Johannus wrote:2 en 3 zijn inderdaad temp. sensoren, als 1 iets van een oliesensor is die niet standaard in iedere AX zit? (GT's of GTI's hebben toch een olie-druk sensor?) dan heb ik wellicht interesse.... (afhankelijk van wat het is :P)
volgens mij zit hij zelfs alleen in de gietijzeren onderblokken, maar dat weet ik 100% zeker..
Voor alu onderblokken zijn er ook olieniveau-sensoren hoor.
Die zijn alleen wat korter dan die voor gietijzeren onderblok.
En volgens mij is die op de foto te zien is het korte type, en dus voor ALU blok.
q01z wrote:ik weet wel vrij zeker, dat als je m niet hebt, je er ook geen gat voor hebt zitten.. (hoort NAAST je oliefilter te zitten, aan de dynamo zijde)
Oh, jawel hoor: dan zit er gewoon een dop in gedraaid.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Johannus wrote:Heeft een 'Gewone' 1.1 injection uit een first nou een alu of een ijzeren onderblok dan? Want daar heb ik dan weer geen idee van
Alu..
Niet persé.
Als er een Bosch verdeelkap systeem op zit, heb je eerder kans dat het een gietijzeren blok is, terwijl als er een Magneti Marelli systeem op zit het eerder alu zal zijn.
Maar zoals DuFF al aangaf: pak een magneet, hou dit op het blok en als die blijft zitten, is het een gietijzeren blok.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
ik ben benieuwd in welke type ax. Ik heb hier toch redelijk wat onder de motorkap foto's van slopertjes/eigen ax-jes en bij geen eentje vind ik dit terug. is het niet stiekem een plaatje uit de nieuwe aanwinst van Michel? Zo ja, iets van een extra stabilisator stang?
Browny wrote:ik ben benieuwd in welke type AX. Ik heb hier toch redelijk wat onder de motorkap foto's van slopertjes/eigen AX-jes en bij geen eentje vind ik dit terug. is het niet stiekem een plaatje uit de nieuwe aanwinst van Michel? Zo ja, iets van een extra stabilisator stang?
Onderdeel zit echt in een AX, er is hier pas nog een discussie over geweest.
Het is geen aanwinst van ons, we hebben er op dit moment genoeg
Ik zien een kilometertellerkabel (dus onderkant blok), ik zien een stuurhuis.
Dan is het onderdeel het bij-niet-alle-typen-gemonteerde stabistangdingesten die voor meer rolweerstand zorgt dunkt me...
Welke koelkast heb ik gewonnen?
Pascal wrote:Ik zien een kilometertellerkabel (dus onderkant blok), ik zien een stuurhuis.
Dan is het onderdeel het bij-niet-alle-typen-gemonteerde stabistangdingesten die voor meer rolweerstand zorgt dunkt me...
Welke koelkast heb ik gewonnen?
Allemaal mis Pascal, sorry stuurhuis is wel goed.
Maar de benaming of functie van het bedoelde deel heb ik nog niet gelezen.
Als die 2 slangen naar de kachelradiator gaan, zit je dus op 't schutbord linksboven te kijken.. nee wacht, niet links, maar stuurboord. Maar volgens mij zit daar dat rubber rechtsonder niet...