Richting aangeven ....

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

pcrodent wrote:Zo bleek mijn vader (bouwjaar 1959) vroegâh te hebben geleerd dat je vóór de rotonde altijd links knippert, omdat je altijd linksom rijdt. Dusz. Maar dan wel weer netjes rechts knipperen als ie eraf gaat.

Ik ben een keer voor een rijexamen gezakt (mede) doordat mensen niet knipperden en er toch af gingen.
vroegah ?

dat doe ik nu nog steeds !
ideaal zo'n voor-oorlogse rijinstructeur :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Browny wrote:waarom hapt er nou niemand??
Oh sorry mn Brownyfilter stond aan :P
Kijk uit, een Cactussssss

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

pcrodent wrote:
Browny wrote:waarom hapt er nou niemand??
Oh sorry mn Brownyfilter stond aan :P

:lol: :lol: :lol:

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

pcrodent wrote:Zo bleek mijn vader (bouwjaar 1959) vroegâh te hebben geleerd dat je vóór de rotonde altijd links knippert, omdat je altijd linksom rijdt. Dusz. Maar dan wel weer netjes rechts knipperen als ie eraf gaat.
Zo heb ik het ook ongeveer geleerd.
Als ik een rotonde driekwart moet nemen ga ik ook wel 's stroominwaarts. Moet je de gezichten dan 's zien.... onbetaalbaar!
Maar meestal als ik de AX over een rotonde sleur heb ik echt geen tijd om de knipper te bedienen.
Wel 's aangehouden daarvoor maar dan roep ik altijd dat mijn vrouw ligt te bevallen. Werkt altijd :twisted:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Heb eigenlijk dezelfde mening als Mastenhose, dikke vinger voor lijers die te aso zijn om aan te geven wat ze van plan zijn...

Heb het 's ochtends nog wel eens, komt alles van links aanzetten en moet rechtdoor. Kom je de rotonde niet op, behalve als er iemand afslaat... Heb het in het afgelopen jaar 6 keer meegemaakt (ja, echt bijgehouden!) dat iemand zowaar z'n richting aangaf als ie rechtsaf sloeg! De enige mogelijkheid om de rotonde op te komen is wachten tot er een fietser langskomt die de boel van links vertraagt...

Durf te zeggen dat ik vrijwel altijd m'n aanwijzer gebruik, zelfs midden in de nacht als er echt niemand op de weg zit. Motto: Gewoon doen, leer je het ook niet af. En met 80 over een rotonde, dan gebruik ik de aanwijzer nog steeds.

En hoe dat zit met mistlichten in modernere auto's? Heb het idee dat veel mensen de pook niet met een vinger aantikken maar de complete pook vastpakken en eraan draaien ofzo... En veel moderne auto's hebben in de pook meteen een losse draairing voor de mistlichten (dus veel onbewust gebruik ervan, denk ik)

Voorbeeld van de nieuwe pook:
Image
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Pgoddijn wrote:
En hoe dat zit met mistlichten in modernere auto's? Heb het idee dat veel mensen de pook niet met een vinger aantikken maar de complete pook vastpakken en eraan draaien ofzo... En veel moderne auto's hebben in de pook meteen een losse draairing voor de mistlichten (dus veel onbewust gebruik ervan, denk ik)

Voorbeeld van de nieuwe pook:
Image
onbewust mijn kont, auto moet een indicatielampje hebben dat gaat branden als mistlichten aanstaan, dat zien ze als ze 'per ongeluk' aan het knopje zitten, en dan kunnen ze het weer uitzetten.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Nou, het enige wat mensen misschien opvalt is de snelheidsmeter, of als er een probleem is het rode lampje. Maar nog zijn er genoeg mensen die vrolijk 200 km afleggen met de handrem erop (mijn ex bijvoorbeeld...). En dan zeuren dat de auto zo langzaam is en toch onzuinig :roll:.

Ik heb niet echt last van mistlichten, ze verblinden me niet ofzo, maar als ik ze zou voeren (als ze het zouden doen) krijg ik er gegarandeerd een boete voor.
Image

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by WYD »

Pgoddijn wrote:Nou, het enige wat mensen misschien opvalt is de snelheidsmeter, of als er een probleem is het rode lampje. Maar nog zijn er genoeg mensen die vrolijk 200 km afleggen met de handrem erop (mijn ex bijvoorbeeld...). En dan zeuren dat de auto zo langzaam is en toch onzuinig :roll:.

Ik heb niet echt last van mistlichten, ze verblinden me niet ofzo, maar als ik ze zou voeren (als ze het zouden doen) krijg ik er gegarandeerd een boete voor.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik met de Fendt me er ook wel eens op betrap dat de handrem er nog op stond. Maarja die sleurt 'm er gewoon onmerkzaam lekker doorheen, zeker omdat de handrem eigenlijk te los staat. :D

Waar ik me eigenlijk ECHT verschrikkelijk aan irriteer, is aan van die domme dozen die hun achterruitenwisser op de interval aan hebben staan. Zelfs als het al 3 weken niet heeft geregend en daar zo een uur mee rijden. En waarschijnlijk op dezelfde manier weer naar huis rijden.
To finish first, you'll first have to finish!

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

WYD wrote:
Pgoddijn wrote:Nou, het enige wat mensen misschien opvalt is de snelheidsmeter, of als er een probleem is het rode lampje. Maar nog zijn er genoeg mensen die vrolijk 200 km afleggen met de handrem erop (mijn ex bijvoorbeeld...). En dan zeuren dat de auto zo langzaam is en toch onzuinig :roll:.

Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik met de Fendt me er ook wel eens op betrap dat de handrem er nog op stond. Maarja die sleurt 'm er gewoon onmerkzaam lekker doorheen, zeker omdat de handrem eigenlijk te los staat. :D

Waar ik me eigenlijk ECHT verschrikkelijk aan irriteer, is aan van die domme dozen die hun achterruitenwisser op de interval aan hebben staan. Zelfs als het al 3 weken niet heeft geregend en daar zo een uur mee rijden. En waarschijnlijk op dezelfde manier weer naar huis rijden.
ja geniaal, dat kuddevolk :P
1- ik hoor het echt wel als me achterruitenwisser nog aanstaat, zeker als het rubber van het wisserblad geen water heeft om weg te vegen dan maakt het automatisch een irritant geluid, dus zal dit volk hun radio te hard hebben staan, of denken dat er iets anders een gek geluid maakt in de auto... :o
en 2- ik zie het anders gewoon in me achteruitkijkspiegel.

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Achteruitkijkspiegel? wasda? :?

Ik ken iemand die niet zo op de schakelpook let. Optrekken in de 3, en dan door naar de 120 en pas een half uur op de snelweg schakelen ze.. naar de 4 (en wel in bezit van een 5). 60 in de 1, stapvoets in de 5, niks is 'r te gek.

En als je er dan naast zit... het arme autootje :? Mensen aanspreken op hun rijgedrag doe ik allang niet meer (krijg je ruzie van, en de dame in kwestie vind zichzelf een top-chauffeur).

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

dat soort mensen trek ik de sleutel uit het contact, biedt ik aan om zelf te rijden, of stap ik gewoon uit.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by peter »

Ik krijg steeds meer het idee dat de mensen op de weg willekeurig de richtingaanwijzer gebruiken... zowel bij rotondes als andere afslagen... doet men de richtingaanwijzer aan, maar slaat men niet af.... en dan ook nog boos worden als je voor ze de rotonde opdraaid.
Mij is trouwens altijd verteld dat een rotonde gewoon de doorgaande weg is, en dat je dus pas richting aangeeft vlak voordat je eraf gaat, en dus niet vantevoren (of de hele rotonde over) naar links knipperen.

Overigens, zoals de meesten weten rijd ik BMW, en daar verwacht men een bepaalde rijstijl bij.... ik verras iedereen door juist wel richting aan te geven :)
Image

Citrosan
AX Master
AX Master

Post by Citrosan »

Edit

Post Reply