Grootste verkeersblunders

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Grootste verkeersblunders

Post by Popmart »

Iedereen begaat wel eens blunder in het verkeer. Ben wel eens benieuwd wat de grootste verkeersblunders van de AX-chauffeurs zijn.

Zal gelijk aftrappen.

- 1 Week het rijbewijs. Rijd in Ford Clipper van mijn ouders door centrum Heerlen. Sla ik bij een bocht linksaf, en zie een grote pijl die naar me toe wees, en een vluchtheuvel aan de rechterkant. Was gelukkig rustig op de weg, dus kon zonder problemen keren

- Paar weken daarna kom ik middernacht van Klimmen af richting Voerendaal (80km/h weg) en waren ze aan de weg aan het werken. Staat een taxi ongeveer 30 meter stil voordat de weg 'n stuk smaller werd. Ik dacht: hmmm die taxi staat te wachten, inhalen die hap. Rijd op het smalle stuk, en denk : hmmmm toch smal hier. Rechts vangrail naast me, links de berm. Na ongeveer paar honderd meter zag ik het op het uiteinde dat er een verkeerslicht stond

- Dag dat ik het rijbewijs had gelijk rondje door de wijk gereden in de auto van mn ouders. Kwam ik toen ik de wagen keurig op de oprit geparkeerd had er achter, dat ik hele rit de handrem aangetrokken had.
Last edited by Popmart on ThuApr21, 2005 9:43:00 AM, edited 1 time in total.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Re: Grootste verkeersblunders

Post by Kakelbont »

Popmart wrote:dat ik hele rit de handrem aangetrokken had.


LOL en jij maar denken, wat issie traag! :lol:

Mijn blunder is simpel, heb ooit m'n mooie rooie BX 14 in elkaar gereden door onoplettendheid... :( Maar elk voordeel heb ze nadeel, toen was m'n geld op en heb ik m'n ax gekocht voor 75Euro, en daar 2 jaar mee gereden / geknutseld. 8)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

tja beetje spookrijden af en toe bijna ongelukken een keer een ongeluk. Onderstuur ontdekken, dat soort dingen. Maar ik leef nog steeds dus het gaat nog goed
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Slick
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 149
Joined: TueNov02, 2004 8:35:09 PM
Location: Boxtel

Post by Slick »

mijn grotste blunder...

is:

ik moest de auto van mijn stage ff tanken(volvo v40).. kreeg keurig geld mee. mooi weer.... ikke tanken.
kom terug... en vraag me af
MOEST ER NU BENZINE IN OF DIESEL???

en jah hoor.... verkeerd... ik gooide er Benzine in terwijl er Diesel in had gemoeten,,, 290 euro schade!!!!

SLICK STYLE.... 8)

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

das idd niet zo mooi rik!

1. 's avonds van het dorp terug naar huis gereden. iedereen seinen naar mij en toeteren en ik snapte het niet, dus ik terug toeteren en seinen. toen reed ik bij ons de straat in en dacht wat is het hier donker!!! ( we hebben hier op het platteland niet zoveel lantarenpalen als in de stad). maargoed was dus vergeten mijn lampen aan te zetten over een rit van 8KM 8)

2. Zoals jullie laatst wel gelezen hebben: mijn tank leeggereden.

Ik hoop zelf dat het bij deze blundertjes blijft, want zo te zien valt het wel mee....
**Stay Tuned**
Image
Image

AX_Almere
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: WedMar02, 2005 8:04:55 PM
Location: Almere

Post by AX_Almere »

wahhahahahahha

kheb net een jaar mn rijbewijs nog niks mee gemaakt

afkloppen :P
-----> AX <-----

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

euhmm de eerste avond dat ik mn rijbewijs had bijna de Cinquecento van mn moeder op zn dak leggen? schoot rechtdoor op een vluchtheuvel.. ik was zeg maar een auto gewend die wel bij nat weer een bocht kon maken :?

ging gelukkig niet hard maar ik kwam wel helemaal los en op alleen mn linker wieltjes neer..

en euhmm keertje gespint voor een camping.. :roll:

verder eigenlijk niet zoveel? ja fietsertje in mn deur (geen schade) en rijden zonder je wielbouten vastgedraaid te hebben :P
Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Met de mooie GT:
- Over bokjes heenrijden ipv erop zetten :x
- Kotsende klasgenoot mee naar huis nemen :(
- In de bocht iets gasgeven en vooruit schieten (was op nieuwegein en de weg was flink nat, kwam net voor een hoge stoeprand tot stilstand :P )
- Gasgeven in zijn vrij, wegrijden met de handrem erop...
- Tegen een taxibusje aanparkeren...
- Vlak na dit ongeluk een boeten ontvangen (fijne naschop)

Gare GT:
- Rijden met halflege banden (dat stuurt zwaar!!)
- Bij het monteren van de dynamo een stekkertje vergeten aan te draaien (dat gaf een apart effect van horten en stoten)
- Gereedschapsetje op het dak laten liggen
- Vegeten te ontluchten na het vervangen van de thermostaat
- Tank leegrijden
- Op de dag van verkoop nog ff een boete van 11 KM scoren. (lekkere natrap)

GTI:
- Uit pure frustratie omdat ik twee(!!) afritten had gemist volgas de linker baan opscheuren om erachter te komen dat ik vol in de remmen moet om de goede afrit alsnog te kunnen halen :(
- Ramen vergeten dicht te doen (gebeurd me toch best vaak)
- Gereedschap onder mijn motorkap laten liggen
- Voor de grap eens geen telefoon meenemen en in de modder blijven steken...
- In de 5 de wijk uitrijden en me afvragen waar die schokken vandaan komen...
- Nieuwe banden kopen om er na amper 4000 kilometer achter te komen dat mijn auto nodig uitgelijnd had moeten worden. Totaal scheef afgesleten en afgeschreven :x
- Iets te veel gasgeven op een natte rotonde (wat als gevolg bovenstaande overbodig banden had)
- Met grootlicht rondrijden en me afvragen waarom die tegemoet komende ASO zijn grootlicht aanzet na een aantal seintjes... (traag van begrip?)
- Het fietspad oprijden om een politieauto voor te laten, blijkt ie ook het fietspad op te willen...

Vast wel meer... :roll:
Image

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

hehe toch wel leuk al die blunders

Ander aardige van me was een aardig leipe inhaalactie. Ik dacht dat red ik makkelijk maar reed 80 in de 5 in mn 1.1 en moest een Daithatsu Cuore (zo'n nieuwe) voorbij en dat ding trok maar niet op....op het nipperte maakte hij vaart en kon ik nog net naar rechts sturen. Die Daihatsu moest beetje uitwijken en afremmen (en reed al zo sloom). Eenmaal ingehaald en me hartslag op peil aan het laten komen, bedenk ik me dat mn oma ook net zo'n nieuwe auto had sinds 'n week, en dat mn oma op bezoek ging in die regio.

Kom ik thuis, zegt mn moeder
> Was eht druk op de weg?
< Nee viel mee, ben via de autobaan gereden (niet waar dus)
> Oma was via de Wintraak gereden (80km/h), en daar was het druk. Die is net thuis
> oow

Ik weet niet of het stom toeval was, of dat het mn oma echt was...heb het ook nooit durven vragen. :oops:

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Midden in Genua (italy) een zeer drukke middag een weg zoeken van oost naar west stad.
En op een 1 richtingsverkeer weggetje terecht komen.
Kwam er een italiaan in een punto de hoek om scheuren en die dan nog net kunnen ontwijken :shock: :shock:
We hebben t er nog wel es over :lol: :lol:
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Popmart wrote:hehe toch wel leuk al die blunders

Ander aardige van me was een aardig leipe inhaalactie. Ik dacht dat red ik makkelijk maar reed 80 in de 5 in mn 1.1 en moest een Daithatsu Cuore (zo'n nieuwe) voorbij en dat ding trok maar niet op....op het nipperte maakte hij vaart en kon ik nog net naar rechts sturen. Die Daihatsu moest beetje uitwijken en afremmen (en reed al zo sloom). Eenmaal ingehaald en me hartslag op peil aan het laten komen, bedenk ik me dat mn oma ook net zo'n nieuwe auto had sinds 'n week, en dat mn oma op bezoek ging in die regio.

Kom ik thuis, zegt mn moeder
> Was eht druk op de weg?
< Nee viel mee, ben via de autobaan gereden (niet waar dus)
> Oma was via de Wintraak gereden (80km/h), en daar was het druk. Die is net thuis
> oow

Ik weet niet of het stom toeval was, of dat het mn oma echt was...heb het ook nooit durven vragen. :oops:



dan vraag je het nu toch of zeg ik nu iets vervelends?
kan me voorstellen dat je het uiteindelijk toch wilt weten
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

LOL je eige oma van de weg rijden :lol:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Heb tot nu toe nog niet zo heel veel geblunderd, maar heb er wel een paar :)

Rijexamen:
-) De opdracht krijgen om straatje te keren en hem heel mooi insteken de eerste keer. Dan in z'n 4 zetten ipv achteruit en raar opkijken wanneer de auto niet wil reageren en daarna uitslaat.

Oude TGE, 5-deurs:
-) In de parkeergarage vooruit ingeparkeerd en uit gewoonte in z'n 1 zetten en proberen achteruit te rijden, het parkeervak uit. Muur kwam toen wel erg dichtbij :oops:
-) In de prak gereden bij hagel :?

Nieuwe TGE, 3-deurs:
-) Heb zitten denken, maar heb volgens mij nog niet geblunderd met deze auto...

Adri
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 68
Joined: FriNov07, 2003 11:19:05 AM
Location: Leusden

Post by Adri »

Leuk topic :)
Voor dat ik m?n rijbewijs had heb ik al 2x schade gereden met de auto van m?n vader.(volvo 340) Keertje de auto achteruit in een steegje parkeren naast een stellage. Hoorde ineens een akelig geknars, bleek dat die stellage nog een uitsteeksel had buiten mijn gezichtsveld met als resultaat een deukje en een diepe kras. Ook een keer de auto geparkeerd tegen een laag paaltje waardoor het gedeelte onder de bumper flink in elkaar zat. Commentaar van m?n vader: ? ?t is goed dat we geen nieuwe auto hebben, anders had ik je vermoord?.? :roll:

In een eend (m?n eerste auto) een volkswagenbusje in willen halen op een drukke 80 km weg en er dan halfverwege de actie achterkomen dat er nog een busje met aanhanger voor rijdt waar ik niet tussen kon. Ging net goed?.

In een oude swift (m?n 2e auto) met 70 km/h een bijna haakse bocht willen nemen op een boerenlandweggetje met aan weerskanten bomen en greppels er naast. Halfverwege de bocht kwam ik er achter dat die bocht toch scherper was dan ik dacht. Net toen ik dat bedacht had stond ik ineens 180 graden gedraaid zonder iets geraakt te hebben. Was een erg vreemde ervaring. Later reed ik er nog eens langs en was 30 km/h toch wel de max voor die bocht.

Met m?n ax heb ik nog geen gekke dingen meegemaakt, hoop het ff zo te houden

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Adri wrote: Net toen ik dat bedacht had stond ik ineens 180 graden gedraaid zonder iets geraakt te hebben. Was een erg vreemde ervaring.


Dat heb ik ook weleens gehad! Ik kwam aanrijden voor een haakse bocht die schuin naar beneden liep en normaal ging ik daar met 50 doorheen. Alleen had het die keer geregend en ik was ff vergeten dat m'n banden erg slecht waren. Hoppakee stond ik ineens andersom met 2 wielen in de berm. Wazigheid! :roll:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Met de auto van mijn pa mensen naar huis gaan brengen. Dan bijna een afslag missen en denken dat je het nog wel kunt halen. Vol op de rem en het stuur omgooien, en dan vergeten dat het net geregent heeft :oops: Ik schoof halverwege de afslag rechtdoor de stop op. Kwam net voor een boom stil te staan :)
Dat scheelde echt niet veel :!:

Diezelfde dag nog met inparkeren een boompje raken en bijna een muurtje raken met achteruit rijden.

Met mijn eerste auto (Ford Fiesta) de oprit willen afrijden en naast de oprit parkeren. Neem ik de bocht te scherp en rij ik zo met rechts-achter de struiken in :? Hele zijscherm aan de rechterkant vol met krassen (zijn van die leuke struiken met doorntjes) :cry:
Gelukkig kon ik de auto later weer inleveren en hebben ze toen niet naar de staat van de auto gekeken :D

Met de AX de verkeerde weghelft oprijden en me dan afvragen waarom al die mensen toeteren en met hun lichten knipperen :oops: Gelukkig kon ik (toen ik het eindelijk door had en mijn passagier er weer een trauma bij hadden) over de middenberm naar de goede kant.

Met de AX rechtaaf willen slaan, en toen schoot het stuur uit mijn handen. Ram ik bijna de auto die me tegenmoet kwam (een Citroën Berlingo), gelukkig kon die nog net op tijd remmen en ik nog aan het stuur trekken. Dus bijna 2 Citro?ntjes rijp voor de sloop :wink:

Dit waren mijn blunders wel weer denk ik, hopelijk blijft het hierbij 8)
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Poeh, hoelang mag het stukkie tekst zijn??? Ik heb ongeveer een lijst blunders die zolang is als mn arm.


Brommer: Meer dr neven gelegen dan erop gezeten. Vooral terugkomen van de stad of van feestjes was altijd een zware opgave omdat het in hoog tempo naar huis ging. Aantal broeken versleten > niet op twee handen te tellen. In totaal 7 brommers gehad (2 x Honda MT, 1 x Honda NSR, 1 x Honda MB8, 1x Aprilia Touareg,1 x puchje 70CC, 1 x verspa ciao si)

Eerste auto: Nissan Micra.

1. Voorkant in elkaar geduwd omdat een vriend en ik na een feest het grappig vonden in de polder rally te gaan rijden. Ikke op de heenweg naar de Burgerking sturen, hij op de terugweg. Op de terugweg, toen we het dorp inreden, ging het fout........ vol op een stoeprand, rakeling langs twee boompjes en in een bosje tot stilstand. Bumper, grill, motorkap, wiel kapot en voorkant beetje krom. Alles kunnen fixen zonder dat paps er iets van geweten heeft.

2. Meerder malen achterstevoren gestaan, remmen verbrand toen we met 4 man in de auto een Mercedes taxi probeerde bij te houden, met een andere kleur deur rondgereden tot auto'tje verkocht werd.

Tweede auto: Toyota Celica.

1. In de winter, met sneeuwval een handrembochtje willen maken op het industrie terrein. Was iets gladder dan ik dacht, schoof door tegen een grote Crawford deur. drie segmenten helemaal naar de knoppen > 2600 euro schade.

2. Tijdens een zoektocht naar een vriend die na een ruzie opeens van het feest verdwenen was, beetje woest en wild in zn achteruit gezet. Had blijkbaar snel iemand een baksteen muurtje van een halve meter hoog gemetseld > want toen ik keek in de spiegels stond ie er nog niet. achterbumper op de hoek flink beschadigd.

3. In Arnhem op het fietspad over de (nelson mandela?) brug gevlucht voor de politie > was de weg kwijt en dacht dat ik op de normale weg zat > bleek op een busbaan te rijden. Toen ik de eerst mogelijke afslaag van baan wisselde zag ik een politiebusje keren > gas erop en kijken hoever ik komen kom. Halverwege de brug kwam ik erachter dat ik op een fietspad reed en in de achteruitkijkspiegel die schim van de politielichten over de bolling van de brug te zien. Toen ik niet meer verder kon komen gestopt en auto aan de kanten. Goeie babbel gehad met de agenten en 65 euro boete voor rijden op een "niet voor mij bestemd weggedeelte". Die 110-120 km zagen ze door de vingers omdat ze het niet precies bewijzen konden.

4. Thuiskomen van het uitgaan en zin hebben in een pizza. In de auto stappen. Ruiten ondergesneeuwd, lichten vergeten aan te zetten. Aangehouden in de straat door de politie > alcoholtest.
A'tje geblazen, nogmaals opnieuw een A'tje geblazen. Gigantisch op mn flikker gehad van de agent (bekende van mn vader) en als de sodemieter naar huis moeten rijden. Als ie me nogmaals pakte, kwam ik er niet meer zo makkelijk vanaf.

5. Nog een aantal dingen waar ik nu niet opkomen kan.

Derde auto: Alfa romeo 33

een van de weinige auto?s die bij mij niks hebben meegemaakt. Heerlijke auto en een super geluid zo'n boxermotor!!

Vierde auto: Peugeot 205 XS

1. Ding zoop olie bij het leven!!!!

2. Handremkoningkje :lol: . In de polder half in de greppel gehangen. Konden gelukkig nog losgetrokken worden door een voorbijganger.

Vijfde auto: Zwarte AX GT Carb (grijs kenteken)

1. Auto liep als een raket. Weinig echte problemen mee gehad. Goed moment voor goeie prijs verkocht.

2. Wel met banden gereden die langzaam leegliepen > stond dus op zn tijd achterstevoren in een bocht omdat ik te lam was ze elke keer op te pompen.

Zesde auto: grijze AX GT injectie.

1. Ergste blunder van alle denk ik > gepakt terwijlik te diep in het glaasje gekeken had. Ongeveer 1 promille geblazen > dikke 600 euro boete :( . Dan leer je het wel af om dat soort dingen te doen. Begin nu misschien eindelijk eens een beetje volwassen te worden.

2. Verder nog niet veel meegemaakt met deze auto.

Dat was het wel zo ongeveer. Schiet me nu iig niks meer te binnen.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

haha. die van mij is denk ik wel denken dat je op zeiknat wegdek net zo laat kan remmen als op droog en je daarna door de boer met zijn trekker uit zijn weiland moeten laten trekken omdat je ax tot de deuren in de blubber staat
Ach ja als ik al mijn bijna dood-evaringen moet opschrijven ;).
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

jaap1980
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 94
Joined: MonMar14, 2005 10:55:00 AM
Location: Den Haag

Post by jaap1980 »

bokkie wrote:4. Thuiskomen van het uitgaan en zin hebben in een pizza. In de auto stappen. Ruiten ondergesneeuwd, lichten vergeten aan te zetten. Aangehouden in de straat door de politie > alcoholtest.
A'tje geblazen, nogmaals opnieuw een A'tje geblazen. Gigantisch op mn flikker gehad van de agent (bekende van mn vader) en als de sodemieter naar huis moeten rijden. Als ie me nogmaals pakte, kwam ik er niet meer zo makkelijk vanaf.


1. Ergste blunder van alle denk ik > gepakt terwijlik te diep in het glaasje gekeken had. Ongeveer 1 promille geblazen > dikke 600 euro boete :( . Dan leer je het wel af om dat soort dingen te doen. Begin nu misschien eindelijk eens een beetje volwassen te worden.



sorry hoor, maar hier heb ik geen goed woord voor over.......... Ik ben echt geen heilig boontje maar met (veel te veel) alcohol in het verkeer vind ik te ver gaan. van mij hadden ze je rijbewijs mogen innemen :x
Ik wilde nog iets aardigs zeggen maar had al op ok gedrukt

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Volledig mee eens...

Ik ben daar heel principieel in! heb een keer 500 m. gereden.. Nog maar net mijn rijbewijs en drie pilsjes gehad.. Niet dat je wat merkte ... maar voelde me zooo onwijs kl*te..

Het kwam doordat je net je rijbewijs had. je zit in de kantine en je drinkt een pilsje.. en nog eentje... en nog eeentje.. En ow sjips.. je hebt nog maar net je rijbewijs.. niks naks fiets.. er staat een auto voor de kantine :(

Dus das eenmalig! en toen nooit weer!

(eentje is al te veel naar mijn mening!)

Post Reply