende zaken te lezen.
Sloopregeling kan toch enkel bij aankoop van een auto van 2001 en jonger? Bij een aangesloten bedrijf?
Dan kom je vrijwel automatisch toch in het hogere prijssegment terecht, €4000-7000, zeker als je ook nog 'garantie' wenst én een diesel met minder dan 200.000km op de teller.
Qua roetfilters, bij mijn weten heeft elke Citroën al vanaf 1998 een filter... alleen hebben ze daar gek genoeg zelfs bij de HDi niet veel promotie voor gemaakt.
Hoe kleiner de auto, hoe relatief duurder hij wordt! (in de aanschaf, niet onderhoud..)
Een C5 uit 2004 is even duur als een Xsara uit 2002.
Van wat ik op dit moment heb kunnen ontdekken is op diesel gebied een Mitsubishi het goedkoopst, dan heb je een Space Star of Carisma van 2003 voor ca. €4500. Ook te overwegen is dan een Mazda 323F DiTD, is nog redelijk betaalbaar.
Bij Xsara vliegen de kilometerstanden snel omhoog en worden ze ook al snel pré-2002, dat is ook zo bij de 306 natuurlijk. Een 307 kan ik onderhoudstechnisch niet echt aanraden, veel electronica ellende.
3 maanden geleden had ik nog een mooie Peug 607 2.2HDi automaat met full-options geweten voor ca. €3500...
Een leuk klein, zuinig, benzine autotje is misschien toch geen slechte optie, maar hangt helemaal van je kilometrage af. Boven de 15.000km is een diesel altijd aantrekkelijker. Maar onderhoud telt mee, qua kosten. En elke auto met meer dan 2ton op de klok heeft onderhoud nodig.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
maar is die ruimte dan zoveel groter ? en kunnen er dan alsnog mensen op de achterbank zitten ?Joost wrote:kan je instellen door met de achterbank te schuivenDuFF wrote:Proest* ik verslik me bijna, die c2 heeft nauwelijks kofferbakruimte als ik het zo zie.
nee ik vind de sedan of break dan mooier dan die kontloze 306, het is praktisch een ax met anabolen, nee ik wil gewoon een tikje meer auto.Drake wrote:Eric is een normale 306 geen optie? ding heeft een huge kofferbak voor een hatchback
of die sloopregeling erbij komt ben ik nog niet uit, stel dat ik een "nieuwe" auto overweeg dan kan ik daar altijd gebruik van maken, ben ik zowiezo van de ax af, en dat scheelt mij weer dat ik 'm tijden probeer te verkopen, want zeg nou zelf, niemand wilt een ax met 250.000 op de teller, hoe technisch tiptop in orde die ook is...2Black wrote:Nu komt er dus ook nog de eventuele sloopregeling bij?
Ben toch wel erg benieuwd naar het budget want begin toch wat conflicterende zaken te lezen.
Sloopregeling kan toch enkel bij aankoop van een auto van 2001 en jonger? Bij een aangesloten bedrijf?
Dan kom je vrijwel automatisch toch in het hogere prijssegment terecht, €4000-7000, zeker als je ook nog 'garantie' wenst én een diesel met minder dan 200.000km op de teller.
Qua roetfilters, bij mijn weten heeft elke Citroën al vanaf 1998 een filter... alleen hebben ze daar gek genoeg zelfs bij de HDi niet veel promotie voor gemaakt.
Hoe kleiner de auto, hoe relatief duurder hij wordt! (in de aanschaf, niet onderhoud..)
Een C5 uit 2004 is even duur als een Xsara uit 2002.
Van wat ik op dit moment heb kunnen ontdekken is op diesel gebied een Mitsubishi het goedkoopst, dan heb je een Space Star of Carisma van 2003 voor ca. €4500. Ook te overwegen is dan een Mazda 323F DiTD, is nog redelijk betaalbaar.
Bij Xsara vliegen de kilometerstanden snel omhoog en worden ze ook al snel pré-2002, dat is ook zo bij de 306 natuurlijk. Een 307 kan ik onderhoudstechnisch niet echt aanraden, veel electronica ellende.
3 maanden geleden had ik nog een mooie Peug 607 2.2HDi automaat met full-options geweten voor ca. €3500...
Een leuk klein, zuinig, benzine autotje is misschien toch geen slechte optie, maar hangt helemaal van je kilometrage af. Boven de 15.000km is een diesel altijd aantrekkelijker. Maar onderhoud telt mee, qua kosten. En elke auto met meer dan 2ton op de klok heeft onderhoud nodig.
het budget staat hierom ook nog niet vast en breidt zich uit (in de volksmond heet dat sparen toch?)
ik ben met een diesel wel goedkoper af, ik rijd erg veel, naar mijn werk als prive.
als de km-stand lager zou zijn zou ik dit een goeie optie vinden:
http://www.bverstappen.com/bekijk_voert ... ccasions=1
Spreken is goud, Ductape is zilver.