Hoe hard kan jouw AX?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

nou volgens mij moet de hele club maar eens om ste beurte proefrijden ..

of sprinten .. sander? ik wil ook nog wel eens een poging wagen..

175nm @ 3000 rpm ;)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

nou het topic toch hoe hard is,
wat is er op tegen om eens een circuit af te huren met de ax club ?

kunnen sommigen racen (eric-sander) anderen gewoon eens kijken hoe hard ie gaat ... biertje na afloop , warme zomerdag ? meeting op zandvoort of zoiets ? of praat ik nu poep ?

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

nou... kunnen we niet gewoon een keertje meeten aan de grens? Met z'n allen duitsland in en ff lekker blaten? :lol: enige nadeel is dat je daar dus n??it de snelste bent.. heb het een keer gehad toen ik m'n alfa nog had.. lekker planken, ff flink testen.. zat op de 250 op de teller.. word ik ingehaald door een opgefokte Audi S6 :(

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Vind ik nooit zo fijn om met de AX op de Deutsche Autobahn te karren. Zie je in de verte een auto in de binnenspiegel, en vervolgens zie je links een dikke BMW met dik 200 km/h voorbij knallen. Geeft me niet echt een veilig gevoel in de AX.

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Het is ff wennen jah... 180 rijden en dan de zuiging van de auto voelen die je inhaalt. Maarja in die dingen zit, als er rechts alleen maar vrachtwagens rijden, ook zo'n pedaal in het midden (of rechts) zodat de auto vertraagd...
Heb nu trouwens injectie van een 1.4 dus ben benieuwd offie nou harder gaat.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

heb since vandaag mn GT en heb 170 aangetikt bij eerst poging bij 2e poging 180 aangetikt maar moest al weer afremmen voor iets traags en had nog wat gas over en dat is geen gelul en me GT is gewoon standaart maar volgenz marc is mn GT een carb en geen injectie dus vandaar.
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik ben:

- erg benieuwd naar het filmpje van Sander
- erg benieuwd naar of Eric met z'n Volcane me bijhoudt als mijn 1.4 erin zit
- erg benieuwd naar of Eric met z'n C2 Sander kan bijhouden (d?t is een leuke wedstrijd!)
- erg benieuwd naar of Eric met zijn C2 idd een Golfje kan volgen. Ik weet dat ik met mijn Alfa met 200 pk een Golf VR6 er met optrekken net uit kon rijden (Golfje had heel wat meer koppel, vergelijkbaar gewicht), na 200 km/h ging ik eindelijk voorlopen met mijn Alfa. Zal je zeggen: Die Alfa trok HARD, gemeten 0-100 in 7,3 en dat doe je hem met een AX ?n met een C2 gewoon niet na. Of ja, misschien met Sanders' koppelbeer dat je < 8 sec. kan duiken ofzo. AX van Glenn (toch? die gozer uit Engeland) zal wel 0-100 in 6,5 kunnen ofzo, zal vooral gripproblemen hebben.
Een Golf V5 is met z'n 170 pk en 1400 kg redelijk gewaagd aan een C2 VTS. 0-100 in een krappe 9 seconden zal zo'n V5 net redden, en de C2 dus ook.

Conclusie: Die C2 zal je vast lekker onder je kont schoppen Eric, maar supersnel is ie echt niet.

Bertram
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: TueFeb15, 2005 12:18:35 PM
Location: Tolkamer

Post by Bertram »

Mijn GT rijdt met gemak naar de 150 dan duurt het zo'n ahlf uurtje voordat ik de 180 voorichtig aantik :roll:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Bertram wrote:Mijn GT rijdt met gemak naar de 150 dan duurt het zo'n ahlf uurtje voordat ik de 180 voorichtig aantik :roll:


euhmm das niej goed!!

ik zou voor de gein eens beginnen met een compressietest.. niet te moeilijk en niet te duur.. en al veel uit af te lezen
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

voor ie kapot ging: 190-195 km/h... gepiekt op 205, bergaf + wind mee..

Bertram
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: TueFeb15, 2005 12:18:35 PM
Location: Tolkamer

Post by Bertram »

q01z wrote:
Bertram wrote:Mijn GT rijdt met gemak naar de 150 dan duurt het zo'n ahlf uurtje voordat ik de 180 voorichtig aantik :roll:


euhmm das niej goed!!

ik zou voor de gein eens beginnen met een compressietest.. niet te moeilijk en niet te duur.. en al veel uit af te lezen


Hehe het was beeldspraak :wink: Ik bedoelde dat het egt tergent langzaam duurt voordat hij de 180 haalt. Maar dus niet letterlijk een half uur :)

User avatar
Wolfje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 334
Joined: MonNov15, 2004 8:42:53 PM
Location: Hattem

Post by Wolfje »

Bertram wrote:
q01z wrote:
Bertram wrote:Mijn GT rijdt met gemak naar de 150 dan duurt het zo'n ahlf uurtje voordat ik de 180 voorichtig aantik :roll:


euhmm das niej goed!!

ik zou voor de gein eens beginnen met een compressietest.. niet te moeilijk en niet te duur.. en al veel uit af te lezen


Hehe het was beeldspraak :wink: Ik bedoelde dat het egt tergent langzaam duurt voordat hij de 180 haalt. Maar dus niet letterlijk een half uur :)

Mijn GT vliegt naar de 180 als het ware :wink:
I don't like my AX,I love it!!!

henriko
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: MonSep19, 2005 12:09:24 AM
Location: hoogeveen

Post by henriko »

Ik heb em die van mij (de ouwe van adri) even beetje geprobeert op een recht en plat stukkie snelweg en hij zit zo op de 160....
is een 1.4i@75pk

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dat klopt wel henriko.

mijne doet 200 @ 107pk / 1587cc :-)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

CitRoel wrote:180 rijden en dan de zuiging van de auto voelen die je inhaalt. Maarja in die dingen zit, als er rechts alleen maar vrachtwagens rijden, ook zo'n pedaal in het midden (of rechts) zodat de auto vertraagd...


Kan best wezen, maar als jij met een AX een noodstop moet maken bij zo'n snelheid ben je hem echt kwijt. Een goeie chauffeur die hem met 180 en een noodstop recht houdt...
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

master-arnie wrote:
CitRoel wrote:180 rijden en dan de zuiging van de auto voelen die je inhaalt. Maarja in die dingen zit, als er rechts alleen maar vrachtwagens rijden, ook zo'n pedaal in het midden (of rechts) zodat de auto vertraagd...


Kan best wezen, maar als jij met een AX een noodstop moet maken bij zo'n snelheid ben je hem echt kwijt. Een goeie chauffeur die hem met 180 en een noodstop recht houdt...


als je rechtuit remt? :S zelfs als je 'm volop laat blokkeren gaat ie rechtdoor als eht goed is..

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kakanox wrote:
master-arnie wrote:
CitRoel wrote:180 rijden en dan de zuiging van de auto voelen die je inhaalt. Maarja in die dingen zit, als er rechts alleen maar vrachtwagens rijden, ook zo'n pedaal in het midden (of rechts) zodat de auto vertraagd...


Kan best wezen, maar als jij met een AX een noodstop moet maken bij zo'n snelheid ben je hem echt kwijt. Een goeie chauffeur die hem met 180 en een noodstop recht houdt...


als je rechtuit remt? :S zelfs als je 'm volop laat blokkeren gaat ie rechtdoor als eht goed is..


Bedoelde meer in de trant van; Als er een bmw voor je vol op de rem gaat met 180, krijg jij dat niet aangeremd met een AX
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dat klopt :)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Zeker weten van wel. Zal niet de eerste keer zijn dat ik met 180 in de ankers ga. Zie mn broertje nog los van zn stoel vol in de gordels hangen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

De remmen van een GT vind ik ook niet erg denderend.
Met stefan wel eens op de snelweg blokerende wielen gehad :lol:
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Post Reply