geldverspilling!

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

geldverspilling!

Post by Holländer »

Ik zit op school op de RDM, in Rotterdam. Dit is een oude scheepswerf waar nu een school in gebouwd is. Om de grote ruimte toch per afdeling/opleiding af te schermen hebben ze glazen kassen geplaatst. Op die glazen kassen valt natuurlijk door de jaren heen stof. Nu hebben ze echt het meest doelloze project ooit gevonden:

Image

Ze zijn nu al 4 dagen bezig om alle ramen te wassen aan de bovenkant... :wall

eerst hebben ze alles met rugzakstofzuigers gezogen, en nu zijn ze de ramen aan het wassen... 4 dagen, 5 man, werken op hoogte dus niet goedkoop, GELDVERSPILLING!!!!

waarom het nou zo nodig is om die ramen stofvrij te hebben ben ik nog niet achter...
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: geldverspilling!

Post by AlexanderB »

ziet er beter uit, verkoopt beter aan nieuwe studentjes dan een stoffig oud gebouw..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: geldverspilling!

Post by Holländer »

uiteraard ziet het er beter uit, en het zal beter verkopen aan nieuwe studenten. Maar zullen er door die glanzende ramen zo veel meer mensen zich aanmelden (let op, de open dagen zijn pas in jan/feb!) dat de kosten van deze oneindige actie gedekt worden?
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: geldverspilling!

Post by Losroyos »

Of ze moeten de subsidie ophebben omdat ze anders volgend jaar minder krijgen of het is voor de gezondheid, brandveiligheid.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: geldverspilling!

Post by DuFF »

Als ik de foto zie zonder de uitleg erbij zou ik zeggen: Wat een stelletje marionetten, na het lezen van de tekst klopt dat nog steeds.
Ik zou over de bestaande kraan op het plafond een spuitinstallatie monteren, die gaat toch over de kassen heen en spuit dan de kassen schoon, stof spoelt dan weg en klaar.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: WedOct19, 2011 8:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: geldverspilling!

Post by CitroenZetiX »

Holländer wrote:Ik zit op school op de RDM, in Rotterdam. Dit is een oude scheepswerf waar nu een school in gebouwd is. Om de grote ruimte toch per afdeling/opleiding af te schermen hebben ze glazen kassen geplaatst.
Glas is volgens mij een vrij duur materiaal om afscheidingen mee te maken en moet je inderdaad zo nu en dan schoonmaken. Als het ook nog eens mooi was dan was het nog iets, maar het is weer een spreekwoordelijke aap met gouden ring geval.
Het verbaast me vaak hoe lelijke bouwwerken uit de grond worden gestampt met overheidsubsidie. Kijk maar naar de scheveningse kust. Plaatjes van vroeger getuigde van een schitterende bouwstijl gelijk aan het Kuhrhius, waar nu betonnen blokken zijn geplaatst, waar mensen durven te wonen. Zonde

Mijn broer, die bouwkunde heeft gedaan, verklaarde me dat niet de architect het landschap bepaalt, maar de man met de knip. In dit geval waren waarschijnlijk beide niet aanwezig.

Een bewijs dat Nederlanders wel goede waterbouwers zijn, maar totaal geen goed beleid op smaak hebben. :)
Citroën! What else? Image

Post Reply