Auto zonder APK kopen.
Moderators: Rock's, webmasters
Auto zonder APK kopen.
Hoe zit het met een auto kopen waarvan de APK net verlopen is? Op het moment van overschijven is het meteen het probleem van de nieuwe eigenaar en zou hij direct de boete kunnen krijgen dat de APK verlopen is? Moet je hem dan meteen schorsen? en vervolgens die kosten kwijt zijn als je hem binnen 3 maanden weer op de weg hebt?
Wie weet mij hier het fijne van te vertellen?
Wie weet mij hier het fijne van te vertellen?
-
- AX super weirdo
Re: Auto zonder APK kopen.
ja.. dus gelijk dezelfde dag nog naar apk-station brengen en hopen dat ie dr doorheen komt, en als je zeker weet dat t nooit niet gaat lukken, dan idd schorsen en ben je de schorsingskosten kwijt.. dus ja.. zelf-beantwoordende vraag..Happytree wrote:Op het moment van overschijven is het meteen het probleem van de nieuwe eigenaar en zou hij direct de boete kunnen krijgen dat de APK verlopen is?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
schorsen kost iets van 30 euro ofzo?
De boete is hoger denk
De boete is hoger denk
-
- AX super weirdo
Als je hem vrij snel weer de weg op wil heben dan zou je hem gelijk voor apk aan kunnen bieden ... als er punten uitkomen dan heb je volgens mij een paar weken om het op te lossen ... dus na afkeur gelijk een herkeur afspraak maken.
Mijn uitspraken bieden geen garantie als dit toch een prentje oplevert
Mijn uitspraken bieden geen garantie als dit toch een prentje oplevert
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- AX super weirdo
uit diezelfde categorie, de kans dat je binnen een maand na verlopen van de datum een bon krijgt op kenteken, is redelijk klein..Rock's wrote:Mijn uitspraken bieden geen garantie als dit toch een prentje oplevert
(als je dr mee gaat rijden en n agent tikt toevallig je kenteken in in zn computertje ben je alsnog de sjaak, dus dat moet je niet doen. tenzei je bij de daaropvolgende staandehouding kan aantonen dat je n afspraak hebt voor de apk-keuring en daarnaar onderweg bent.)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- Moeder Overste
Ze kunnen af en toe best snel met een bekeuring zijn, binnen 3 weken ooit eens gekregen.
Toen nog gebeld ook met RDW, maar ze kijken absoluut niet naar hoe lang de auto op je naam staat. Was toen 96 euro.
Toen nog gebeld ook met RDW, maar ze kijken absoluut niet naar hoe lang de auto op je naam staat. Was toen 96 euro.
Wij waren ook een keer 1 dag te laat met schorsen. Boete lag een week of 2 later op de mat....
Last edited by gigawebs on TueMar13, 2012 11:29:59 AM, edited 1 time in total.
-
- profiel verwijderd
CitroCin wrote:Ze kunnen af en toe best snel met een bekeuring zijn, binnen 3 weken ooit eens gekregen. Toen nog gebeld ook met RDW, maar ze kijken absoluut niet naar hoe lang de auto op je naam staat. Was toen 96 euro.
Same here, 3 weken na aanschaf binnen, registercontrole van de RDW, vrijdagmiddag even voor 17.00u........
Hij hoeft er toch niet doorheen te komen, alleen afkeuren is toch ook goed?AlexanderB wrote:ja.. dus gelijk dezelfde dag nog naar apk-station brengen en hopen dat ie dr doorheen komt, en als je zeker weet dat t nooit niet gaat lukken, dan idd schorsen en ben je de schorsingskosten kwijt.. dus ja.. zelf-beantwoordende vraag..Happytree wrote:Op het moment van overschijven is het meteen het probleem van de nieuwe eigenaar en zou hij direct de boete kunnen krijgen dat de APK verlopen is?
Altijd meer PK's dan jou!
kun je niet afspreken dat je em samen wegbrengt voor apk
en dan het lijstje met apk-punten meenemen in je prijs onderhandeling
en dan het lijstje met apk-punten meenemen in je prijs onderhandeling
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
Thx voor de reacties! maar de auto word het zoiezo niet
Voor andere aspirirant - APK - loze auto kopers,
De boete is tegenwoordig 120 euro, ik heb hem afgelopen maand gekregen voor Shoeks.
In principe kunnen ze de boete direct na overschrijven geven
Na afkeuring zijn ze volgens mij iets milder......
De boete is tegenwoordig 120 euro, ik heb hem afgelopen maand gekregen voor Shoeks.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- profiel verwijderd
Ff : Was Shoeks niet al weg?grietje wrote:Voor andere aspirirant - APK - loze auto kopers,
Heb zelf een stuk of drie auto's zonder APK opgehaald en nooit last mee gehad. Maar dat was voor Nederland écht flink geldgebrek had...
Dat vroeg ik me dus ook af toen ik dat las...Mastenhose wrote:Ff : Was Shoeks niet al weg?
Kijk uit, een Cactussssss