rc turbo jet

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
AXcellent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonMay18, 2009 10:18:53 PM

rc turbo jet

Post by AXcellent »

jongens, kijk dit eens. Echt gaaf! Als je niet van wachten houdt moet je even naar 1:20 spoelen.

http://www.dumpert.nl/mediabase/1233941 ... o_jet.html
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

gaaf :) Maar ik vraag mij af of zoiets nog wat te besturen valt van op de grond.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

ja, tuurlijk, tis alleen niet voor beginners.
verklaart ook het veelvuldig gebruik van felle kleuren (en vaak andere kleuren boven/onder) zodat je dat makkelijk kan zien op snelheid/afstand. :)

en je hebt ook nog mensen die electrovliegtuigen bouwen met redelijk gelijke prestaties, kleine dingetjes met 1kw+ aan motor soms, en vliegtijd 2-3(soms 5) minuten, maar wel heftig hard :P

youtube linkje

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Hebben die gasten ook geen cameraatje ingebouwd met een monitortje in de afstandsbediening?
Je gaat me niet vertellen dat zo'n vliegtuigje met 580km/u nog puur op het oog te besturen is, hoe fel de kleuren ook zijn. Je hoeft maar net per ongeluk op z'n kop te vliegen en een bocht naar links wordt er eentje naar rechts. En elke 10 seconde zit je speeltje 1,5 km verderop.
Het houdt de spanning er wel in :D

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

degene wrote:Hebben die gasten ook geen cameraatje ingebouwd met een monitortje in de afstandsbediening?
dat kan, maar zo'n cameratje heeft ook maar n bereik van n paar 100m

Je hoeft maar net per ongeluk op z'n kop te vliegen en een bocht naar links wordt er eentje naar rechts.
dat.. heb ik iemand met n toestel van dik 20k euro zien doen:
Youtube
met 8 van die straalmotoren zoals in t toestel in de openingspost, en weetikveel wat, maar geen autopilot, gewoon bestuurdersfout. (en incl schaal-vuurbal)

AXcellent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonMay18, 2009 10:18:53 PM

Post by AXcellent »

AlexanderB wrote:
degene wrote:Hebben die gasten ook geen cameraatje ingebouwd met een monitortje in de afstandsbediening?
dat kan, maar zo'n cameratje heeft ook maar n bereik van n paar 100m

Je hoeft maar net per ongeluk op z'n kop te vliegen en een bocht naar links wordt er eentje naar rechts.
dat.. heb ik iemand met n toestel van dik 20k euro zien doen:
Youtube
met 8 van die straalmotoren zoals in t toestel in de openingspost, en weetikveel wat, maar geen autopilot, gewoon bestuurdersfout. (en incl schaal-vuurbal)
zonde... :evil: :lol:

Maar ik het vond het filmpje wat ik plaatste toch meer bizar; ongelooflijk dat je zo'n ding kan besturen met die snelheid. Even knipperen met je ogen en dat ding kan zich al 5 meter de grond in hebben geboord. :lol:

En check hoe netjes hij hem land...
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

tja, het zit voor 50% in de bouwqualiteit, en 50% in pilootervaring. een goed gebouwd en afgesteld vliegtuig kan je heel makkelijk vliegen, dan kan je al je pilootervaring steken in het omgaan met 8x zo hard vliegen als het vliegtuig waarmee je je 1e vliegles krijgt bij een modelvliegclub. :D een slecht toestel is zelfs voor de beste piloot een grote uitdaging. :roll:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Die grote die neerstort is erg zonde, want dat blijft 1 van de mooiste uitvoeringen.


vanaf 01:30 dat geluid als de propellors gaan draaien :
http://www.youtube.com/watch?v=topydKCULBQ
:D

Post Reply