het welke auto is dit spelletje
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 563
- Joined: MonMay07, 2007 8:30:36 PM
- Location: Haaltert; België
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX liefhebber
- Posts: 563
- Joined: MonMay07, 2007 8:30:36 PM
- Location: Haaltert; België
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX liefhebber
- Posts: 563
- Joined: MonMay07, 2007 8:30:36 PM
- Location: Haaltert; België
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Het is uit de stal van Auto Union / DKW.
Als ik wat meer tijd heb ga ik op zoek naar de volledige naam.
Groetjes, Henk
Als ik wat meer tijd heb ga ik op zoek naar de volledige naam.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
DKW F 89 L Schnelllaster
From 1949 to 1962, DKW produced a van with a trailing-arm rear suspension system which incorporated springs in the cross bar assembly. It had a very modern layout with a front engine and front-wheel drive, but the engine was remarkably underpowered. The van was first equipped with a the prewar two-cylinder 700 cc F8 engine rated at 20 hp (22 hp after 1952). This was definitely not enough when the van was fully loaded. Things went (a little) better in 1955 when the van received the F9's three cylinder unit with 900 cc, producing 32 hp (24 kW).
Groetjes, Henk
From 1949 to 1962, DKW produced a van with a trailing-arm rear suspension system which incorporated springs in the cross bar assembly. It had a very modern layout with a front engine and front-wheel drive, but the engine was remarkably underpowered. The van was first equipped with a the prewar two-cylinder 700 cc F8 engine rated at 20 hp (22 hp after 1952). This was definitely not enough when the van was fully loaded. Things went (a little) better in 1955 when the van received the F9's three cylinder unit with 900 cc, producing 32 hp (24 kW).
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX liefhebber
- Posts: 563
- Joined: MonMay07, 2007 8:30:36 PM
- Location: Haaltert; België
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Een nieuwe opgave:

Groetjes, Henk

Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Is eigenlijk niet goed moet zijn:Mastenhose wrote:1960 Glas Isard
Glas Isar 700 uit 1967
Voor een kleine controle KLIK HIER
Maar ik reken het toch wel goed hoor

Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Interessant Henk, maar het is wel dezelfde auto!Henk Bats wrote:Is eigenlijk niet goed moet zijn:Mastenhose wrote:1960 Glas Isard
Glas Isar 700 uit 1967
Voor een kleine controle KLIK HIER
Maar ik reken het toch wel goed hoor![]()
Groetjes, Henk

Voor zover ik weet zijn het buiten de verschillende namen geen uiterlijke verandering aan het voertuig gedaan!1960 Glas ISARD
In the early 1950's , most post-war German could only afford the small 250cc Goggomobil T250, if that at all.
However- Germany's economy began to improve and Hans Glas and his engineers determined that there was a market for a car that was "somewhat" larger than a Microcar, but not as large (or expensive) as a Volkswagen.
The car was unveiled in 1957 as the "large Goggomobil", it had either a 600 or 700cc engine and plenty of room for a family of four and their luggage.
To try and distinguish it from it's Microcar predecessors,
The T-250,T300,T-400 the car was actually given a name:
The Glas ISAR T-700
It was also known as the "ROYAL" in the UK.
The name was changed to ISARD for some foreign markets when it was discovered that "Isar" meant "foolish" in some language.(this has not been confirmed)
Also- the short name "Goggo" is apparently slang for something undesireable in French, so eventually the car was known as the GLAS Isard apparently just to be safe

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Die Scions zijn volgens mij allemaal van die blokkendozenPgoddijn wrote:Hm, volgens mij zijn ze het onderdeel "windtunnel" vergeten... :P

"Voor jongeren"

"hako" trouwens is Japans voor "doos". Volgens mij wilden die Japanners een grapje uithalen met de Amerikaanse jeugd. "Haha, driving in a box!"

Edit: dan van die blokkendozen neem ik terug, net ook wat andere modellen gezien.
Kijk uit, een Cactussssss