Met een saxo of dieselbak draai je 4000 toeren bij de 140 theoretisch moet je dus tot de 280 kunnen bij 8000 toeren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Ik zeg theoretisch. Je haalt het natuurlijk nooit.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Het snelste wat ik gereden heb met mijn 1.1, 4 bak is 163 km/u, harder durfte ik niet want het stuur trilde zo erg dat mijn handen ervan gingen tintelen.
Doet me denken dat ik die daihatsu cuore uit de teller heb laten lopen in de tunnel. Ging ik dik 160 het stuur trilde ook een beetje. ging zeg maar een halve slag heen en weer. Bleef wel gewoon op de weg. Dat is wat je noemt wegligging.
Was trouwens ook de eerste keer dat ik met 120 de tunnel weer uitkwam.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
De banden zijn pas nog uitgebalanseerd, maar hij trilt ook alleen als ik boven de 140 kom, en zo hardt rij ik niet vaak, dus heb er verder geen last van.
daphne wrote:De banden zijn pas nog uitgebalanseerd, maar hij trilt ook alleen als ik boven de 140 kom, en zo hardt rij ik niet vaak, dus heb er verder geen last van.
Groetjes Daphne
elke auto heeft wel een 'trilpunt' een punt waarin hij niet helemaal in balans is heb ik tot nu toe bij alle auto's gehad waarin ik he gereden of meegereden
daphne wrote:De banden zijn pas nog uitgebalanseerd, maar hij trilt ook alleen als ik boven de 140 kom, en zo hardt rij ik niet vaak, dus heb er verder geen last van.
Dan lijk het mij het beste om de speling van stuurkogels goed te controleren en misschien uitlijnen.Het is beslist niet normaal dat ze bij die
snelheid al trillen op je stuur.Dit wijst dus op dynamische onbalans en niet
op statische onbalans.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen
Gerard Maas wrote:Dan lijk het mij het beste om de speling van stuurkogels goed te controleren en misschien uitlijnen.Het is beslist niet normaal dat ze bij die snelheid al trillen op je stuur.Dit wijst dus op dynamische onbalans en niet op statische onbalans.
Gerard, je hebt gelijk ik lijk iets spelling te hebben op nm stuurkogels.. merk ik ook met sturen dat het eerste stukje niets gebeurd.. is echter maar heel weinig.. de trilling is ook meer een vibratie, heel hoge frequentie en eigenlijk lage amplitude
Ik rijd wel es in de mazda van men pa. Die gaat trillen bij 120. Bij 125 is het weg. Is dat normaal, theoretisch onmogelijk of een te verhelpen probleem?
Oh ja euh... mijn AX is sneller dan die mazda
(AX 1.1 1990 = 178 km/h, mazda 323 1.3 1989 = 168 km/h)
Slag in je velg is ook een mogelijkheid. Bandenspanning kan het ook zijn. Onbalans in je aandrijfas remschijf. Slijtage in je wiellager. Noem maar op.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Gerard Maas wrote:Dan lijk het mij het beste om de speling van stuurkogels goed te controleren en misschien uitlijnen.Het is beslist niet normaal dat ze bij die snelheid al trillen op je stuur.Dit wijst dus op dynamische onbalans en niet op statische onbalans.
Gerard, je hebt gelijk ik lijk iets spelling te hebben op nm stuurkogels.. merk ik ook met sturen dat het eerste stukje niets gebeurd.. is echter maar heel weinig.. de trilling is ook meer een vibratie, heel hoge frequentie en eigenlijk lage amplitude
Stuurkogels kosten nieuwe ook geen drol!! niet meer dan 10,-
okeej wie kan mij uitlegen .. waarom mijn ax maar 165 op top gaat met totaal 4 man er in .. en dat ik dan ook nog VIES hard word ingehaald door een 205 xs ( 1.4 singelpoint ) met ook totaal 4 man er in
Ontsteking, mengsel of compressie. Een van die drie dingen is dus niet goed
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.