Het grote Eric's C2 tegen Sander's AX topic
Moderators: Rock's, webmasters
Dude beverkoog is niet geschikt voor dat soort snelheden. Ik denk dat stuk ring langs het geestemerambacht (god wat een woord voor een plas water). Eerste even een testritje om te kijken of er geen flitser staat. Er zitten wel wat hobbels in het asfalt maar daar zal ik meer last van hebben dan jij 

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
Sander wrote: Er zitten wel wat hobbels in het asfalt maar daar zal ik meer last van hebben dan jij
Daar komen de smoesjes alweer

Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
kakanox wrote:hoezo hebben jullie het over pk's? ik denk dat koppel harder telt met optrekken. denk dat sander meer koppel heeft bij een lager toerental, omdat ie een getunede 1.6 heeft en eric rijdt met een originele 1.6, ook al is het een 16V (meer kleppen = meer lucht = meer power bij hoge toerentallen, maar NIET meer koppel, dat komt uit inhoud.. vandaar dat die dikke amerikaanse bakken ook altijd van die koppelberen zijn).
my bet? sander wint tot 180 ofzo, dan komt de c2 weer voorbij....
idd 8kleppers hebben over het algemeen ook meer kopel op lage toeren ..
wat erg fijn rijd..
en wat ik er van vind...
sander wint..
Geplaatst: Za Feb 05 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik wil ook wel even sprinten.... kom ik alleen niet met de AX
Ja, als je die yzf-r6 meeneemt dan verlies iedereen hier op het forum van jouw! Ha Ha , Maar anders zou ik niet te vroeg juichen!
--------------------------------------------------------------------------------
Ik wil ook wel even sprinten.... kom ik alleen niet met de AX
Ja, als je die yzf-r6 meeneemt dan verlies iedereen hier op het forum van jouw! Ha Ha , Maar anders zou ik niet te vroeg juichen!

<< hou helemaal niet van street-racen en racen in het algemeen, wil wel graag de verschillen zien, ben niet zo`n nerd die tribals op zijn auto plakt ... ieder zijn ding hoor, maar het is niet mijn ding >>
ik hou van "het niet zien", maar wel mooi en hard, zoals die gladde audi`s, of een mooie standaard AX GT, zoals bijv. rob-gt.
just my 2 cents....
ik hou van "het niet zien", maar wel mooi en hard, zoals die gladde audi`s, of een mooie standaard AX GT, zoals bijv. rob-gt.
just my 2 cents....
Eric wrote:<< hou helemaal niet van street-racen en racen in het algemeen, wil wel graag de verschillen zien, ben niet zo`n nerd die tribals op zijn auto plakt ... ieder zijn ding hoor, maar het is niet mijn ding >>
ik hou van "het niet zien", maar wel mooi en hard, zoals die gladde audi`s, of een mooie standaard AX GT, zoals bijv. rob-GT.
just my 2 cents....
Doet ff iemand mijn GTI te kort!!
Kan trouwens erger... Pas nog iemand die dacht dat het een diesel was

Ben het er verder wel mee eens ja. Onopvallend maar (super)snel is het mooiste!

Rob GT wrote:
Kan trouwens erger... Pas nog iemand die dacht dat het een diesel washij trok zo hard... en vorige week werd mijn AXje uitgemaakt voor een Peugeot! Die jongen viel van de ene verbazing in de andere... een AX?? GTI??? 190???
![]()
!
arme Rob!!
maar het kan nog erger.. de zwager van mn buurman kwam een keertje kijken toen ik aan het sleutelen was.. was nieuwsgierig.. hij dacht dat het een Corsa was..

Rob GT wrote:Eric wrote:<< hou helemaal niet van street-racen en racen in het algemeen, wil wel graag de verschillen zien, ben niet zo`n nerd die tribals op zijn auto plakt ... ieder zijn ding hoor, maar het is niet mijn ding >>
ik hou van "het niet zien", maar wel mooi en hard, zoals die gladde audi`s, of een mooie standaard AX GT, zoals bijv. rob-GT.
just my 2 cents....
Doet ff iemand mijn GTI te kort!!
Kan trouwens erger... Pas nog iemand die dacht dat het een diesel washij trok zo hard... en vorige week werd mijn AXje uitgemaakt voor een Peugeot! Die jongen viel van de ene verbazing in de andere... een AX?? GTI??? 190???
![]()
Ben het er verder wel mee eens ja. Onopvallend maar (super)snel is het mooiste!
tip pas je naam aan

ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio