Stoerste auto die je eruit hebt getrokken?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

Daarna kom jij fluitend voorbij Alhoewel ik mijn AX toch echt wel snel vindt


ik denk dat met een draaikolk in je tank je niet gaat fluiten ....

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Eric wrote:
Daarna kom jij fluitend voorbij Alhoewel ik mijn AX toch echt wel snel vindt


ik denk dat met een draaikolk in je tank je niet gaat fluiten ....


Mijn AX rijdt ook 1:9 dus hoef ik eigenlijk ook niet van te fluiten....
Freude am Fahren.

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Gister een G*lfje, zegt die gozer later tegen me... Zo ik wou ff kijken of je me bij kon houden, is dat trouwens ook een 1800?? Ik kijk 'm aan.... whahaha neej joh! Tis maar een 1100tje 8) Je had z'n gezicht moeten zien!!! STOER! :twisted:
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

HAHHAHA ja tis ongelovelijk hoe weinig vermogen ze uit die inhoud weten te halen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Zal gewoon een kwestie van t lage gewicht zijn ;)
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Stond afgelopen zondag in Eindhoven naast een 309. Dikke velgen en dikke uitlaat en twee sjappies erin. Maar ze kwamen niet voor me!! En dat voor een 1.1. Ik weet alleen niet wat voor 309 het was. Er stond niks achterop.
Uiteindelijk heb ik ze laten gaan. 120 midden in Eindhoven vond ik hard genoeg, mijn vriendin naast me vond dat eigenlijk ook...

Gizart
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: TueMar02, 2004 6:23:30 PM
Location: NoordNederland
Contact:

Post by Gizart »

citro-power wrote:Stond afgelopen zondag in Eindhoven naast een 309. Dikke velgen en dikke uitlaat en twee sjappies erin. Maar ze kwamen niet voor me!! En dat voor een 1.1. Ik weet alleen niet wat voor 309 het was. Er stond niks achterop.
Uiteindelijk heb ik ze laten gaan. 120 midden in Eindhoven vond ik hard genoeg, mijn vriendin naast me vond dat eigenlijk ook...


Had ie 4 verstralers in zijn voorspoiler?
Zoniet, was het geen 1.6GTI, 1.9 GTI of GTI16.
Don't let sensible people talk you out of your dreams.
205 1.9 GTI³

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Dat heb ik niet kunnen zien. Maar het zal wel GTI zijn geweest want dan moet ie zich schamen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hahah, vandaag dus nog een mooie sprint gewonnen! Stond links bij het stoplicht, moest rechtsaf. Naast me stopt een fonkelnieuwe BMW 120i waar ik al een tijdje langs en achter gereden had, met een typische arrogante eikel achter het stuur. Ik doe m'n knipper aan naar rechts, hij kijkt eens minachtend naast zich naar mijn AXje. Ik dus al koppeling een klein stukje laten komen, in afwachten van wat er zou gebeuren... ik trek pittig op.. en hij ook, wilde het me blijkbaar even lastig maken. Dus ik bij 3500 toeren alsnog het gas plat op de vloer, in tegenstelling tot wat ik verwacht had maar een klein beetje wielspin, hij ook op z'n pedaal staan, ik door naar 2, volop grip, trek tot over de 6000 door en ik kon zo naar rechts invoegen! Ghehe, hij kwam overigens daarna wel met een n??dvaart voorbij, wilde blijkbaar even laten zien dat ie boven de 80 w?l sneller is met z'n 150 pk :D

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

In zn 1 is een ax onverslaanbaar :D Tot de 50 kmh blijf je zelfs een impreza voor.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ghehe, moet je wel grip hebben.. die van mij heeft bij nat weer dus echt nix meer, dan is het in 1 en 2 volop spinnen, zelfs in 3 nog een beetje..

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

mijn volcane 1.1i trekt mijn c2 vts er volledig uit tot 50km/h,
maar vandaag wel heel wreed een golfje vr6 op de a9 verschalkt.
de esp van de c2 vts maakt ook gehalkt van de saxo vts,
(die heb ik op mijn werk staan)
al met al is de ax voor in nederland de beste fun en value for money denk ik.(je kan toch bijna nergens 200km/h)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Jij hebt geen vr6 ingemaakt. Die blijf ik geeneens voor. En die C2 ga ik echt wel voorbij hoor ;) al is het alleen maar op schakel tijden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

toch wel; weg bij de kooimeer, of die pinda kan niet schakelen
ben nog aan het inrijden, dat schijnt te moeten, met wat vreemde olie erin... het rijd echt ontzettend wreed, en trekt ook door tot 7000rpm,
eerst maar even 2500km doen en dan sander tegenkomen.

broer in saxo vts, ik in c2 vts, ik scheur die saxo helemaal zoek,
dus ik denk dan : in theorie sander dus ook.
daar waar de ax onderstuurt rechtdoor de bocht uitvliegt kun je met de c2 vol gas doorgaan, door de esp.

anyway dat word dus een inferno op de randweg binnenkort ...
wat denk je ? cel of gewoon inbeslagname van beide ;-)

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Met een ax zit je vanaf de 120 zo op de 160 maar dan gaat het langzamer :(
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

Citroën claimt een grote souplesse over een breed toerenbereik, het toerental is begrensd op 7200 tpm. De sprint van 80 tot 120 km/h zou in 8,3 s in de vierde en 11,3 s in de vijfde versnelling uitgevoerd kunnen worden.

denk niet dat je dat haalt sander ...

de bak schakelt als een ax, alleen de 1e is erg kort, de rest is hetzelfde,
maar dan een hoger koppel bij lagere toeren, en doortrekken tot 7000rpm
mijn volcane`tje gaat tot ~110 in 2, de c2 ragt dan nog effe door.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ten eerste ben je een C2 aan het verkrachten. De eerste 3000 km moet je hem niet in de toeren trekken. Ten tweede ga ik van zn 80 naar de 120 in zn 3 en dan duurt het 4 seconde ofzo. Zal eens een filmpje maken. Maaruh wanneer gaan we dan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Sander wrote:Ten eerste ben je een C2 aan het verkrachten. De eerste 3000 km moet je hem niet in de toeren trekken. Ten tweede ga ik van zn 80 naar de 120 in zn 3 en dan duurt het 4 seconde ofzo. Zal eens een filmpje maken. Maaruh wanneer gaan we dan.


Dat heb je met leasers... Die maken zich daar minder druk om... zeker om die eerste 3000km..

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Eric wrote:mijn volcane 1.1i trekt mijn c2 vts er volledig uit tot 50km/h,
maar vandaag wel heel wreed een golfje vr6 op de a9 verschalkt.
de esp van de c2 vts maakt ook gehalkt van de saxo vts,
(die heb ik op mijn werk staan)
al met al is de AX voor in nederland de beste fun en value for money denk ik.(je kan toch bijna nergens 200km/h)


vr6 automaatje jaa.. vr6 gewoon die hou je echt niet bij ...

c2 doet 8.9 volgens het boekje

golf vr6 7.8

kadett gsi 8v 8.5 volgens het boekje praktijk klein beetje sneller.. 8sec
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

Dat heb je met leasers... Die maken zich daar minder druk om... zeker om die eerste 3000km..

wat staat er dan in het boekje ?
ik weet het namelijk wel, er zit helemaal een aparte instructie bij hoe de motor op verschillende manieren te berijden de eerste 2500km,
en hoe dan daarna het "karakter" zal zijn.(koppel bij toerengebied)
daarom zit die olie erin.
moderne motoren hoeven helemaal niet meer ingereden te worden,
en ik heb nog nooit een koppakking eruit gereden, juist omdat ik altijd de eerst 15 minuten rustig doe, tot de motor lekker warm is.
ik kies ervoor om hem als een ax te laten rijden, vanaf 4500 tot 6250 toeren het beste koppel, en daarvoor zit er helemaal een instructie bij.
erg mooi van citroen, toppie !
ik heb hier dus zelf voor gekozen, en de dealer stelt hem dan ook zo in.
mijn dealer zei dat er maar 500 vts`jes naar de benelux komen,
en slechts 75 c2 s1600`s, weet iemand of dit waar is ?
ik heb wel een aparte kaart met BNL24 erop,
dat zou belgie-ned-lux nummer 24 kunnen betekenen.

dan krijg je hetzelfde verhaal als met de AX sport-gt-gti-volcane-furio

Post Reply