Hallo hallo..een dringende oproep!

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

frustraties zitten er zeker. heeft volgens mij ook z'n reden.

oma Verso: excuses voor m'n taalgebruik, zo was 't niet bedoeld. de reden dat ik zo fel reageer is dat deze club me in de twee beschreven gevallen vies tegen is gevallen. ik ben nooit te moelijk geweest om iemand een helpende hand toe te steken, ook niet als 't me op dat moment eigenlijk niet helemaal uit kwam. als ik dingen onderneem doe ik het bijna altijd zo eerlijk mogelijk (ik zeg bijna omdat we allemaal weleens misstappen begaan - ik heb iig niks op m'n kerfstok binnen deze club).
iets anders dat in mijn karakter zit is dat ik respect verwacht en eis van mensen waar ik mee omga, dat kunnen ze dan ook terug verwachten. en dat is in het verleden hier niet altijd goed gegaan. daarom voel ik me hier soms een beetje sterker en beter dan sommige andere leden, ze hebben zichzelf gedegradeerd met hun eigen acties. geen probleem voor mij als ze er zelf ook geen problemen mee hebben, maar er is geen weg terug, excuses kan je bij mij in de meeste gevallen op een plek laten "where the sun don't shine", zoals engelstaligen dat zo mooi kunnen zeggen :-)

dat is de reden dat ik soms lichtelijk uit m'n slof schiet wanneer leden waar ik respect voor heb "vergeten" worden, terwijl ik dit voor andere leden zeker niet zal doen. ik kan in zo'n situatie zakelijk en netjes blijven, maar daar heb ik gewoon geen zin in. het blijft een club, ik zeg wat ik denk en wat ik wil zeggen.

bij deze: mijn excuses voor m'n aanwezige persoonlijkheid :-)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Michel uit Almelo wrote:
TTF wrote:support kun je krijgen maar dan meer in de vorm van enige hulp... bijvoorbeeld een dagje klussen.. ( als jij de brandstof vergoed )

Dat heb ik ook al gezegd, dat is geen probleem, onkosten worden vergoed.
Ik heb nog nooit van mn leven een as vervangen dus enige support is zeer zeker welkom

Groeten Michel

Tsja, asje vervangen stelt niet zo heel veel voor, zou ik mn hand ook niet voor omdraaien mits de onderdelen er zijn, ellende is dat ik weinig tijd heb, werk vaak tot vrij laat, en ben doordeweeks maar 2 daagjes vrij waarin ik dus vanalles moet doen

Ik ben zeker niet te belabberd om wat te doen voor iemand, heb wel ns 200 km gereden om iemand met pc problemen uit te brand te helpen, dat was echter wel voordat ik deze baan heb, wordt nu allemaal wat lastiger

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Over steun... Ik vind het al een hele steun dat elke vraag die ik kan bedenken hier wordt beantwoord, en meestal nog heel snel ook. :) Inderdaad, als er drie clubleden bij je om de hoek wonen maak je ook nog redelijke kans op IRL-steun, maar dat lijkt me niet iets dat je mag verwachten omdat anderen het misschien ook krijgen...

Niet lullig bedoeld naar iemand in dit topic btw. Ik gun het iedereen om geholpen te worden met zijn/haar wagen... Overigens ben ikzelf niet iemand die "fysieke" steun kan/mag uitdelen, mijn steun maakt het er waarschijnlijk alleen maar erger op :D :D
Kijk uit, een Cactussssss

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

pcrodent wrote:Over steun... Ik vind het al een hele steun dat elke vraag die ik kan bedenken hier wordt beantwoord, en meestal nog heel snel ook. :) Inderdaad, als er drie clubleden bij je om de hoek wonen maak je ook nog redelijke kans op IRL-steun, maar dat lijkt me niet iets dat je mag verwachten omdat anderen het misschien ook krijgen...

Niet lullig bedoeld naar iemand in dit topic btw. Ik gun het iedereen om geholpen te worden met zijn/haar wagen... Overigens ben ikzelf niet iemand die "fysieke" steun kan/mag uitdelen, mijn steun maakt het er waarschijnlijk alleen maar erger op :D :D

klopt. maar financi?le steun gaat nog een stapje verder dan fysieke steun. en fysieke steun, daar is Christa een beetje op binnengehaald ;)

Angelika
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Angelika »

gheghe, das waar....

ik mocht de auto alleen kopen als ik lid werd....en vanaf dag 1 werd er geroepen: als er wat met je auto is, dan roep maar.....er zijn zoveel mensen die er verstand van hebben...ze helpen graag met t fixen (uiteraard tegen vergoeding...maar goedkoper dan door n echte garage)
maar toen ik dus echt met stukken kwam te staan...vond iedereen t zoooo sneu....maar na meerdere schreeuwen om hulp...gebeurde er niks...niet eens n reactie op t berichtje in mn topic (is t ?berhaupt wel gelezen??)

ik ben niet boos....ik verwacht geen geld.....ook geen gratis hulp....zo ben ik niet...
maar t is wel een beetje jammer als er hulp beloofd is...en t komt maar niet...

maar 2 mopkes komen me helpen :D de datum is geprikt.....(en t heeft maar 4 maanden geduurd :wink: )
LIEF, KLEIN, ONSCHULDIG, MAAGD, MOEDER....en AXtravaganza

Michel uit Almelo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Michel uit Almelo »

IceByte wrote:
Michel uit Almelo wrote:
TTF wrote:support kun je krijgen maar dan meer in de vorm van enige hulp... bijvoorbeeld een dagje klussen.. ( als jij de brandstof vergoed )

Dat heb ik ook al gezegd, dat is geen probleem, onkosten worden vergoed.
Ik heb nog nooit van mn leven een as vervangen dus enige support is zeer zeker welkom

Groeten Michel

Tsja, asje vervangen stelt niet zo heel veel voor, zou ik mn hand ook niet voor omdraaien mits de onderdelen er zijn, ellende is dat ik weinig tijd heb, werk vaak tot vrij laat, en ben doordeweeks maar 2 daagjes vrij waarin ik dus vanalles moet doen

Ik ben zeker niet te belabberd om wat te doen voor iemand, heb wel ns 200 km gereden om iemand met pc problemen uit te brand te helpen, dat was echter wel voordat ik deze baan heb, wordt nu allemaal wat lastiger

Daar heb ik ook zeker wel begrip voor, heb zelf ook erg beperkte vrije tijd.
Het nadeel is dat ik net zoals velen de auto nodig heb voor mn werk, dus de klus alleen aangaan durf ik niet, stel het lukt mij niet dan heb ik een probleem, namelijk geen vervoer. dat is toch een beetje mn grootste angst.
En een garage is voor mij nu even niet te bekostigen :oops:
Vandaar mijn cry for help hier haha

Groeten Michel

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ey Michel,

ik wil je dus opzich ech t wel helpen hoor :) en met mij vast wel andere, maar Almelo is niet al te naast de deur.. en ik denk dat het ook iets heeft mer aansprakelijkheid, stel het lukt niet.. dan zit ik ook met het probleem.. en er kunnen dingen niet lukken (naaf niet los, fussee niet los)

wellicht valt er toch wel wat te regelen
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

@ Michel: Iets wat je sowieso moet doen als je mensen uitnodigt voor zo'n sleuteldag >> spreek bijv. af op zondag, draai op vrijdag je wielen er alvast even vanaf en spuit alle boutjes, schroefjes, enz. die op zondag los moeten goed in met WD40. herhaal dat op zaterdag even.. dat scheelt een hoop ergernis!

Ik ga 't de komende tijd niet redden, AX van Christa sta ik al voor ingepland, dan nog een dikke Amerikaan voorzien van een sterkere V8 en nieuwe draagarmen voor, en de rest van m'n nieuw verworven vrije tijd gaat naar m'n eigen AXje en m'n vriendin, tenzij er nog iemand hulp nodig heeft heel dicht in de buurt. lone night rider komt er inmiddels helemaal uit? ook met de gaten in de bodem? >> heb een contact in Helmond, profi lasser, klust veel bij..

misschien is 't ook idee om een forumgedeelte "Hulp/Beunhaas gezocht" ofzo aan te maken...

Michel uit Almelo
AX liefhebber
AX liefhebber

Hoii
Ik heb inmiddels een pm gehad dus ik word geholpen :D :D
Die tip met wd-40 zal ik zeker toepassen, nu maar hopen dat ze mij onderweg niet lostrillen :shock:

Groeten Michel

Angelika
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Angelika »

:D opeens worden er meer mensjes uit de brand geholpen .....toch goed van oma Loes!!

maar een pm?? ik kan alleen pb-en....leg me dat eens uit.. :P

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Michel uit Almelo wrote:Hoii
Ik heb inmiddels een pm gehad dus ik word geholpen :D :D
Die tip met wd-40 zal ik zeker toepassen, nu maar hopen dat ze mij onderweg niet lostrillen :shock:

Groeten Michel

dat weet ik eerlijk gezegd niet. denk 't niet, maar voor de zekerheid: heren? ik zou 't iig niet doen als je nog veel moet rijden, vandaar dat ik gokte op zondag repareren, zaterdag inspuiten en vrijdagavond :D

Michel uit Almelo
AX liefhebber
AX liefhebber

hahaha, ach dan hoor je het wel, mn oude assen zijn eruit en liggen langs de A1 en heb de nieuwe in mn kofferbak ofzo, wie komt me even helpen hahaha

Michel

Angelika
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Angelika »

vermeld dan wel t hm paaltje :P anders wordt t zo zoeken :wink:

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Michel uit Almelo wrote:hahaha, ach dan hoor je het wel, mn oude assen zijn eruit en liggen langs de A1 en heb de nieuwe in mn kofferbak ofzo, wie komt me even helpen hahaha

Michel

ghehe.. als het aandrijfassen zijn kan je nog naar huis rollen, dat scheelt. maar vrees dat je fusee, stabilisator enzovoorts dan eerst los moeten schieten en dat rijdt zich iets minder prettig

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

kakanox wrote:
Michel uit Almelo wrote:hahaha, ach dan hoor je het wel, mn oude assen zijn eruit en liggen langs de A1 en heb de nieuwe in mn kofferbak ofzo, wie komt me even helpen hahaha

Michel

ghehe.. als het aandrijfassen zijn kan je nog naar huis rollen, dat scheelt. maar vrees dat je fusee, stabilisator enzovoorts dan eerst los moeten schieten en dat rijdt zich iets minder prettig

Maar je rijd ook geen AX voor de luxe :P
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Michel uit Almelo
AX liefhebber
AX liefhebber

ANGELIKA wrote:vermeld dan wel t hm paaltje :P anders wordt t zo zoeken :wink:

Dat is idd wel zo handig!!!
Vraagje, is het vertrouwd om assen van de sloop te halen of zal ik "nieuwe bestellen voor 74 euro??,
moet ik beide vervangen of alleen die wat kapot is??

Michel

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Alleen die kapot is die andere kan zomaar nog 10000 km mee gaan. Je krijgt geen korting als je er 2 haalt en minder werk is het ook niet.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

kakanox wrote:ghehe.. als het aandrijfassen zijn kan je nog naar huis rollen, dat scheelt. maar vrees dat je fusee, stabilisator enzovoorts dan eerst los moeten schieten en dat rijdt zich iets minder prettig

Ik wil wel 's weten hoe je die los kunt laten schieten?
De ervaring met mijn voiture is dat het ene half jaar er allerlei zaken spontaan afvallen en wat er niet afvalt zooo verschrikkelijk vastgeroest zit dat het boutje en moertje of naafdinges niet meer te onderscheiden zijn :?

Edit: ik zou die "nieuwe" as kopen, en vergeet de oliekeerring niet! 5 eu bij de Citroen
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

aandrijfassen dus. fusee kan in principe niet losschieten,tenzij je een hele gare fuseekogels hebt. stabilisatorstang houdt 'm dan ook nog tegen, m.a.w.: de kans is klein. bij renault 21 gaat het makkelijker, dan klapt je veerpoot er gewoon onderuit :D

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Ik wil toch ook nog even reageren :)

Dat van dat geld vond ik een stom idee (sorry! :oops: ) ik bedoel maar, ik werk ook keihard om aan het eind van de maand weer geld te krijgen. En als ik extra geld nodig heb kan ik altijd wel ergens wat bijverdienen als ik dat echt wil. Als je pech hebt met je auto is dat echt kl*te en zwaar vervelend maar het zijn ook de risico's van het vak. Als je aan een auto begint weet je dat het je veel geld kan gaan kosten. Sowieso de verzekering, benzine, wegenbelasting maar ook dingen die stuk kunnen gaan. Dat weet je gewoon van tevoren dat zoiets kan gebeuren. Als je dat niet wil moet je gewoon een nieuwe auto kopen met een berg garantie. Alleen is het geld voor een nieuwe auto al helemaal niet op te brengen :wink:

Als leden elkaar helpen met repareren enzo vind ik dat een heel ander verhaal. Das juist cool! Alleen vind ik ook dat er idd heel snel toegezegd wordt dat iemand wil helpen maar als het puntje bij paaltje komt hoor je er niets meer van.

Zo dat was mijn mening, hang me er niet aan op alsjeblieft :wink:

Post Reply