Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by DuFF »

Haha, gister nog een hijger, alleen hijgte die ook in een bocht, en zag ik nog net dat het iets VAGs was, wit en met striping, hierop de max snelheid die ik aanhield langzaam laten zakken tot 30, toen reed de diender me aso voorbij.. paupervolk die bumperklevende agentjes.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by Laurent »

Ze mogen schrijf en typefouten maken... Maar een hele straatnaam aanpassen, right. Dat zou namelijk betekenen dat wanneer jij zegt niet op datum dd.mm.yyyy in Utrecht geweest te zijn en van het moment van controle een tankbon kan overleggen uit Groningen, ze dus je locatie mogen veranderen naar Groningen en je alsnog een boete krijgt. Of dat ze kunnen zeggen dat je op de paralellweg waar je 30 mag reed.
Overigens is het sowiso de moeite te WOBen, want het staat op binnen de bebouwde kom en het is een 70 weg. Vmax binnen is 50. Zou weer 15 euro schelen. Verder heb ik helemaal geen 95 gereden. Eerder 85, maarja, dat zijn laserguns, geen uittreksel, geen foto, geen opslag van wie gelaserd wordt. Je moet maar afwachten of wat de agent lasert en doorgeeft ook correct is (anders een LAFje) en dit ook nog eens goed overgenomen wordt. Enige mogelijkheid tot verificatie is er niet.
Wat extra werk zien te vinden via een uitzendbureau (horeca is nu komkommertijd) en we harken het geld wel weer binnen. Komt over 6 tot 8 weken pas binnen.
AX 1.1i Volcane Rood

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by Laurent »

DuFF wrote:Haha, gister nog een hijger, alleen hijgte die ook in een bocht, en zag ik nog net dat het iets VAGs was, wit en met striping, hierop de max snelheid die ik aanhield langzaam laten zakken tot 30, toen reed de diender me aso voorbij.. paupervolk die bumperklevende agentjes.
Dit ken ik trouwens ook uit praktijk. Met een snelle automaat de Velsertunneloprit zuid komen oprijden vanaf de normale weg, dus helemaal rechts. In een gat trappen links en je gas vol indouwen, levert een behoorlijke versnelling op. Herkenbare politieauto erachter die zat te drukken, maar hij ging bij 103 op de CC. En maar blijven drukken en kijken of je uit te lokken bent. Daarom, dat geroep van we lokken niet uit geloof ik allang niet meer.
AX 1.1i Volcane Rood

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re:

Post by v.andriessen »

degene wrote: 1x 1.3 promile: 1340 :|
Ik had 3 keer het toegestaande promillage, maar tot op de dag van vandaag heb ik nog geen boete gekregen.... en das dan wel al meer dan een jaar geleden.
Waarschijnlijk heb ik het enige formulier mee gekregen waar alle gegevens opstonden. Dat had de politieagent in opleiding niet gekopieërd.
Maar wel 3 uur rij-ontzegging....
Dat doen we zowiezo nooit meer... boete of niet...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by Laurent »

Pfff, wat een geld. Dat is dan mijn voordeel, ik drink nauwelijks alcoholische dranken.
AX 1.1i Volcane Rood

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by joop »

+1 parkeerbon a 54 euro. Koopavond, gvd.

ff afkloppen maar nog steeds nooit snelheidsboetes gehad met AX'en :)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by Losroyos »

joop wrote:+1 parkeerbon a 54 euro. Koopavond, gvd.

ff afkloppen maar nog steeds nooit snelheidsboetes gehad met AX'en :)
Die is dan nog goedkoop wees blij dat je hem niet daar parkeerd waar het voor verguning houders is.. Das echt lelijk.

Grote P en dan lettergroote 10 verguninghouders opt bord, Kom je vanuit een hoek van 90 graden, in het donker beetje lastig te zien. Maarja ik hebt wel meteen afgeleerd. ik parkeer me auto nergens meer behalve hier voor de deur of bij het werk :P

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by Joost »

de sjaak na 9maanden is de boete van het om uit België binnen. €65,00 voor een snelheidsovertreding. je kan hem contant komen betalen indien gewenst.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by pcrodent »

Parkeren met de neus de verkeerde kant op: $40.
Image

Dat is meteen ook officieel de belachelijkste bekeuring die ik ooit gehad heb...
Kijk uit, een Cactussssss

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by AlexanderB »

oh, dat moet je idd nooit doen in amerika.. ook in parkeervakken (dwarsparkeren, niet fileparkeren) wil dr nog wel eens een verbod zijn om achteruit in te parkeren..

maargoed, kan in nederland ook, als je de verkeerde kant op staat in een eenrichtingsstraat, impliceert t ook dat je verkeerd door de straat reed, en krijg je ook n bon.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by pcrodent »

AlexanderB wrote:oh, dat moet je idd nooit doen in amerika..
Dat blijkt :D Gelukkig is ie goedkoper dan in Nederland.
ook in parkeervakken (dwarsparkeren, niet fileparkeren) wil dr nog wel eens een verbod zijn om achteruit in te parkeren..
Dat mag in Texas weer wel, want hier moet je een kentekenplaat aan de voorzijde hebben. In sommige staten hoeft dat niet, volgens mij heeft dat "niet achteruit inparkeren" daar mee te maken. Maar goed, ik heb weer wat geleerd...
Kijk uit, een Cactussssss

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by Rio97 »

In Tennessee is dat inderdaad niet verplicht:
(Hier bij Graceland)

Image

Maar ik neem aan dat het ook afhankelijk is van de State die op je plate staat vermeld?
In Mississippi is rechts rijden trouwens weer "verplicht".
Terwijl het in Tennessee weer verboden is om armed naar een bar of restaurant te gaan waar alcohol wordt geschonken.
Schitterend land.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by Laurent »

pcrodent wrote:Parkeren met de neus de verkeerde kant op: $40.

Dat is meteen ook officieel de belachelijkste bekeuring die ik ooit gehad heb...
En toch zit er een stukje logica in. Je kan namelijk niet zien wat je tegemoet komt aan verkeer.
AX 1.1i Volcane Rood

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by MBa@NL »

Laurent wrote:
pcrodent wrote:Parkeren met de neus de verkeerde kant op: $40.

Dat is meteen ook officieel de belachelijkste bekeuring die ik ooit gehad heb...
En toch zit er een stukje logica in. Je kan namelijk niet zien wat je tegemoet komt aan verkeer.
Ik heb er al eens een bijna op de voorbumper gehad die verkeerd geparkeerd stond... moest achter een busje vandaan komen maar tegen de tijd dat je iets kan zien op de weg sta je er al een behoorlijk stuk op. Te meer irritant omdat die persoon ook nog een doorgetrokken streep over moet met zowel in- als uitrijden. Was op deze weg en zoals je ziet stonden er op het moment dat Google langsreed ook weer twee verkeerd om... Nu staan ze "vooraan" maar als ze dus achter een busje vandaan moeten komen en geen overzicht hebben kan dat best leuk worden...
Politie rijdt er dagelijks langs maar op zijn minst een keer een waarschuwing onder de ruit proppen met de gevolgen (niet wat betreft een bekeuring maar meer de schade (persoonlijk en blik)) daar doen ze kennelijk niet aan...

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by Rob GT »

380 euro voor onverzekerd "rondrijden" voor de overleden Saxo.

Brief een dag na schorsen binnengekregen met als dagtekening enkele dagen eerder. Beetje jammer weer... maar niets aan te doen dus.
Joost wrote:de sjaak na 9maanden is de boete van het om uit België binnen. €65,00 voor een snelheidsovertreding. je kan hem contant komen betalen indien gewenst.
Zou ik ook doen, is wel grappig eigenlijk :lol:
Image

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by Laurent »

Wel in centen hè? :D
AX 1.1i Volcane Rood

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by Siemax »

Om de Pot aan te vullen

76 euro Belediging van ambtenare functie :S Zei alleen maar als u een geel vest, petje en een fluitje hebt kan ik meehelpen (hij vroeg wilt u meewerken met een alcohol controle) :( is toch geen belediging

27 euro - paar km gehad

387 euro - Geflitst door een vuilniszak binnen de bebouwde kom 35 km te hard. Die deed heel erg pijn

75 euro - rijden zonder verlichting. Maar was echt net gebeurt meneer agent :(

Zijn wel de enigste in 9 jaar rijden
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by q01z »

ik had er ook weer 2!

eerste was 60,- na correctie 87 op de N3 door Dordrecht... gek, maar zal best!

tweede doet nog steeds pijn.... 224,- aub!
120 (na correctie 116) op de A15.............. op een stukje waar (achteraf best duidelijk) borden staan '90 slecht wegdek' dus 26km/h te hard!
Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by pcrodent »

Siemax wrote:76 euro Belediging van ambtenare functie :S Zei alleen maar als u een geel vest, petje en een fluitje hebt kan ik meehelpen (hij vroeg wilt u meewerken met een alcohol controle) :( is toch geen belediging
Ik vind dat je een eervolle vermelding verdient voor deze :D
Kijk uit, een Cactussssss

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Post by AlexanderB »

Siemax wrote:76 euro Belediging van ambtenare functie :S Zei alleen maar als u een geel vest, petje en een fluitje hebt kan ik meehelpen (hij vroeg wilt u meewerken met een alcohol controle) :( is toch geen belediging
Wat n kutagent dan :lol: (see what I did there?)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply