Stoerste auto die je eruit hebt getrokken?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
ax_mania
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: TueDec14, 2004 7:57:58 PM
Location: Den haag

Post by ax_mania »

gister gesport
met een manta 2.2
van een maatje van me

in ze 1 had ik teveel wielspin
en in ze 2 ging ik ervoorbij

owja vandaag
een xsara coupe vtr

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

euhmmm ik weet niet of dit wel goed is..

ik heb net met de Xsara break een AX GT eruit gereden.. niet met sprinten, maar met een paar goede bochten! :shock: daarna kwam een recht stuk en was de GT gewoon sneller (ik schakelde ook ngo eens goed mis :?) maar die bochtencombi reed ik die GT helemaal ziek!! ESP sloeg er ook hard in dus ik deed niet rustig :P maar ruimte zat daarzo.. alleen mn vriendin kon dr nit om lachen

en die vriend in die GT vast ook niet
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Een ban voor Marc
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

ax_mania
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: TueDec14, 2004 7:57:58 PM
Location: Den haag

Post by ax_mania »

maar ik moet er ook wel bijzeggen dat het maar een 1.6 16v klepper was

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Sander wrote:Een ban voor Marc


:(
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hmm, ik heb het gisteravond laat nog even verloren.. maarja, had ook wel een waardige tegenstander >> Mini Cooper, maar ik hoorde een dumpvalve enzo en hij ging echt als een kanon, zat een turbomotortje in :-)

ax_mania
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: TueDec14, 2004 7:57:58 PM
Location: Den haag

Post by ax_mania »

mini cooper supercharged :twisted:

idd zeer snelle bakkies :roll:

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

astra 2.0 16v. 136pk ecotec...
corrado g60 160pk....

en niet met mn ax helaas :P
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

mini cooper supercharged Twisted Evil

idd zeer snelle bakkies Rolling Eyes


niet supercharged.. turbo.. het oude model cooper..

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

TTF wrote:astra 2.0 16v. 136pk ecotec...
corrado g60 160pk....

en niet met mn AX helaas :P


Heeft een 2.0 16v MAAR 136pk? :roll:
Freude am Fahren.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

master-arnie wrote:
TTF wrote:astra 2.0 16v. 136pk ecotec...
corrado g60 160pk....

en niet met mn AX helaas :P


Heeft een 2.0 16v MAAR 136pk? :roll:


de c20xe motors niet.. dat zijn de echt snelle gsi's en onverwoest baar..

maar de nieuwe generatie ecotec heeft maar 136 idd.. ook wel snel .. maar doet ongeveer iets van 8.5 a 9 sec naar de 100
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

Bijna een jaartje verder maar de topic maar weer eens uit het stof halen, want ik heb afgelopen donderdagavond de mooiste kill ever gehad.........

Tenminste voor mezelf dan (had geen zin om alle pagina's bijlangs te struinen :lol: :lol: :lol: :lol: :) )

Ik reed over de A28 naar groningen toe, komt er op een gegeven moment een aardig dikke Audi naast me rijden en gas geven......

Ik had zoiets van wat moet die gast nu, daar ga ik niet aan beginnen met mijn rallye. Hij geeft weer gas en komt voor me rijden en mindert vaart ik haal hem weer in etc, kontje was verder kaal dus ik kon er geen gegevens afhalen wel was het een echte dikke sjaak......

Op een gegeven moment naderen we het Julianaplein in Groningen en toen reed die knakker weer hinderlijk in de weg, dus heb zijn kenteken maar opgeschreven, werd er een beetje gestoord van.....

Ik wilde rechtdoor dus ging in de baan van rechtdoor staan richting centrum, komt die beste man naast me staan en geeft een paar dotjes gas. Toen had ik zoiets van nou ja dan gaan we het proberen ook motortje mooi warm eens kijken wat miin rallye tegen zo'n sloep kan doen....

Groen licht en beiden vol op het gas, naast me ging de neus omhoog, maar de Audi kwam niet bij me vandaan, sterker nog ik had een motorkapje voorsprong. Toen moesten we beiden de remmen aanspreken, omdat er vervolgens flitspalen komen, beiden heel netjes de paaltjes voorbij en verder niks meer gedaan.

Toen we de Emmabrug over waren moest hij rechtdoor en ik rechtsaf, doet de beste man zijn lampje in de auto aan en geeft me 2 dikke duimen

Op dat moment was ik wel even heel erg trots op de rallye, heb zojuist kenteken is ingevoerd bij de RDW komen er de volgende gegevens uit rollen:

Voertuigsoort Personenauto
Merk AUDI
Handelsbenaming AUDI A8; 246 KW QUATTRO AUT
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud 4172 cm3
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Toen maar eens bij autoweek gekeken:

aantal cilinders 8, in V-vorm
kleppen per cilinder 5
cilinderinhoud 4172 cm3
boring x slag 84,5 x 93,0 mm
compressieverh. 11,0:1
max. vermogen 228 kW (310 pk)
6200tpm
max. koppel 410 Nm
3000tpm

topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,9 s

Toen ik deze cijfers zag :shock: :shock: :shock: riep dat 2 reacties op 1 hele blije, ik heb 310 PK verslagen

Maar ook 1tje met een grote frons :? :? , 410 Nm bij 3000tpm en dan verslagen worden door een rallye met een knutselblok, met een inhoud van 1.6 liter

Hoe dan ook mijn avond was goed, alhoewel ik nog steeds niet snap waarom die beste man in die Audi A8 mij een beetje zat uit te dagen......

Groeten,
Eric

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ghehe, leuk dit topic. Was het alweer vergeten en er word toch altijd beetje minachtend gedaan over de sprint van een AX. Wij weten allemaal dat dat allemaal erg onderschat wordt.

Enfin, paar maandjes terug nog een sprintje gedaan met een Audi A6 3.0 v6 automaat. Vriend van heeft een poetsbedrijf en hij had deze dus een avondje bijzich. Wij ff sporten op de dijk en ik dat grote ding gewoon bijblijven met mijn "stomme AXje"...

Ik de avond erna aan mijn as schoonpapa verteld, maar die gelooft het tot op heden nog steeds niet... Dat bedoel ik dus met minderwaardige gedachte over onze AXjes....
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

haha ik ken het idd :P niemand gelooft ons vermogen! :P

maar hard dat we kunnen :oops: :P

me vader daarstraks ook, ok hij volgde met de cinq.. maar hij was volledig aan het planken en ook in de bochten vol op de limiet aan het rijden volgens zichzelf.. en ik was echt super rustig aan het rijden :oops:
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ik ben niet zo'n sporter, tot nu toe alleen ax gti multipoint eruit gereden (sorry bob :lol: ) en een golf2 gti 8v wat eigenlijk een traag ding is.

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Toen k nog een VW Golf Cabrio had een keer een splinternieuwe BMW E46 3 serie eruit gereden bij t verkeerslicht. Zag aan t enkele uitlaatpijpje al dat het maar een 316i of 318i was. Was wel grappig.

Met m'n AX 1.1i probeer ik zo zuinig mogelijk te rijden. Sprint er bijna nooit mee. Trek m hooguit een keer door in z'n 3 als ik de snelweg op ga.

Toen k nog een BMW (323ti) trok ik vrijwel alles eruit, zeker als het stuk weg gevolgd werd door wat bochten.

En de huidige auto, de Impreza GT Turbo, is gewoon een beest en trek echt alles ermee zoek wat ik tot nu toe ben tegengekomen. En dan hoef ik niet eens gas te geven.

Om over de motorfiets (Yamaha R6) nog maar te zwijgen... 3.3 sec naar de 100 en in 11.1 sec op de 200 km/h.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

latest kills: 106 XSI 1.6 en Golf GTI 16V KR met de GT van Ellen :lol:

Audi TT 180 pk aardig gevolgd, was er niet tegen opgewassen maar kreeg wel een duimpje :)

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: ThuFeb10, 2005 10:34:41 PM
Location: Hapert

Post by Figuur »

Ik doe nooit wedstrijdjes omdat ik weet dat er met een 1.1 weinig te winnen valt. Toch verbaasd het mijn vrienden als ze in mijn auto'tje zitten. 2e versnelling 85+, 3e versnelling 125+ :lol:

We hebben wel eens met zijn 5-en in een poepie-origineel 1.1 ax-je gezeten dat we 170 op de snelweg reden. Maar nou moet ik erbij zeggen dat de kilometerteller van bijna alle auto's afwijkt naar boven. En soms veel..

User avatar
Wolfje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 334
Joined: MonNov15, 2004 8:42:53 PM
Location: Hattem

Post by Wolfje »

BMW 1 serie,Golf GTI 1.8 16V :)
I don't like my AX,I love it!!!

Axrulezzz
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: WedOct29, 2003 12:17:08 PM
Location: Middelharnis

Post by Axrulezzz »

haha dikke topic!

ik heb ook wel een aantal leuke stunten met een AXion met 1.4 blok erin gefietst:

geheel afgeladen om een weekend weg te gaan rij ik richting belgie via Bergen op Zoom. De kenners aldaar weten van het stoplicht traject.
Afijn, tent, kookstel, reserve onderdelen, klapstoeltjes en wat je nog meer meeneemt + medepassagier staan we bij het stoplicht. Ik ga links van een bmw 325 staan met zon typische bmw rijder erin (sorry voor de generalisatie): petje achterstevoren, peuk nonchalant tussen de lippen, harde muziek. BMW: dtm uitlaten, verlaagd, verduisterd. Kijkt minachtend naar mn Axion en geeft een dot gas. Ik doe nog niks en lach maar wat terug.
3,2,1, GASSSSS die gozer trapt m geheel in zn toerenbegrenzer maar trekt t gewoon NIET!! :shock: Volgende stoplicht zelfde spelletje alleen nu met de rook uit de oren van onze vriendelijke BMW vriend. en weeeerrr trekt de AXION m eruit!

Toch kicke! T weekend kon dus al niet meer stuk!

Ander verhaal:

op de Vaanweg te rotterdam komt er bij t stoplicht een dikke oude Jag V8 naast me staan. Er zit een rijpe 50ger met een veel te onrijpe blonde 20er ernaast interessant te doen met zn gas. (dit was met de GT overigens) t lichjt springt op groen, we geven gas, ik hou m netjes bij, ik kijk naar links en zie opeens ROOK!! De Jag begaf t! Grote zwarte rookpluimen uit de uitlaten. helaas kon ik niet stoppen om te vragen watskebeurt. mooi hoor
AX GT LIMITED

Post Reply