Die witte loopt stationair inderdaad hoger in toeren dan mijn groene, maar dat hoeft niet meteen aan een probleem met de de koudloop-regeling bij de witte te zijn hoor: mijne groene diesel loopt gewoon ontzettend laagtoerig stationair (omdat ik daarvan de koudloopregeling niet heb aangesloten), dus daarmee moet je jouw dieseltje niet vergelijken.AlexanderB wrote:Oh, ja, gaat wel aardig, alleen de koudstartregeling is dood, waardoor ie nu altijd 1100 stationair loopt ofzo, dat zou wel eens een negatief effect op mn verbruik kunnen hebben? Ik heb al een andere meegenomen van de sloop, eens zien wat die doet.. Verder ook een nieuw gloeirelais meegenomen, en ik heb dat witte plastic ding (brandstofthermostaat ) ook gevonden, ben benieuwd of alle 3 de items t doen.. maargoed, dat komt binnenkort wel in mn eigen topic.
Hm, waar kwam die diesel-toerenteller trouwens uit? ZX diesel toch?
Overigens kun je zelf heel gemakkelijk checken of de koudloopregeling zijn werk wel doet: bij koude motor moet het heveltje op de pomp naar rechts (tegen de aanslag) getrokken zijn. Als het blok (en het KVS) warm is, zal de koudloop-thermostaat de bowden-kabel ontspannen en kan het heveltje naar links (van de aanslag vandaan) bewegen. De check: kijk of er inderdaad ruimte tussen het heveltje en de aanslag is bij warme motor.
Van wat ik uit je verhaal over de startproblemen heb begrepen, is een vervangend voorgloeirelais wel een zegen.
Overigens lijkt mij het compleet vervangen van de brandstofthermostaat een beetje overkill, als je weet dat eigenlijk alleen het pakkingsringetje lekt. Overigens adviseer ik wel om die van de vervangende thermostaat wel eerst te vervangen door echt nieuwe, omdat je anders in no-time weer met dezelfde problemen (lucht in de brandstofleiding trekken) komt te zitten.