Nu komt er dus ook nog de eventuele sloopregeling bij?
Ben toch wel erg benieuwd naar het budget want begin toch wat conflicterende zaken te lezen.
Sloopregeling kan toch enkel bij aankoop van een auto van 2001 en jonger? Bij een aangesloten bedrijf?
Dan kom je vrijwel automatisch toch in het hogere prijssegment terecht, €4000-7000, zeker als je ook nog 'garantie' wenst én een diesel met minder dan 200.000km op de teller.
Qua roetfilters, bij mijn weten heeft elke Citroën al vanaf 1998 een filter... alleen hebben ze daar gek genoeg zelfs bij de HDi niet veel promotie voor gemaakt.
Hoe kleiner de auto, hoe relatief duurder hij wordt! (in de aanschaf, niet onderhoud..)
Een C5 uit 2004 is even duur als een Xsara uit 2002.
Van wat ik op dit moment heb kunnen ontdekken is op diesel gebied een Mitsubishi het goedkoopst, dan heb je een Space Star of Carisma van 2003 voor ca. €4500. Ook te overwegen is dan een Mazda 323F DiTD, is nog redelijk betaalbaar.
Bij Xsara vliegen de kilometerstanden snel omhoog en worden ze ook al snel pré-2002, dat is ook zo bij de 306 natuurlijk. Een 307 kan ik onderhoudstechnisch niet echt aanraden, veel electronica ellende.
3 maanden geleden had ik nog een mooie Peug 607 2.2HDi automaat met full-options geweten voor ca. €3500...
Een leuk klein, zuinig, benzine autotje is misschien toch geen slechte optie, maar hangt helemaal van je kilometrage af. Boven de 15.000km is een diesel altijd aantrekkelijker. Maar onderhoud telt mee, qua kosten. En elke auto met meer dan 2ton op de klok heeft onderhoud nodig.