Op wie ga jij stemmen?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Op wie ga jij stemmen?

Poll ended at SunJun13, 2010 11:30:31 AM

CDA
3
10%
ChristenUnie
2
7%
D66
2
7%
GroenLinks
2
7%
PvdA
0
No votes
PvdD
0
No votes
PVV
9
30%
SGP
0
No votes
SP
2
7%
trots op NL
0
No votes
VVD
10
33%

Total votes: 30

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Losroyos wrote:Zevenaar is bekent.

20% PvdA (jammer)
19% VVD (kan ik mee leven)
18% CDA (Balkende is toch al opgestapt, slaat nergens op.)
15% Pvv (zelf gestemt op)

Balkende is afgetreden dus dan moet de partij ook maar weg? ze hadden 41 zetels afgelopen jaar waarvan JP er maar 1 was, beetje scheef om te zeggen dat het nu niet meer deugd

rest doet er niet toe. dat zijn de 4 hoogste hier uit de gemeente.

@happytree
Ik voel me ook wel is gediscrimineerd, maak ik er een probleem van nee.
Hoe zou turkije der uit zien als we daar kerken bouwen, molens neer zetten tulpen laten groeien en 1/4de van de bevolking in een overal met klompen ging lopen. dat past daar toch ook niet thuis.

Maar goed, een moskee hoort hier gewoon niet. ik vind het ook niet mooi. En zoals hier in zevenaar, daar zitten ze gewoon in een oude school. dat is voor hun de moskee, ja die school staat er toch. dus waarom zou dat plat moeten om er voor miljoenen een moskee te laten plaatsen. in die oude school kunne ze toch ook bidden.

En ik heb niks tegen de goeie hard werkende buitenlander hier in nederland, Maar wel tegen die mensen die zich niet willen aanpassen aan hier, beetje uitkering lopen te trekken die wij betalen, en winkels en weet ik het overvallen, Dus de hard werkende mogen wel blijven maar waarom kunne de slechte niet weg.

So what? je doet net alsof hun hier alles naar hun hand zetten wat totaal onzin is, een moskee hebben ze nodig voor hun religie en dat mag iedereen hier gelukkig zelf bepalen wel vind ik het ernstig als mensen hun geloof op anderen/politiek gaan betrekken, en verder ben ik ook wel voor een wat harder nederland hoor! maar iemand die hier al geboren is (de huidige marokaanse jongeren) zijn hier geboren en net zo nederland als jou en mij op papier die kan je niet zomaar eruit gooien.

En de nederlanders die dat soort dingen doen moeten ze gewoon een lange tijd opsluiten en daar maar laten werken voor hun geld.

Helemaal mee eens gevangenissen horen niet zoveel geld te kosten zoals wat het nu wel kost! laat ze werken anders geen eten/naar buiten/ tv/telefoon/bezoek

Nou lijk ik hier miss racistissh maar dat ben ik niet. ook hun geef ik gewoon een kans, en heb miss wel een vooroordeel maar ja wie niet. maar ik geef ze gewoon een gelijke kans net als ik iedereen een kans geef.
Je spreekt jezelf tegen je hebt een vooroordeel maar je geeft ze wel een kans? voor die mensen niet heel makelijk en omdat iedereen/veel mensen een vooroordeel hebben is dat een soort vrijbrief? laat al die nederlanders eens naar zichzelf kijken wat hun eraan kunnen doen ipv alleen te wijzen

Maar, genoeg hier over, bij de stemwijzer bij mij kwam er pvv uit, ik heb het nog is nagekeken de standpunten en ik was het der wel mee eens. als 2de kwam pvda, maar ik vertrouw die Cohen niet zo als hoogste man. 3de was VVD, maar die had 3 punten minder. en op 24 punten vind ik dat best veel.

Haha op 1 Pvv en 2 Pvda 2 hele uiterste als het om immigratie gaat, en wilders mee vertrouwen als Cohen?
Last edited by Happytree on ThuJun10, 2010 12:23:24 PM, edited 1 time in total.

Sjaakie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Sjaakie »

Je weet toch wel dat de tulpen oorspronkelijk uit Turkije komen? Net als Sinterklaas ;). Ook loopt hier niet 1/4 op klompen... Die molens waren er om de polders leeg te pompen en dat is in Turkije veel minder hard nodig.

Als je je eens verdiept in de islam, dan weet je dat er heel vele overeenkomsten met het christendom zijn. Veel heilige plaatsen zijn hetzelfde en koran en de bijbel komen ook vrij veel overheen. Al zijn sommige namen wel anders.

Ook is het niet altijd de schuld dat de allochtonen geen werk hebben. Soms is een 'foute' naam al voldoende om de sollicitatiebrief in de prullenbak te gooien. Niet iedereen die een uitkering heeft is te lui om te werken.
Beter bekend als Kees/Henk..

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

heren, houden we het een beetje netjes!

discussieren mag uiteraard, maar hou het netjes.. ik heb geen zin om hier een slotje op te moeten zetten..
Image

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Haha, Ja beetje fanatiek!

Ps. het is niet persoonlijk bedoelt!

En ps2: Ik ben zeker geen SP/Pvda stemmer!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ps3 komt binnenkort uit toch? :P
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

Het mooie van de AXClub was en is volgens mij nog steeds dat iedereen ongeacht gezindheid, geaardheid, afkomst of politieke voorkeur zich hier thuis voelt.

Daarom de vraag; Wat is de zin van dit topic en wat voegt het toe?

Het risico met dit soort verhalen is dat iemand zich gekrenk of beledigd voelt wat volgens mij niet de bedoeling kan zijn van deze geweldige CLUB en ons fantastische forum.

Van mij mag dit topic dan ook direct in de prullenbak.

Groetjes. Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Sjaakie wrote: Als je je eens verdiept in de islam, dan weet je dat er heel vele overeenkomsten met het christendom zijn. Veel heilige plaatsen zijn hetzelfde en koran en de bijbel komen ook vrij veel overheen. Al zijn sommige namen wel anders.
Precies, drom beide niet en zeker niet in de 2e kamer. Dat iemand een religie heeft heb ik geen problemen mee, maar dat ik een geloof door mijn strot geduwd krijgt ...in die zin wat meer.Mensen klagen over de Islam, maar de christenen met hun kruistochten vroeger waren absoluut geen lievertjes.

Mijn standpunt is heel eenvoudig t.o.v religie, er zijn over de gehele wereld honderden geloven en nog daarin honderden andere varianten. Nu komt het: "wie of wat bepaald of heeft ooit feitelijk bepaald dat een specifiek geloof correct is en opgevolgt zou moeten worden?".

In die zin ontken ik niet het bestaan van een "hogere macht" wat net zo goed een marsmannetje kan zijn bij wijze van maar een geloof.... kom op zeg (hooftdoekjes b.v, toen men nog oermens was konden ze die dingen niet eens maken, idem voor kerken enz en toen was religie al een orde van de dag).

Geloof is onstaan door de angst en onkunde van de mens, nu zal ik ongetwijfeld nu een razzie gelovigen achter mij aan krijgen maar denk nu eens zelfs na over het totaalplaatje van onze wereld en dan nog even verder over ons universum.

Nu kan ik verder wel voorbeelden gaan geven maar het feit dat mensen ook geloven in b.v Scientology of andere sektes geeft aan de kloof/grens tussen geloofwaardigheid en dat van b.v het christendom (mensen die over water kunnen lopen, jonas in een walvis enz) heel klein.

Ik heb er nogmaals totaal geen moeite mee en sta er zelf 50/50 in kwa wel/niet gelovig (hetzij zonder een specifiek geloof), maar religie hoort in een regering die neutraal zou moeten zijn niet thuis.

@Henk,
Eens maar ik ben wel van mening dat men dermate open moet staan, en daarbij een beschaafde discussie mogenlijk moet zijn.

Laats vertelde ik een soortgelijk iets aan iemand die gelovig was, nou ik heb het geweten (met als argument dat het zo in de bijbel staat, waarmee hij dus dat boekje als een feit bestempelde. En op welke dag schiep god dan de dinosaurus?. Daarintegen zijn veel zaken in de natuur dermate ingewikkeld dat het zowat geen toeval kan zijn dus ik ontken het bestaan van een hogere macht niet).

Een openlijke discussie is zeer moeilijk, men voelt zich meteen aangevallen en beledigd ongeacht wel/niet feitelijk. Ik pak nu even religie als voorbeeld erbij maar iets 'simpels" als politiek gaat het net zo erg.
Last edited by Drake on ThuJun10, 2010 12:31:07 PM, edited 2 times in total.

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Henk Bats wrote:Het mooie van de AXClub was en is volgens mij nog steeds dat iedereen ongeacht gezindheid, geaardheid, afkomst of politieke voorkeur zich hier thuis voelt.

Daarom de vraag; Wat is de zin van dit topic en wat voegt het toe?

Het risico met dit soort verhalen is dat iemand zich gekrenk of beledigd voelt wat volgens mij niet de bedoeling kan zijn van deze geweldige CLUB en ons fantastische forum.

Van mij mag dit topic dan ook direct in de prullenbak.

Groetjes. Henk
Mee eens misschien zit daar voor mij ook wel een stukje frustratie! de uitkomst van gister dat de PVV zo hard gegroeit is baat mij toch wel lichte zorgen :(

Ik ben voor rechtvaardigheid en gelijkheid en probeer daar zelf op een zo goed mogelijke manier aan bij te dragen, maar zulke uitspraken als hier soms gedaan worden is in strijd met mijn rechtvaardigheid.

Van mij mag hij indd ook weg of alleen een poll ofzo

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Happytree wrote:
Mee eens misschien zit daar voor mij ook wel een stukje frustratie! de uitkomst van gister dat de PVV zo hard gegroeit is baat mij toch wel lichte zorgen :(
Idem, maar dan nog is het een democratische keuze geweest van nederland zelf en ik heb daar gewoon respect voor.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Drake wrote:
Happytree wrote:
Idem, maar dan nog is het een democratische keuze geweest van nederland zelf en ik heb daar gewoon respect voor.
mijn stagaire heeft ook PVV gestemd, ik heb het er met dr over gehad.. maar het past wel exact bij haar (redelijk racistische) gedachtengang, dan is het niet aan mij om er over te oordelen of zij dat wel of niet mag stemmen, als ik dat wel zou doen, dan zou ik haar mijn wil op leggen en dat zou niet democratisch zijn (mijn wil opleggen doe ik wel met andere dingen :twisted: ze wil tenslotte een voldoende ;))
Image

Mathijs
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mathijs »

Wordt nog wat als de PVV in de regering komt... Wilders als minister? Van wat?

En zoals Wilders debatteert, ben benieuwd hoelang een regering met de PVV het zou houden

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ik denk niet dat het reeel is dat Wilders in de coalitie komt, bovendien wil hij dat denk ik zelf niet.. hij is veel meer oppositie, beleid maken is niet zijn ding, afkraken wel :)

overigens heb ik op de kleur gestemd waar we de komende paar weken allemaal voor zijn! (met nog zo'n blauw achtig kleurtje erbij)
Image

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Drake wrote:
Happytree wrote:
Ik ook ben blij met onze democratie, maar dat neemt niet weg dat je geen geleerde hoeft te zijn om te concluderen dat de PVV geen zinnige bijdrage gaat leveren en het alleen voor politieke onrust gaat zorgen. veel dingen staan haak op de grondwet het heeft gewoon weinig kans van slagen en er gaat alleen energie/geld verloren.....

ik vind dat discriminatie niet in de politiek thuishoort en dat de partijen die dat wel doen moeten verdwijnen.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Naja de standpunten die die heeft zijn wel goed, Maar hij brengt het verkeerd. hij heeft een voorbeeld functie en maakt wel iets te racistische opmerkingen, daar ben ik het wel mee eens.

Maar, ik wil ook niemand kwetsen ofzo, maar goed dat het hier democratisch is, meeste stemmen gelden. Dat was vroeger toen ik klein was al zo en nu nog steeds.

En gelukkig zijn er verschillen anders zou het ook zo saai zijn toch?

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Losroyos wrote:Hoe zou turkije der uit zien als we daar tulpen laten groeien
Grappig dat je dat schrijft. De tulp komt oorspronkelijk uit Turkije...(Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

jk
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jk »

Waarom staat de mogelijkheid
o Niet
er niet bij?

De stemplicht is in Nederland afgeschaft in 1970.

(Waarom zou ik stemmen op mensen die zich niets gelegen laten liggen aan de uitslag van de verkiezingen?
De regering Balkenende-Bos-Rouvoet was het levende bewijs dat het geen enkele zin heeft om te stemmen.
Winnaar CDA en verliezer PvdA, voor de verkiezingsdag elkaars tegenstanders, komen door toedoen van een onzichtbare macht terecht in één regering en doen dingen die een groot deel van de bevolking helemaal niet wil.
En bepaalde politici maar zeggen "dat de kiezer het niet begrijpt"....
Een grove belediging aan het adres van de bevolking, die "het" heel goed begrijpt!).

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

hoe krijg je het toch elke keer voor elkaar om op een negatieve manier je politieke voorkeur kenbaar te maken :?
Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by peter »

Grappig, in de pol staat de PVV bovenaan, maar niemand die er voor uit durft te komen?

Bij deze, ik heb PVV gestemd, en daar heb ik een aantal goede redenen voor:

Zomaar een paar punten die me bij de andere partijen tegenstaat:

- Het pappen en nathouden, o.a. geen actie durven ondernemen tegen de zgn kutmarokkanen

- Problemen niet willen zien

- Smijten met geld dat er niet is

- Het continu meer uitmelken van de burger

- Iets als kilometerheffing?

- Kijk eens naar de zorg.... vergelijk dat eens met de gevangenissen.... je kan in dit land beter crimineel dan bejaard en/of hulpbehoevend zijn.

Ik kan nog wel even doorgaan... voor alle duidelijkheid, ik ben geen racist, en als je je verdiept in de partijprogramma's zie je dat de PVV ook niet racistisch is. De immigranten die we hebben dienen zich aan te passen aan onze samenleving en zich te gedragen. Degenen die dat niet doen wil de PVV terug naar huis sturen, degenen die zich wel gedragen en wat van hun leven maken zijn welkom.... is dit zo raar? In mijn ogen is dit niet meer dan normaal. Wat ik veel gekker vind, is dat de PVV de enige partij is die hier zo tegenaan kijkt.

Veel mensen zien de PVV als een one-issue partij, maar de mensen die dat roepen hebben zich niet in het partijprogramma verdiept, zoveel is wel duidelijk.
Hoe kan het mogelijk zijn dat grote groepen kansarmen hier binnenkomen en direct een uitkering krijgen? Kunnen we dat geld niet beter besteden aan andere (in mijn ogen) belangrijkere zaken? Zorg? Veiligheid? Onderwijs? Staatsschuld?

Voor degenen die denken dat de PVV/Wilders onbetrouwbaar is.... de toekomst zal het uit moeten wijzen, maar van de gevestigde orde heb ik meer dan genoeg gezien, die vertrouw ik dus niet meer... dit, en omdat ik het met veel standpunten eens ben is de reden dat ik op de PVV heb gestemd.
Image

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

jk wrote:Waarom staat de mogelijkheid
o Niet
er niet bij?

De stemplicht is in Nederland afgeschaft in 1970.

(Waarom zou ik stemmen op mensen die zich niets gelegen laten liggen aan de uitslag van de verkiezingen?
De regering Balkenende-Bos-Rouvoet was het levende bewijs dat het geen enkele zin heeft om te stemmen.
Winnaar CDA en verliezer PvdA, voor de verkiezingsdag elkaars tegenstanders, komen door toedoen van een onzichtbare macht terecht in één regering en doen dingen die een groot deel van de bevolking helemaal niet wil.
En bepaalde politici maar zeggen "dat de kiezer het niet begrijpt"....
Een grove belediging aan het adres van de bevolking, die "het" heel goed begrijpt!).
Misschien moet je daarom een partij stemmen die wel meer in jou straatje denkt? en het kan nooit iedereen naar het zin zijn, daarmee wil ik niet zeggen dat we niet meer moeten streven naar perfectie!

en jij bent dus niet zo'n voorstander van de democratie? jij gaat liever voor het communisme of voor een dictatuur?

@ Peter: de Marokkanen die zich nu misdragen zijn van de 2e/3e genaratie die zijn dus gewoon Nederlander, op welke grond moet je die wel wegsturen en een Nederlander die zich misdraagt niet? dat valt in mijn ogen redelijk onder het kopje discriminatie. wel ben ik het er mee eens dat er op het gebied van integratie en de probleem jongeren wat moet veranderen, blijkbaar zijn de straffen te mild.
Last edited by Happytree on ThuJun10, 2010 9:58:03 PM, edited 1 time in total.

rem-jo
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by rem-jo »

pvv
en waarom? kort maar krachtig nederland is het zat,moet nu eens veranderen...en nee niet alle buitelanders eruit..zijn zat goede alleen de rotte appels,met dubbele nationaliteit.en ik vind dat gasten zich aan ons moeten aanpassen en wij de KANS krijgen aan hun dan zou het veeeeel beter zijn hier.
ax 1.1 carb ...1989

Locked