oplichters en huichelaars

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

nou geef mij dan maar wat tips van garages die wel BOVAG aangesloten zijn en redelijk te vertrouwen zijn.

ik zoek een 1.9D (peugeot) 306 (sedan of break) of een 406 met kmstand tussen de 100.000 en 200.000, bouwjaar rond 1999
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

maar wat ik zelf al dacht is
ik bel wat de km-stand is
ik ga kijken
klopt het, dan blijf ik
maak ik een testrit
als dat niet mag ben ik weer weg
mag het wel, dan rijd ik met die auto naar de peugeot merkgarage daar in de buurt
en laat ik de auto onderwerpen aan een check
betaal ik voor die check, maar dan weet ik zeker of ik het wel of niet moet doen.

wat vinden jullie van die gedachte?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ja, niks op aan te merken. Alleen er kunne natuurlijk vorborgen gebreken zijn die 1,2,3 niet te zien zijn.

Probeer ze zwart op wit je een bepaalde tijd garantie te geven, Hun zeggen toch dat er geen betere voor dat geld te koop is, Nou dan zullen ze ook niet bang zijn garantie over de auto te geven neem ik aan :$

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ja en jij hebt dus nog niet gegoogled op dat bedrijf,

garantie = NEE.

ze zitten niet bij BOVAG dus je kunt nergens op rekenen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

voor dat budget ging ik echt verder kijken.. 70pk @ 1115kg.. :roll: zowiezo heb je in die prijsklasse geen garantie oid

auto's in die prijsklasse zijn vaak inruilers..en dus weinig over bekend :roll: bij de garage met dus alle gevolgen van dien :roll:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

He k zie die fotos
Die garage ken ik, Peter zijn 1.1 komt daarvandaan.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Hier kan je een kmstand check doen

http://www.autopas.nl/page.ocl?pageid=19&version=1
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

lekker tweestrijdige reacties allemaal :lol:

mr dean zn auto rijd nog, joost en bas vinden dat ik de auto moet halen, en ttf zegt dat ik verder moet kijken.

mijn vraag is, zijn er geen clubleden die willen kijken voor mij ? zowiezo hoe de auto er optisch bijstaat, of de foto klopt, en wat er op de teller staat..
Bas, citrocin of san ? mr dean ? jullie wonen er zowat om de hoek :oops:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Hoe ik t bekijk duff:

- Nationale auto pas, als dat waar is (en niet zomaar bijgezet) klopt de km stand
- als de boekjes er echt bij zitten, prima
- apk bij aflevering dus zoiezo een jaar rijden
- hij staat er pas net

Als je nou even belt of er inderdaad een uitreksel van nationale auto pas bij staat en de boekjes er echt bij zitten en hij echt nieuwe apk krijgt...

Als dat allemaal ja is, gewoon ophalen....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Joost wrote:duff neem de 1.9TD, je krijgt echt giga spijt!
ik bedoel neem geen 1.9D maar TD ik heb nooit geschreven dat je die ene moet kopen!
verder neem er één met airco die zijn waardevoller.
En hou rekening met onderhoud. het is geen ax of xsara 1.4 waar je even de Driem doet
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

sorry, leesfoutje van mijn kant af dan :oops:

rekening houden met onderhoud doe ik zowiezo al, brandstofpomp + verstuivers zijn enorm duur bij diesels, dus ik weet waar ik aan begin.

ik dacht een normale diesel-uitvoering te nemen omdat ik dan zowiezo uitsluit dat de turbo kapot gaat.. :roll:

en airco is iets dat ik ECHT NIET moet ! en daar ga ik dus niet voor betalen ook.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Dit is wel één van de meest beruchte autohandelaren van Nederland. Als je dat vooraf al weet zou ik het sowieso niet doen, hoe mooi de auto ook is.

Iets dichter bij jou heb je ook nog Jetcars in Rotterdam, zou die eens proberen als ik jou was 8)
Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

De 1.9D van de peugeot en de 'simpele versie' van de 306 zijn een retebetrouwbare combi. Kwestie van; oerdegelijke, bewezen (ouderwetse) techniekm gecombineerd met 'wat er niet op zit kan niet kapot'.

Hou er (zoals Joost zegt) wel rekening mee dat ze VERSCHRIKKELIJK TRAAG zijn. Ondanks dat rij ik zelf al een tijd in m'n peug en heb per km aardig goedkoop gereden.
AX GTI '91

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Duff

Post by MrBBQ »

He Duff,

Wil wel effe voor je kijken hoor en misschien nog wat extra foto maken.

Gr.MrBBq 8)
Saxo style is sexy style....

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Klinkt misschien stom maar als de keuze gaat tussen een Peug 306 of 406 zou ik gewoon lekker een Xantia kopen...
Waarschijnlijk goedkoper, rijdt vele malen lekkerder en normaal gesproken loeibetrouwbaar.

Echter, het vinden van een diesel van voor het jaar 2000 met minder dan 200.00km op de klok is niet eenvoudig. De gemiddelde nederlandse diesel heeft er na 5 jaar al bijna 2ton op zitten.
Met Joost ben ik het volkomen eens, absoluut voor de TD gaan. Die zijn ook enorm betrouwbaar en véél vlotter (lees: gebruiksvriendelijker). Dat blok is van beton gemaakt en de turbo is niet echt een risico.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

mijn xsara 1.9TD is met 354D km weggegaa (wel met wat andere gebreken)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

DuFF wrote:sorry, leesfoutje van mijn kant af dan :oops:

rekening houden met onderhoud doe ik zowiezo al, brandstofpomp + verstuivers zijn enorm duur bij diesels, dus ik weet waar ik aan begin.

ik dacht een normale diesel-uitvoering te nemen omdat ik dan zowiezo uitsluit dat de turbo kapot gaat.. :roll:

en airco is iets dat ik ECHT NIET moet ! en daar ga ik dus niet voor betalen ook.
ik heb mijn tdi van 290 naar 335.000 gereden enige wat stuk is gegaan was een radiateur.. verder nul komma nul problemen.. en gewoon bijna 900a1000km op een tank en dan deed ik niet eens mee best :lol:

vriend van me rijd een a4 110pk tdi met 402.000km.. ook nog automaat.. in 100.000km tijd 1 keer een luchtmassameter stuk gehad

en zo ken ik nog wel een aantal (vag) voorbeelden maar met psa diesels geen ervaring..

dus je kunt toch wel zeggen dat vag diesels betrouwbaarder zijn :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

TTF wrote:.... dus je kunt toch wel zeggen dat vag diesels betrouwbaarder zijn :wink:
Rij nu zakelijk in mijn 2e VAG (nu een G :evil: l f V Plus 1.9TDI) ik van mijn leven nog nooit zo vaak in de garage gestaan met problemen.

Problemen van overmatig olie verbruik en olie lekkage en zeer veel elektrische problemen, er zijn al 2x complete draadbomen en stuumodules vervangen.

Vervangen van lampje in de koplampunit is ook al zo'n lekker probleem, uiteindelijk na demontage van allerlei plastic delen heb ik linksvoor het lampje kunnen vervangen maar het kapje met klemveer ligt achter in de auto was onmogelijk weer op zijn plaats te krijgen.

Twee weken geleden kreeg ik weer is een melding dat er een probleem was met de verlichting, bleek één kentekenplaat verlichting uitgevallen.

In het instructieboek gekeken hoe te vervangen, staat er dus niet in :evil:
Bij de garage gevraagd en inderdaad lampje kun je niet zomaar vervangen heb je gereedschap voor nodig en het zijn nog buislampje ook.

Uiteindelijk bleek dat de beide armaturen vervangen moesten worden vanwege verre gaande staat van ontbinding (compleet geoxydeerd).

Bovenstaande gaat dus over een auto van net 3 jaar oud en iets meer dan 105.000 km op de teller.

Als er geen problemen zijn een prima auto alleen verstand van comfort hebben ze bij VAG absoluut niet, na een paar uur rijden kom ik er gebroken uit.
Ze moeten maar is heel rap in de leer gaan bij de Frans automobiel industrie.

Het was niet mijn bedoeling om VAG af te kraken :oops: ik denk dat ik gewoon 2x pech heb gehad.

Maar ik ben wel blij als ik weer is in de AX stap, dan blijkt autorijden ineens weer wel leuk.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

2Black wrote:-knip- zou ik gewoon lekker een Xantia kopen...
Waarschijnlijk goedkoper, rijdt vele malen lekkerder en normaal gesproken loeibetrouwbaar.-knip-
Rijdt misschien lekkerder, maar die veerbollenhandel is wel een risico. Destijds ook voor een Xantia gekeken, maar te veel tegengekomen met slechtwerkende hoogteregeling.

306: wederom, wat er niet op zit kan niet kapot. Xsara zelfde verhaal.
AX GTI '91

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Tijmen wrote: maar te veel tegengekomen met slechtwerkende hoogteregeling.
Heb zelf redelijk wat hydropneumaten incl. Xantia ervaring....
Hoogteregeling PROBLEEM heb ik nog nooit gezien..., een klein defect wel.
Da's een klein reparatietje dat niet mag meetellen in de beoordeling.
Veel Xantia's hebben gewoon slecht onderstel onderhoud gehad, en de eigenaar gaat'm niet even snel naar Renard brengen vóórdat hij verkocht wordt. De nieuwe eigenaar doet dat echter vaak wel, en dan heb je voor erg weinig geld een volkomen als nieuw rijdende auto.

Hoe dan ook, voor het bedrag waar Duff kennelijk aan denkt heb je een keuze uit héél veel Xantia's. Daar zitten uitstekende exemplaren tussen.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Post Reply