Dit is een 106 uit 1993 geweest en is omgebouwd naar een 1.9 GTI met 130 pk. Een 106 verschilt niet veel van een AX of saxo onder de motorruimte, dus zou het met de nodige aanpassingen toch moeten lukken.
Achja het enige probleem is ruimte. In een ZX passen zowel TU als XU's, dus de ophanging van de motor is redelijk gelijk. Alleen moet je de uitlaat kwijt zien te raken want die zit wel aan de andere kant.
ZX-Cruiser wrote:Achja het enige probleem is ruimte. In een ZX passen zowel TU als XU's, dus de ophanging van de motor is redelijk gelijk. Alleen moet je de uitlaat kwijt zien te raken want die zit wel aan de andere kant.
Ja ok, maar een ZX heeft heel wat meer ruimte onder de kap als een Ax. IN een ZX zou zo een v6 passen
In een AX past ook een V8 als je maar voldoende aanpast. Tuurlijk past een XU in een ax. Maar daarvoor moet je motorkap omhoog en je front naar voren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
in een ZX past gewoon een V6. Wordt in Belgi? al een aantal jaren mee gereden op circuit's. Was een hele strakke auto met carburateurs op een V6 en een dubbele uitlaat recht naar achteren, geluid op kippenvel van te krijgen. Maar ook voor die auto gold dat het motorgewicht te hoog is (net als bij XU in een 106/AX prutsen). En daardoor de wegligging niet goed te krijgen is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Dan denk ik niet dat ik je kan komen helpen met dat blok. Moet ik die pleurisafsluitdijk weer over.