Hoe hard kan jouw AX?
Moderators: Rock's, webmasters
axgt_1.4 wrote:Afgelopen weekend reed ik 160 bij 5000 toeren. Ik had nog meer dan genoeg gas over, dus de 178 die de fabrieksopgave meldt zal die zeker wel halen.
Waar rijden jullie deze snelheden eigenlijk? Hier in de randstad kun je het weinig rijden iv.m. vele controles (zowel mobiel als paal).
In de tunnel van de A9 heb ik met mijn 1,1 over de 180 gehaald, wel met aanloop
Sander wrote:'s nacht A9. Om half 8 's ochtends op eerste paasdag op de A7
toen wat Sander??? zal weer weer wat missen
mijn teller klopte neit dus ik heb vandaag de originele er weer ingehangen.. nog geen testritje gemaakt..
maar met mn oude teller.. met mn 1.0E [42pk]
125 in 3e versnelling
135 als absolute max in zn 4.. beetje helling af..
maar momenteel loopt de snelheid meer terug als ik m in zn 4 gooi
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
PeterM wrote:in 1996 op de A28 achter een 911 die lekker ruimte maakte 235 op de GPS. Was met die nu niet meer bestaande 10E.
P.
In 1996 al een GPS? Was zeker net zo duur als die AX? En 235 km/h met een 1.6 motor?
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
ok mijn originele teller MOET wel afwijking hebben
heb alleen nog maar ff kleine stukjes gereden van en naar de benzinepomp.. maar hij reed zonder moeite 100 in zn 2 :shock: eens kijken wat hij vanavond laat op de snelweg doet..
overigens komt mn wijzertje niet meer helemaal terug naar de 0 stand.. maar blijft deze rond de 10 hangen.. dus zou het 90 zijn op de teller.. [of is dit niet belangrijk?]
ziet er overigens wel weer gelikt uit die originele platen.. mn andere waren wel wit. maar ik heb nu rode wijzers.. en wit licht erachter ipv geel.. en een citroenlogo ipv een stilstaand klokje
heb alleen nog maar ff kleine stukjes gereden van en naar de benzinepomp.. maar hij reed zonder moeite 100 in zn 2 :shock: eens kijken wat hij vanavond laat op de snelweg doet..
overigens komt mn wijzertje niet meer helemaal terug naar de 0 stand.. maar blijft deze rond de 10 hangen.. dus zou het 90 zijn op de teller.. [of is dit niet belangrijk?]
ziet er overigens wel weer gelikt uit die originele platen.. mn andere waren wel wit. maar ik heb nu rode wijzers.. en wit licht erachter ipv geel.. en een citroenlogo ipv een stilstaand klokje
ok update aan het verhaal van hierboven..
in zn 2: 105
in zn 3: 135/140 met gemak [wel teveel toeren.. maar trekt dan nog makkelijk]
in zn 4:135 en afzakkend naar de 120
als ik mn in zn 4 zet [4bak] dan maakt hij super weinig toeren [als mn max 7000 zou zijn draait hij dan 5000rpm qua geluid en verhouding] maar hij heeft daar geen kracht en zakt dus weg naar de 120/125
dit deed hij overiegns in het begin nog niet! toen trok hij in zn 4 ook nog door!
in zn 2: 105
in zn 3: 135/140 met gemak [wel teveel toeren.. maar trekt dan nog makkelijk]
in zn 4:135 en afzakkend naar de 120
als ik mn in zn 4 zet [4bak] dan maakt hij super weinig toeren [als mn max 7000 zou zijn draait hij dan 5000rpm qua geluid en verhouding] maar hij heeft daar geen kracht en zakt dus weg naar de 120/125
dit deed hij overiegns in het begin nog niet! toen trok hij in zn 4 ook nog door!
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
Ivm dieseltjes
Met mijn AX 1.4RD (diesel dus) ben ik een zestal jaar geleden op +/-160km/u gebotst op de ring rond Brussel. Volledigheidshalve moet eraan toegevoegd worden dat het na een stukje bergaf was ( brug over Vilvoorde op buitenring).
WAT ER ZO SPECIAAL AAN WAS ( en ECHT gebeurd!):
De motor begon, na de hele tijd lekker kabaal te maken, plots fluisterstil te draaien!!! Je hoorde ENKEL wind- en bandgeruis. Na een tijdje, toen de snelheid terug iets verminderde, kwam de dieselronk terug. Volgens mij niet gezond voor het blokje, dacht ik...
Ik heb dit erna nog talloze keren geprobeerd te halen, maar is me nooit meer gelukt.
Iemand dit nog voorgehad??
Ivm Gti: heb er al 190 km/u uitgehaald op teller, na veeeeel geduld, maar ik zal wachten tot ik mijn PDA heb geinstalleerd om dit te confirmeren
Met mijn AX 1.4RD (diesel dus) ben ik een zestal jaar geleden op +/-160km/u gebotst op de ring rond Brussel. Volledigheidshalve moet eraan toegevoegd worden dat het na een stukje bergaf was ( brug over Vilvoorde op buitenring).
WAT ER ZO SPECIAAL AAN WAS ( en ECHT gebeurd!):
De motor begon, na de hele tijd lekker kabaal te maken, plots fluisterstil te draaien!!! Je hoorde ENKEL wind- en bandgeruis. Na een tijdje, toen de snelheid terug iets verminderde, kwam de dieselronk terug. Volgens mij niet gezond voor het blokje, dacht ik...
Ik heb dit erna nog talloze keren geprobeerd te halen, maar is me nooit meer gelukt.
Iemand dit nog voorgehad??
Ivm Gti: heb er al 190 km/u uitgehaald op teller, na veeeeel geduld, maar ik zal wachten tot ik mijn PDA heb geinstalleerd om dit te confirmeren
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Kakelbont wrote:IceByte wrote:de mijne wil niet harder dan ongeveer 142 op de klok, 1.4 dieseltje, plankgas
is dat niet wat weinig? Hoeveel moeten die dieseltjes kunnen volgens de gegevens?
Mijn 1.1 carb gaat trouwens 160 met wat geluk
155 moet ie volgens de specs kunnen, zou de tellerafwijking ook niet weten, maar ik trap em niet helemaal aan gort door het lange tijd te proberen, laat mij maar lekker met 110-115 cruisen, mooi zat, en rij ik 1 op 20.