Boetepot (totaal tot nu toe: € 12566)

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

AlexanderB wrote:voeg ook nog maar 60 pleuro toe voor met 63 langs een flitspaal rijden (bord 50 aan t eind van 70 weg, direct dr achter flitspaal, naaistreek)
Als deze echt direct achter het bord staan, kun je bezwaar aantekenen. Bij een snelheidswijziging naar 50 km/u moet de snelheidscontrole minimaal op 140 meter afstand staan.

Check 2.2. Plaats meetlocatie snelheidsmetingen op:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0027312/g ... DIV1151977
Image Image Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

oke, niet direct, namelijk precies 150 meter, maar blijkbaar is dat genoeg als je bij het bord je gas loslaat om 150m nog niet ver genoeg uitgerold te zijn.. (sowiso flauw, want nog 50m verder staat een sloplicht waar ik linksaf ging, met 30, dus die paal staat "precies goed")
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ennn de tweewielige boetefabriek heeft me een prent van 111 euro gekost: ik reed 67 waar je 70 zou moeten mogen. Nouja, valt nog in het niet bij de inkomstenbelasting :P
Kijk uit, een Cactussssss

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

misschien het totaalbedrag van deze boetepot aangeven bij de Belastingdienst ? misschien kan de Axclub nog belastingteruggave uit de boetes innen :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

AlexanderB wrote:oke, niet direct, namelijk precies 150 meter, maar blijkbaar is dat genoeg als je bij het bord je gas loslaat om 150m nog niet ver genoeg uitgerold te zijn.. (sowiso flauw, want nog 50m verder staat een sloplicht waar ik linksaf ging, met 30, dus die paal staat "precies goed")
Marco .... kan jij ff checken of dit bij die ene in Delft ook het geval is ? .... naar mijn idee liet ik hem netjes uitrollen en reed ik erg rustig .... ik zag alleen de paal niet staan.... :x
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Rock's wrote:
AlexanderB wrote:oke, niet direct, namelijk precies 150 meter, maar blijkbaar is dat genoeg als je bij het bord je gas loslaat om 150m nog niet ver genoeg uitgerold te zijn.. (sowiso flauw, want nog 50m verder staat een sloplicht waar ik linksaf ging, met 30, dus die paal staat "precies goed")
Marco .... kan jij ff checken of dit bij die ene in Delft ook het geval is ? .... naar mijn idee liet ik hem netjes uitrollen en reed ik erg rustig .... ik zag alleen de paal niet staan.... :x
Daar is in Delft al vele malen een discussie over gevoerd... In het begin was het zo dat de het bord te dicht bij de flitspaal stond, op het stuk vanaf Rijswijk gezien. De andere kant is altijd in orde geweest. Helaas Aad, je kunt er niet onderuit komen denk ik. Wel zou ik altijd de foto en het ijkrapport van de installatie opvragen. (Als ze geld willen hebben, moeten ze d'r maar wat voor doen...)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ik heb sterk de indruk dat AlexanderB en Rock's het over dezelfde flitskast hebben.
Wereldberoemd in Delft en omstreken.
Laatst had de gemeente een flitskast opgehangen om bij de aanleg van de spoortunnel wat strenger op te treden dat er niet harder dan 30 mocht worden gereden. Brak er ook een halve volksopstand uit :lol:

Oh Alexander en Mastenhose, als je vanuit het centrum onder de Irenetunnel richting de brandweer rijdt staan ze wel 's te laseren vanuit het afgesloten fietstunneltje.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

ja, dat is inderdaad waarschijnlijk dezelfde flitspaal ;) kloteding.

en gelukkig kom ik eingenlijk nooit onder die tunnel door (woon de andere kant op) maar het blijft echt vet zuur. en hou ik me aan de snelheid (meestal) maar dan word je inderdaad aan alle kanten opgeduwd door mensen die graag wel gewoon 50 willen, ongeacht de borden..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Ken de weg niet hoor, maar wat is 30 nou voor een snelheid voor een doorgaande weg?
Hier in Zutphen zijn een heleboel doorgaande wegen ook naar 30 gegaan, niemand die zich er aan houd. En ja dan staan ze nog wel eens te flitsen...

Nog geen boete verder gehad, zit alleen te wachten op de boete van afgelopen zondag. Dacht nog zo, hier verderop staan ze vaak te flitsen ( A28 van Amersfoort naar Utrecht) toen keek ik opzij en daar stonden ze al :(
+/-100 op de gps waar 90 is toegestaan, hoop alleen dat het niet onder wegwerkzaamheden valt.
AX 11TRE 1988

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

30 vanwege wegwerkzaamheden, maar ze zetten echt al 2 stoplichten vantevoren een bord 30 neer, terwijl er op dat stuk niks mis is..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Nouja dat snap ik wel, want wie houd zich nou aan die snelheid? Als je het alleen het gebied van de werkzaamheden doet dan schiet je er niks mee op. Nu laten veel mensen al wel iets het gas los.

Zelf trek ik me eigenlijk nooit wat aan van werkzaamheden snelheidsbeperkingen, ga gewoon rustiger rijden wanneer er echt gewerkt word, of veel geflitst word :?
AX 11TRE 1988

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

nee, mijn punt is ook juist dat een enorme strook 30 maken waar ze *niet* aan het werk zijn, pas een heel eind verderop.. dan gaat geen kip zich dr aan houden... en *daar* gaan ze fijn staan laseren..

[edit:] Google Maps van het gemarkeerde traject is allemaal 30, maar van A naar B word *niet* gewerkt, en dat is waar ze gaan staan laseren, in het tunneltje (hellingaf, dan moet je dus echt 30 willen rijden, anders ga je al te hard)
Last edited by AlexanderB on ThuMar24, 2011 10:54:56 PM, edited 2 times in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Als het alleen bij de werkzaamheden is ook niet, wand dan is het van ach dat kleine stukje...
Zolang ze maar echt aan het werk zijn vind ik het terecht, ook het flitsen, maar alles daarbuiten.... :sign11:
AX 11TRE 1988

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Jeuj, dinsdagnacht stond ik voor de zesde keer in 3 maanden tijd aan de kant bij de Shell op de Westlandseweg! (Y)
Oom Agent heeft tegenwoordig niet veel te doen 's nachts heb ik de indruk. Blaastestje, controle van rijbewijs en papieren en ik mocht weer verder...
Wordt wel irritant eigenlijk, ik rij uit m'n werk altijd rond dat tijdstip terug naar huis door de binnenstad van Delft, vind ik persoonlijk een 'leukere' rit dan via de A13, Kruithuisweg, Provinciale Weg en dan de Westlandseweg... Daarbij, als ik de route via de A13 pak, rij ik eigenlijk standaard te hard, in de binnenstad is het meer 'cruisen'...

Overigens reed ik met een collega op, die reed op z'n scooter op de baan naast mij, we zijn zeker niet boven de 50km/u uit gekomen, ondanks dat er daar maar 30km/u gereden mag worden... Oom Agent kwam overigens met een gangetje of 80 door de Irenetunnel zetten, ik passeerde ze toen ze iemand aan de kant hadden staan ter hoogte van de Veste, ze keken al op een bepaalde manier, dus ik verwachtte het al, maar het blijft een storende factor....
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Mastenhose wrote:Jeuj, dinsdagnacht stond ik voor de zesde keer in 3 maanden tijd aan de kant
Jongeman, opgeschoren kapsel en een bmw coupe :lol:
(Sorry Marco, maar dit inkoppertje kon ik even niet laten liggen ;) ).

In Delft zijn ze een spoortunnel aan het aanleggen waar zowel het autoverkeer als de tram en de fietsers op best wel onoverzichtelijke wijze omheen moeten slalommen. Waarbij de situatie van week tot week kan verschillen. 30 is echt hard zat.

In veel steden worden veel wegen door of langs woonwijken begrensd op 30 om de geluidsbelasting op de woningen te beperken. Moeilijk slaapverwekkend verhaal over decibellen, komt er op neer dat langs een 50 weg geluidisolerende voorzieningen nodig zijn en langs een 30 weg niet.
Een paar borden met max 30 erop en een paar verkeersdrempels is een stuk goedkoper dan geluidsisolerende beglazing ed. aan gaan brengen in de hele straat. Zeker bij koopwoningen waar de bewoners zelf voor de kosten mogen opdraaien.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Rio97 wrote:
Mastenhose wrote:Jeuj, dinsdagnacht stond ik voor de zesde keer in 3 maanden tijd aan de kant
Jongeman, opgeschoren kapsel en een bmw coupe :lol:
(Sorry Marco, maar dit inkoppertje kon ik even niet laten liggen ;) )
Hmmm... Eén van de keren had ik zelfs een petje op! :shock:
Maar ik had een dergelijk opmerking wel verwacht...
Overigens, twee keer was met de AX, één keer met de Xsara en drie keer met de BMW... :oops:

Dinsdagnacht ook maar eens gevraagd waarom ik zo vaak aan de kant gezet werd.... Het antwoord: De nummerplaat achter de achterruit trekt de aandacht, evenals de gele koplampen (dat zie je niet vaak meer, was de daaropvolgende opmerking van één van de agenten.... :roll:)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Rio97 wrote:In veel steden worden veel wegen door of langs woonwijken begrensd op 30 om de geluidsbelasting op de woningen te beperken. Moeilijk slaapverwekkend verhaal over decibellen, komt er op neer dat langs een 50 weg geluidisolerende voorzieningen nodig zijn en langs een 30 weg niet.
Een paar borden met max 30 erop en een paar verkeersdrempels is een stuk goedkoper dan geluidsisolerende beglazing ed. aan gaan brengen in de hele straat. Zeker bij koopwoningen waar de bewoners zelf voor de kosten mogen opdraaien.
Kan zijn, maar je zult het desondanks met me eens zijn dat men in Nederland (verkeerstechnisch, niet geluidstechnisch) té voorzichtig te werk gaat met snelheidsbeperkingen. Vergelijk het met Duitsland, áls ze er daar staan is het nodig, redelijk, en (bijna) iedereen houdt zich eraan. Bij ons, wannéér ze er staan is het pas over 500 meter nodig, meestal een gevaarlijk lage snelheid vergeleken bij de eerdere snelheid, en des te meer omdat niemand zich er aan houdt.

Los daarvan valt het me de laatste tijd op dat voor die adviessnelheidborden hetzelfde geldt (maar dan zonder kans op boete). In het Amsterdamse bos staan er een paar voor 30, terwijl het een 80-bocht is. Snap wel dat men wil dat er daar niet zo hard gereden wordt, maar wie laat zich nou foppen door dat bord... doe dan iets aan de weg :)
Kijk uit, een Cactussssss

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Dat het in Duitsland anders werkt, heeft misschien ook iets met de volksaard te maken: als je bij werkzaamheden terugmoet naar 90, gaat iedereen 110 rijden.
Dus dan zetten ze maar een 70 bord neer, dan rijdt iedereen 90.

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 7649)

Post by degene »

G0dv3r die temeiers van de A'damse opsporingsinstantie hebben de maffe fopartiekel flits-vermommingsvoertuigjes weer uit het vet getrokken.
Op een dijkje dat binnen de bebouwde kom blijkt te zijn met een sukkelig tempo'tje 27 te hard gereden :x
Of ik even 212E wil schokken

Totaal E 2855,-

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Boetepot (totaal tot nu toe: € 7649)

Post by Mastenhose »

Het wordt weer mooi weer, ineens willen alle agenten in het gras liggend van het zonnetje genieten naast een flitsvoertuig...
Bij -10 graden heb ik er geen gezien hoor...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply