raoel wrote:Dan moet die kabel de koppeling zijn ?
Als die 2 slangen naar de kachelradiator gaan, zit je dus op 't schutbord linksboven te kijken.. nee wacht, niet links, maar stuurboord. Maar volgens mij zit daar dat rubber rechtsonder niet...
Je begint warm te worden Raoel, en niet alleen van de kachelradiator
Ooooh, ik kan dit soort puzzeltjes nooit uitstaan...
Net zolang de technische handboeken doorgebladerd tot ik het gevonden had!
Nu kan ik tenminste weer vannacht in de wetenschap dat dit onderdeel bij mijn AX nooit een probleem zal worden.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Rio97 wrote:Ooooh, ik kan dit soort puzzeltjes nooit uitstaan...
Nu kan ik tenminste weer vannacht in de wetenschap dat dit onderdeel bij mijn AX nooit een probleem zal worden.
ik vind het wel leuk, maar weet het meestal niet.. nog steeds niet
Rio97 wrote:Ooooh, ik kan dit soort puzzeltjes nooit uitstaan...
Inderdaad zal er bij jouw model/type AX geen probleem aan ontstaan simpelweg omdat het er niet inzit.
Even nog een korte naschrift over de raadplaat van de bediening van een rechtsgestuurde AX.
Ik kwam op het plaatje omdat er op het forum een discussie was over de volgorde van ontluchten van de remmen.
Iemand stelde dat wat in de Haynes beschreven stond voor een Engelse (rechtsgestuurde) AX was met de hoofremcilinder dus aan de rechterzijde van de auto.
Echter de Franse engineers van PSA hadden wat anders bedacht namenlijk de hoofdremcilinder en vacuumbekrachtiger op de normale plaats laten zitten en alleen de bediening naar rechts te verplaatsen met behulp van het stangenstelsel van de foto en de exploded view.
De moraal van het verhaal is dus dat de volgorde van ontluchten van de remmen in de Haynes dus ook voor onze AX'en de enige correcte wijze is.
In het werkplaatshandboek van Citroën staat dan ook de zelfde tekst als in de Haynes.
en ik maar turen onder de kap, maar niets te vinden daar en ook bij de sport helemaal niets wat er op leek, ook niet bij alle slopertjes (heb ik ook veel foto's van) niks terug kunnen vinden op de foto's....
Dus ik dacht, tsja, dan moet het wel 4x4 zijn, maar is het dus gewoon rechtsgestuurd......
eigenlijk een gemis he, zo'n ax-je heb ik nog nooit mogen aanschouwen, eentje importeren maar zeker...
Omdat het een zwartwit foto was wist ik dat deze uit de Haynes kwam. Ik heb daar net zo lang zitten zoeken tot ik het gevonden had.
(Had ik al gezegd dat ik van dit soort raadseltjes altijd heel erg ongeduldig wordt? Als je mij met bloeddoorlopen ogen de zaterdagkrant wil zien opeten moet je mij de crypto geven...)
Maar wie zet het volgende raad-het-onderdeel erop? q01z?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
MNM(tm) wrote:.............Anyway, 't is inderdaad weer zo'n typisch franse (lees: absurde) constructie om iets werkend te krijgen.
Waarschijnlijk bedoel je geniaal?
Kijk zelf is goed onder de kap bij een van je eigen AX'en hoe vertel dan eens hoe het volgens jouw dan wel had gekund, ben wel heel erg benieuwd naar je oplossing.
Ik vrees dat je tot de conclusie komt dat er een spiegelbeeld motor en aandrijving gebouwd moet worden voor die verhoudingsgewijs enkele apparaten met een rechts stuur.
Dus zoals ik de reactie begon: de oplossing is GENIAAL !!