Nordschleife 2011

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Nordschleife 2011

Post by saxo100 »

Hey, zijn er nog die dit weekeind naar de Ring gaan. (hij is open)
Ik ben er zondag als het goed weer is.(met winterbanden moet kunnen toch)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

met winterbanden --> dan kan je maandag mooi je zomerbanden laten monteren... ;)
en eeuh.. als dit het 1e weekeinde open is, zullen er vast (veeel) meer mensen zijn met hetzelfde idee 8) dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor weinig gezelschap..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Het is pas sinds gister dat hij ook aankomend weekend open is.

eigenlijk zou hij pas 20 maart open gaan omdat ze voor die tijd bezig waren met reparaties aan het asfalt, dus ik verwacht aankomend weekend een rustig weekend.

Ik kan dit weekend helaas niet maar de 20e staat in de plannen en zal dan de eerste rondjes met de 106 gaan maken :)

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

Gespot 13 maart 2011 op de Ring, ME!!
Met winterbanden, en ze zijn nog helemaal heel. Lekker potje kunnen sturen want het was helemaal niet druk. Heb mijn rondjes zonder last te hebben van ander verkeer kunnen rijden.
De tijden leken nergens op omdat er nog drie plaatsen zijn waar er maar 30 km/h gereden mag worden door het nieuwe wegdek. Ook was het nog nat/vochtig op veel plaatsen. Veel glijden dus. Mijn snelste ronde was 12:50 wat mij eigenlijk nog mee viel. (oh ja, maar 1 BMW afgeschreven die dag. [beginner, natte weg en achterwielaandrijving])
Op naar de volgende keer.
Image
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

30 op de ring? gaan ze daar in de korte termijn wat aan doen? of is dat alleen als de baan nat is ofzo?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

omdat er nog drie plaatsen zijn waar er maar 30 km/h gereden mag worden door het nieuwe wegdek.
Beter lezen jonge.

Wat is een beetje een normale tijd dan? minuut of 11 met AX?

Sjaakie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 313
Joined: WedAug19, 2009 10:09:58 PM
Location: IJsselstein

Post by Sjaakie »

Onder de 10 minuten BTG is mogelijk met een standaard GTi :)
Beter bekend als Kees/Henk..

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

De first deed iets van 9:50 btg omgereken met de 1.4, het ligt er ook enorm aan in hoever je vrij baan hebt (vooral in het weekend is het megadruk).

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

Mijn beste tijd tot op heden is 10:44 maar daar moet nog makkelijk van af kunnen als ik in weinig verkeer zit.

En inderdaad "KAMIKAZE" Jordi deed hem onder de 10 min in zijn AX (heb ik nog pijn in me nek van)

@ Sjaakie

BTW

Heb een Duits Sport autoblad waar een paar specials van Volvo in staan(wel in de duitse taal). Als je interesse hebt wil ik die wel voor je scannen en mailen.

Laat het maar ff weten.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Rondje met de first (geen geluid alleen muziek), matig rondje btg 10:10:
http://vimeo.com/6959380

Nog even gekeken, civic deed het in 10:25 (inc wegwerkzaamheden op de ring :wink:, de civic had ik wel onder de 10 min kunnen krijgen).
De zwarte 306 heeft een rondje van 9:30 gehaald maar die laatste kon veel sneller nog, was een veel te ruw rondje (wel leuk).

De volgende keer zal wel met de 16v zijn, die zal wel redelijk tegen de 9:00 aan gaan zitten (wat b.v met een saxo 16v goed haalbaar is), wat nog steed niet echt enorm snel is imho. Word pas leuk als je richting de 8:30 gaat maar dan heb iets meer nodig dan een 16v in een ax :wink:

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

wel heerlijk een lege ring :D
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

@ Andries: Heerlijk om die foto's weer te zien! ik kan niet wachten op zondag :) dan is het voor mij weer zover! hopelijk doet de 106 het net zo fijn op de ring als de Ax :)

Over de tijden, ja wat is mogelijk ik denk dat ik de laatste weekenden van vorig jaar met een vrije ronde op de 9:30 uit had kunnen komen, snelste ronde op de klok is 9:40 dat was met gele vlag en wat verkeer.

Jammer dat ik die laatste weekenden nooit de rondjes heb gefilmd toen met rolkooi, daar zouden flink wat leuke actiemomenten tussen hebben gezeten, dit jaar nieuwe kansen met de 106 :) (verwacht eind van het jaar wel onder de 9:30 te duiken met meer marge als met de Ax)

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

Happytree wrote:@ Andries: Heerlijk om die foto's weer te zien! ik kan niet wachten op zondag :) dan is het voor mij weer zover! hopelijk doet de 106 het net zo fijn op de ring als de AX :)

Over de tijden, ja wat is mogelijk ik denk dat ik de laatste weekenden van vorig jaar met een vrije ronde op de 9:30 uit had kunnen komen, snelste ronde op de klok is 9:40 dat was met gele vlag en wat verkeer.

Jammer dat ik die laatste weekenden nooit de rondjes heb gefilmd toen met rolkooi, daar zouden flink wat leuke actiemomenten tussen hebben gezeten, dit jaar nieuwe kansen met de 106 :) (verwacht eind van het jaar wel onder de 9:30 te duiken met meer marge als met de AX)
Hey kerel, hoop voor je dat het nog niet te druk is en dat je mooi weer hebt.
Hoop ook dat de drie plekken waar ze bezig zijn ook weer open zijn (anders zit een top tijd er niet in.

veel plezier (maar dat is meestal geen probleem daar)

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

9:24 verdere details volgens nog :) (filmpje / verslagje)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

camera's zijn toch verboden, of is het gewoon een collectieve "schijt aan die regel, we filmen lekker toch"?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Officeel is het verboden inderdaad, maar de meeste mensen geven daar niet echt gehoor aan. Ik probeer zelf het filmen tot een minimum te beperken.

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Post by Laurent »

saxo100 wrote:Heb een Duits Sport autoblad waar een paar specials van Volvo in staan(wel in de duitse taal). Als je interesse hebt wil ik die wel voor je scannen en mailen.
Youtuber en Volvo850forum lid JCviggen is regelmatig bezoeker van de Nordschleife met onboard camera in de 850 T-5R en gaat er redelijk had overheen. Klik voor een filmpje.
AX 1.1i Volcane Rood

Sjaakie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 313
Joined: WedAug19, 2009 10:09:58 PM
Location: IJsselstein

Post by Sjaakie »

@laurent: waren een paar artikels over de nieuwe S/V60 Heico en de C30 VLN.

Overigens staat die groene T-5R te koop omdat de eigenaar in Rusland zit.

@alexanderB: Je kan ook camara's huren van Nürburgring zelf, dan mag je ineens wel filmen :?.
Beter bekend als Kees/Henk..

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

ah, dan is die regel dus gewoon om hun eigen winst te verhogen ;)

mja, ik weet nog niet of ik dr zelf op wil, de financiele consequenties zijn erg groot, zelfs al gaat dr wat kleins mis, en ik heb niet zoveel vertrouwen in mn eigen vaardigheden..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Zolang ze geen goed argument hebben dat je niet mag filmen doe ik het lekker!

Dat het met hun camera's dit jaar wel mag en met je eigen niet vind ik complete waanzin dus zal dit jaar EXTRA filmen!

verder ken ik het filmpje van die 850 en is het indd bizar om te zien hoe zo'n ding over de ring heen kan knallen!

Post Reply