C25 GTI Turbo II
Moderators: Rock's, webmasters
C25 GTI Turbo II
ja ik reed dus van de week op de snelweg en toen kwam er een oude cit voorbij, degene zoals dit topic heet. Hij reed rustig op de linker baan, ik rechts, hij zat ongeveer 30 meter achter mij en ineens kwam ie wel zo enorm hard aanvlammen. Zon ding naait er echt op. Heeft er iemand specs van die auto? ben wel benieuwd. was echt snel!!
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
specs:
ALGEMEEN
nieuwprijs: ? 30.562
wegenbelasting 3mnd ? 132 - ? 154
carrosserie: 4-deurs, Sedan
transmissie: 5 v, hand
brandstof: benzine
introductie september 1985
einde september 1989
aantal cilinders: 4
kleppen per cilinder: 2
cilinderinhoud: 2500 cm3
boring x slag: 93,0 x 92,0 mm
compressieverh.: 7,8:1
max. vermogen: 124 kW (169 pk)
5000tpm
max. koppel: 290 Nm
3250tpm
aandrijving: voor
remmen voor: gev. schijven
remmen achter: schijven
bandenmaat: 210/55VR15
draaicirkel: 11,7 m
prestaties:
topsnelheid: 223 km/h
acceleratie: 0-100 km/h 7,8 s
verbruik gecombineerd: 10,1 l/100km
MATEN & GEWICHTEN
lengte: 4,66 m
breedte: 1,77 m
hoogte: 1,36 m
wielbasis: 2,84 m
massa leeg: 1368 kg
laadvermogen: 517 kg
aanhanger geremd: 1300 kg
aanhanger ongeremd: 684 kg
dakbelasting: 50 kg
inh. bagageruimte: 507 l
inh. brandstoftank: 68 l
dit was het zo'n beetje wel.
ik hoop dat ik je genoeg heb kunnen vertellen over deze wagen
maar dat het bloedsnel is weet ik.
heb er eens in gereden.
echt leuk om te rijden...
ALGEMEEN
nieuwprijs: ? 30.562
wegenbelasting 3mnd ? 132 - ? 154
carrosserie: 4-deurs, Sedan
transmissie: 5 v, hand
brandstof: benzine
introductie september 1985
einde september 1989
aantal cilinders: 4
kleppen per cilinder: 2
cilinderinhoud: 2500 cm3
boring x slag: 93,0 x 92,0 mm
compressieverh.: 7,8:1
max. vermogen: 124 kW (169 pk)
5000tpm
max. koppel: 290 Nm
3250tpm
aandrijving: voor
remmen voor: gev. schijven
remmen achter: schijven
bandenmaat: 210/55VR15
draaicirkel: 11,7 m
prestaties:
topsnelheid: 223 km/h
acceleratie: 0-100 km/h 7,8 s
verbruik gecombineerd: 10,1 l/100km
MATEN & GEWICHTEN
lengte: 4,66 m
breedte: 1,77 m
hoogte: 1,36 m
wielbasis: 2,84 m
massa leeg: 1368 kg
laadvermogen: 517 kg
aanhanger geremd: 1300 kg
aanhanger ongeremd: 684 kg
dakbelasting: 50 kg
inh. bagageruimte: 507 l
inh. brandstoftank: 68 l
dit was het zo'n beetje wel.
ik hoop dat ik je genoeg heb kunnen vertellen over deze wagen

maar dat het bloedsnel is weet ik.
heb er eens in gereden.
echt leuk om te rijden...

-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Dat 'ie snel is is allemaal wel leuk en aardig maar het comfort... aaaaaaaarg heerlijk die vering 

Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg
-
- AX liefhebber
- Posts: 266
- Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
- Location: Limburg
Ja dat denk ik ook, maar de xm vindt ik persoonlijk toch knapper en die in 2.0ct turbo gaat ook wel h?.
Voor de mensen die intersse hebben in de cx, hij staat op mobile en hier is de link. De link
Voor de mensen die intersse hebben in de cx, hij staat op mobile en hier is de link. De link

-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 4
- Joined: FriJun24, 2005 3:55:32 PM
Deze is van mij, gaat inderdaad behoorlijk hard. T2 heeft meer power in gebied tot 2500 toeren, verder maakt het niet zo veel uit. Heb er al tijdje niet in gereden. Over een week vakantie, zal er dan weer eens een flinke rit mee maken, stilstaan is niet goed.
Plaatjes
Plaatjes
gertjuh wrote:Ennuh je reserve wiel in je motorkap is wel erg gaaf zeg...
Nog nooit gezien eigenlijk
De snoek heeft dat ook, en net zoals de CX en de AX is het gewoon een vijfde wiel. We staan wel in een mooie, rijke traditie :thumbup:
Van mijn chef krijg ik elke maand het CX clubblad, deftige club is dat. Elke maand een full glossy A4 tijdschrift met mooie verhalen.
Ik laat hem dan weer wat recente ontwikkelingen op ons forum zien

Zijn commentaar op de decibeljacht van sommige hier: "dan vallen je ramen toch spontaan uit de sponning, in je deuren?!"
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Nou heb ik "toevallig" zelf een rode CX 25 GTi automaat, zonder de turbo dus.....
Maar de 25 GTi Turbo 2 is natuurlijk wel de natte droom van elke CX-rijder, liefst in zwart met zwart leren bekleding.
De lol van zo'n auto zit'm alleen bepaald niet in het bochtenwerk, echt snelle stuurbewegingen zijn zelfs niet eens mogelijk vanwege de DIRAVI-stuurbekachtiging. Maar in een rechte lijn, autobahn of franse P?age, is zo'n ding onverslaanbaar comfortabel.
In mijn eigen CX heb ik ook weleens 180 gereden en dat is z? soepel...
, je merkt helemaal niets van de snelheid. Geen enkel gevoel van hobbeltjes, keultjes of wat dan ook....alleen maar zoef!!!
Helaas is de Turbo 2 chronisch (motorisch/electrisch) onbetrouwbaar, en vergt dus h??l veel onderhoud en dus v??l centjes.
Het vinden van een roestvrij exemplaar is vrijwel onmogelijk, bijna alle CX'en zijn aan de onderzijde flink roestig.
Maar echt.... als ik er morgen 1 tegen zou komen die redelijk is ?n dat ik 'm ook maar n?t zou kunnen kopen..... dan heb ik het toch wel moeilijk hoor.... blijft m'n ultieme droom.
Maar de 25 GTi Turbo 2 is natuurlijk wel de natte droom van elke CX-rijder, liefst in zwart met zwart leren bekleding.
De lol van zo'n auto zit'm alleen bepaald niet in het bochtenwerk, echt snelle stuurbewegingen zijn zelfs niet eens mogelijk vanwege de DIRAVI-stuurbekachtiging. Maar in een rechte lijn, autobahn of franse P?age, is zo'n ding onverslaanbaar comfortabel.
In mijn eigen CX heb ik ook weleens 180 gereden en dat is z? soepel...


Helaas is de Turbo 2 chronisch (motorisch/electrisch) onbetrouwbaar, en vergt dus h??l veel onderhoud en dus v??l centjes.
Het vinden van een roestvrij exemplaar is vrijwel onmogelijk, bijna alle CX'en zijn aan de onderzijde flink roestig.
Maar echt.... als ik er morgen 1 tegen zou komen die redelijk is ?n dat ik 'm ook maar n?t zou kunnen kopen..... dan heb ik het toch wel moeilijk hoor.... blijft m'n ultieme droom.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh