Winter apocalyps 2011

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Winter apocalyps 2011

Post by DuFF »

Nou hoorde ik gister op de radio dat er wat wijsneuzen in Engeland een ware Europese sneeuwhel voorspellen, eentje die ook Nederland zal treffen.
Denk hierbij aan temperaturen van -20 en flinke lagen sneeuw waarbij je zelfs je huis niet uit kunt.

In hoeverre geloof jij in dit doemscenario?

Voor mij is het niet raar, ik had dit al bedacht in augustus toen het nog lekker weer was.
Ook heb ik een voorgevoel dat het tussen nu 16 november en 8 december gaat sneeuwen.

Ga jij je voorbereiden op de vele ijskrab-sessies of schaf je een autohoes aan?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Winter apocalyps 2011

Post by grietje »

Ik heb vooruit bescherm ding, zodat mn voorruit iig niet gekrabt hoeft te worden.-20 en meters sneeuw zit ik niet op te wachten, maar ach, het heeft ook wel wat bijzonders.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Winter apocalyps 2011

Post by q01z »

ik had dit vorig jaar al voorspeld, dat het koud zou gaan worden ergens in de winter
alleen de -20 had ik iets zonniger ingesteld ;)


maaruhm, dat wordt mn AX verhogen denk ik? tereinbanden eronder.. en gaan :)
als er nou +2mtr sneeuw valt, kan ik zo via het dakterras naar binnen.. maar vermoed ik dat ik wel ergens lekkages ga krijgen als het gaat smelten :oops:
Image

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Winter apocalyps 2011

Post by gigawebs »

@q01z En dan moet je als maar rond blijven rijden tijdens de sneeuwbuien. Anders staat je auto namelijk onder sneeuw ipv op sneeuw. :P
ImageImageImage

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Winter apocalyps 2011

Post by q01z »

goed punt!
toch maar een brug kopen en op mn garagepad neerzetten
Image

CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: WedOct19, 2011 8:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Winter apocalyps 2011

Post by CitroenZetiX »

Ik denk dat ik een goedkoop dekzeil ga aanschaffen. Vorig jaar moest ik mijn ZX uitscheppen met een groot stuk karton. Heb er geen foto van maar het zag eruit als een berg sneeuw. Was wel even bezig. Denk dat een dekzeil wel voldoende is. Mocht het echt glad gaan worden zoals vorig jaar, dan weet ik niet of ik wel ga rijden. Misschien enkel als het echt niet anders kan en dan heel voorzichtig. Ik heb ook een voorgevoel dat het weer ineens heel extreem gaat worden. Ik heb al een stel tweede hands winterbanden. Die ga ik er onderzetten als de eerste sneeuw gaat vallen.
Citroën! What else? Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Winter apocalyps 2011

Post by q01z »

och... schopje in de auto, paar stroken vloerbedekking (om op de sneeuw te leggen als je vast staat)
kaarsje, 10liter water, blikjes knakworsten, extra kleedje, extra jas, schoon ondergoed, thermosokken, gasstel, lasapparaat, tent, slaapzak, emmer, wcpapier

denk dat het wel goed gaat komen :P
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Winter apocalyps 2011

Post by grietje »

q01z wrote:och... schopje in de auto, paar stroken vloerbedekking (om op de sneeuw te leggen als je vast staat)
kaarsje, 10liter water, blikjes knakworsten, extra kleedje, extra jas, schoon ondergoed, thermosokken, gasstel, lasapparaat, tent, slaapzak, emmer, wcpapier

denk dat het wel goed gaat komen :P
Hahaha

Wat ga je rijden.. een crafter ?

Schep in de auto ga je trouwens niet leuk vinden als je auto onder de sneeuw staat ;) of je moet er 2 hebben.

De smart is met 15cm sneeuw al slecht te verplaatsen...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Winter apocalyps 2011

Post by grietje »

1x is voldoende ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: WedOct19, 2011 8:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Winter apocalyps 2011

Post by CitroenZetiX »

q01z wrote:och... schopje in de auto, paar stroken vloerbedekking (om op de sneeuw te leggen als je vast staat)
kaarsje, 10liter water, blikjes knakworsten, extra kleedje, extra jas, schoon ondergoed, thermosokken, gasstel, lasapparaat, tent, slaapzak, emmer, wcpapier

denk dat het wel goed gaat komen :P
Stroken vloerbedekking superidee! Ga denk ik dat in mijn achterklep leggen :)
Citroën! What else? Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Winter apocalyps 2011

Post by q01z »

in je achterklep? dat wil ik je zien proberen
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Winter apocalyps 2011

Post by DuFF »

q01z wrote:in je achterklep? dat wil ik je zien proberen
Bij de luxe afwerkplaat over de gehele breedte van de achterklep zal het vast mogelijk zijn om er 2 stroken vloerkleed in weg te werken :P

@ CitroenZX : ik heb al zitten zoeken naar een autohoes voor een schappelijke prijs, maar de goedkoopste die ik kan vinden die aan mijn eisen voldoet is nog 45 euro, valt opzich wel mee natuurlijk voor een autohoes met pvc buitenkant en antikras katoenen binnenkant, maar deze zeeuw heeft het idee dat het goedkoper kan.

@ Q01z: Schoon ondergoed EN wcpapier? :blabla
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Re: Winter apocalyps 2011

Post by Revz »

DuFF wrote:Nou hoorde ik gister op de radio dat er wat wijsneuzen in Engeland een ware Europese sneeuwhel voorspellen, eentje die ook Nederland zal treffen.
Denk hierbij aan temperaturen van -20 en flinke lagen sneeuw waarbij je zelfs je huis niet uit kunt.

In hoeverre geloof jij in dit doemscenario?
Ik geloof er niet zo in. Ze kunnen niet eens nauwkeurig het weer van volgende week voorspellen. :?

Heb voorruitbeschermer van de halfords wat ik plaats als het gaat vriezen. Verder een krabbertje.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Winter apocalyps 2011

Post by Bossie »

Een beetje Citrofiel heeft natuurlijk nog de voorruitbeschermer die je een paar jaar geleden op de Veiligheidsdag hebt gekregen ;)

Image
Image Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Winter apocalyps 2011

Post by Losroyos »

Ben al minder vrolijk in de winter, moet der ook nog is van die pleures sneeuw gaan vallen zo hoog en als het zo koud is.. Srry baas dat ik te laat ben kon me bed niet uitkomen....

fraggie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: SunMay31, 2009 9:08:51 AM
Location: Etten-Leur

Re: Winter apocalyps 2011

Post by fraggie »

Helaas, dat voordeel heb ik niet , woon 2.5km van mijn werk, als ik zeg ik kan niet komen komt ie me zelf ophalen denk ik :(
Begint Eer Gij Bezint!

Mijn wie is wie
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=9&t=19902

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 569
Joined: FriMar31, 2006 8:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Winter apocalyps 2011

Post by JBo »

Anders hebben we altijd nog de wintertips van de anwb :D


Link
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs

CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: WedOct19, 2011 8:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Winter apocalyps 2011

Post by CitroenZetiX »

JBo wrote:Anders hebben we altijd nog de wintertips van de anwb :D


Link
Ben al een paar jaar lid van de ANWB. Tja, Den Haag en heel betrouwbaar. :)
Citroën! What else? Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Winter apocalyps 2011

Post by AlexanderB »

ben geen lid van de anwb.. er is niks (oke, behalve wegslepen) wat ik niet zelf kan, en al klaar mee ben voor ze n keer komen opdagen.. + zelf doen is gratis..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Winter apocalyps 2011

Post by Bossie »

en je ouders kun je ook niet vragen om je te komen slepen.....
Image Image Image

Post Reply