Aso in verkeer op de korrel (telegraaf 06-09-05)
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 239
- Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
- Location: Nijverdal
Aso in verkeer op de korrel (telegraaf 06-09-05)
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2506 ... orrel.html
hopelijk worden onze ergenissen ook wat minder
bad_my84 wrote:Wat een onzin
Ik denk dat het wel wat klopt hoor...
Maar goed.. ik vloek af en toe.. maar maak zelf ook wel de fouten.. (doel ik op kleven en geen richting aan geven!)
Voor mij uit den boze zijn:
- rood licht rijden
- alcohol!!!! in het verkeer
- rechts inhalen....
dus ja.. ik rijd wel eens onnodig links.. ik bel wel eens met de hand (en dat terwijl ik zo'n mooie carkit heb!), en ja... ik STOP voor zebrapaden!
Voor een deel klopt het ook wel, maar:
1. Bumperkleven gebeurd meestal als mensen niet doorrijden.
2. Van een afstand zie je niet of iemand met alcohol op rijd.
3/4/5/6. Is gewoon zwaar irritant.
7. 50 is het langzaamste wat ik rijd.
8. Fiets afpakken!
9. Tsja, I don't really care.
10. Rechts inhalen gebeurd meestal omdat mensen onnodig links rijden
1. Bumperkleven gebeurd meestal als mensen niet doorrijden.
2. Van een afstand zie je niet of iemand met alcohol op rijd.
3/4/5/6. Is gewoon zwaar irritant.
7. 50 is het langzaamste wat ik rijd.
8. Fiets afpakken!
9. Tsja, I don't really care.
10. Rechts inhalen gebeurd meestal omdat mensen onnodig links rijden
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
bad_my84 wrote:Voor een deel klopt het ook wel, maar:
1. Bumperkleven gebeurd meestal als mensen niet doorrijden.
hahaha... Onzin toch? Ik bedoel.. ik kleef omdat ik 140 a 150 wil rijden... En omdat er iemand voor me zit die keurig 120 rijdt...
Wie is er dan fout? de mensen die niet willen "doorrijden'" ??? Of ik die juist wil doorrijden...
Maakt niet uit wat je zegt.. bumperklevers zijn gewoon FOUT.. basta.. en als ik daar een boete voor krijg is het terecht! maar o wat zal ik balen..
zelfde me te hard rijden.. je weet dat je maar 120 mag op de snelheid.. en of je nu 120 of 125 rijdt.. sneller ben je niet op je eindbestemming.. dus als je geflitst wordt met 1 a 2 km na correctie zul je het echt bij jezelf moeten zoeken.. ga dan voor de zekerheid 118 rijden als je niet zeker bent van je snelheidsmeter.... Kijk ik rijd dan weer 140a150.. dus als ik geflitst wordt weet ik dat het mijn schuld is.. en als ik hard genoeg rem en alsnog net ??n of twee km te hard reed.. tja.. risico.. maar wederom zal ik balen!
we willen gewoon niet meer rijden volgens de regels.. da's best.. ik doe het dus ook niet altijd.. maar besef altijd nog wel dat je fout zit.. (ook al haalt een oude volvo op de snelweg een vrachtwagen in met 90 a 100km /uur... )
Sorry... frustraties kwijt.. krijg mijn trommels van de AX niet open...
valt me op dat er veel mensen zijn die niet eens 120 rijden. Als ik keurig 120 rij, kan ik nog vaak op de linkerbaan inhalen!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
FoxHunter wrote:valt me op dat er veel mensen zijn die niet eens 120 rijden. Als ik keurig 120 rij, kan ik nog vaak op de linkerbaan inhalen!
Idd, toen ik vorige week naar the lone rifer toeging reed ik bijna de hele tijd op de linker baan.
Best raar eigenlijk.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
FoxHunter wrote:valt me op dat er veel mensen zijn die niet eens 120 rijden. Als ik keurig 120 rij, kan ik nog vaak op de linkerbaan inhalen!
Zijn er inderdaad best veel, maar ook ik rijd lang niet altijd 120 als ik op de snelweg ben. In de GT meestal wel, maar in de 1.1 rijd ik meestal 100 - 110 km/h.
Okee hier komt mijn theorie over waarom rechts inhalen heel schadelijk is en files veroorzaakt:
Er rijdt een vrachtwagen (V-V-V) en een omaatje (O) gaat 'm inhalen.
Er komt een snel (S) iemand aan, die niet langs het omaatje kan:
Het omaatje maakt een hele rij "snelle" auto's die allemaal netjes wachten om langs de vrachtwagen te mogen. Als iedereen links blijft gaat uiteindelijk iedereen erlangs, tot het weer netjes doorrijdt:
Dan komt er een aso (A) aan:
Hij voegt in en duwt degenen die netjes op hun beurt wachtten (nu heten ze even N) weer naar achteren in de rij. Er komen nog wat aso's bij:
Netjes op je beurt wachten helpt niet meer, dan zitten er alweer aso's voor je neus...
@Popmart: VW
Er rijdt een vrachtwagen (V-V-V) en een omaatje (O) gaat 'm inhalen.
Code: Select all
--
-V
-V
OV
--
--
Er komt een snel (S) iemand aan, die niet langs het omaatje kan:
Code: Select all
--
-V
OV
SV
--
Het omaatje maakt een hele rij "snelle" auto's die allemaal netjes wachten om langs de vrachtwagen te mogen. Als iedereen links blijft gaat uiteindelijk iedereen erlangs, tot het weer netjes doorrijdt:
Code: Select all
--
OV
SV
SV
S-
S-
S-
S-
--
Dan komt er een aso (A) aan:
Code: Select all
SO
SV
SV
SV
SA
S^
-^
-^
Hij voegt in en duwt degenen die netjes op hun beurt wachtten (nu heten ze even N) weer naar achteren in de rij. Er komen nog wat aso's bij:
Code: Select all
SS
SO
SV
AV
NV
AA
N^
N^
-^
Netjes op je beurt wachten helpt niet meer, dan zitten er alweer aso's voor je neus...
@Popmart: VW
Kijk uit, een Cactussssss
pcrodent wrote:@Popmart: VW
Zijn we het daar over eens
Net op 2Vandaag een korte documentaire waar iemand van een of ander Volvo club vertelt dat Nederlanders zich het meest asociaal gedragen in het verkeer. Tevens vertelde hij dat hij vroeger meer plezier in het rijden had, omdat er toen minder asociale op de weg waren. Was overigens een erg subjectieve docu.
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Ik ben het wel met de theorie van Marc eens.
Maar ik hoorde vandaag OOK dat ze nu masaal stickers willen gaan plakken.
Dat is toch wel weer het meest belachelijke idee van vandaag
Daar staat dan iets op zoals: I (hartje) 120 en dat soort dingen.
De bedoeling is dat mensen die stickers gaan lezen en dan zich bewust
worden van hun asociale rijgedrag hahahahahhaha wat een grap jongens.
Ik had die mevr. Peijs ook zo wel kunnen vertellen dat die stickers weggegooid geld zijn
Maar ik hoorde vandaag OOK dat ze nu masaal stickers willen gaan plakken.
Dat is toch wel weer het meest belachelijke idee van vandaag
Daar staat dan iets op zoals: I (hartje) 120 en dat soort dingen.
De bedoeling is dat mensen die stickers gaan lezen en dan zich bewust
worden van hun asociale rijgedrag hahahahahhaha wat een grap jongens.
Ik had die mevr. Peijs ook zo wel kunnen vertellen dat die stickers weggegooid geld zijn
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Brutus wrote:whahah... die theorie...
tijd over ofzo?
Moet je maar's bij ons in de randstad komen rijden
Heeel herkenbaar.
Regelmatig parkeer ik 'm dan maar achter de V-V-V en ff een tukkie doen totdat de aso's en andere deutsche leasebakken voorbij zijn....
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage