Hoe hard kan jouw AX?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Nou,

ik heb ook wat wereldrecords gevestigt vandaag!

140km/u met mn AX1.0E :D yeah! rechte weg, met iets tegenwind.. voor mn gevoel had hij nog wel over, maar wilde hij door de wind niet..

1:40km/u
2:80km/u
3:115km/u
4:140km/u
Racestand: nog niet geprobeerd :P

overigens haalden we op de heenweg met de GT van een vriend met gemak 190.. en toen verdween die 1.8VTec Civic aan de horizon :(
sprintje ging volledig gelijk op tot de 80..
Image

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Kun jij qua snelheid op de snelweg ook geen hoge boete verwachten !!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Th3CLoR3 wrote:Kun jij qua snelheid op de snelweg ook geen hoge boete verwachten !!


dat heet positief denken..
gelukkig hebben wij geen snelweg in de polder.. wel landweggetjes :D:D daar mag je 60 enzo.. :P
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Th3CLoR3 wrote:Kun jij qua snelheid op de snelweg ook geen hoge boete verwachten !!


Ik heb hetzelfde "probleem" mn dieseltje loopt ook niet zo hard, en das toch wel lekker, al heb ik al wel een prent gehad met dat ding, 88 waar je 80 mocht, naja, het is pas mn 2e boete sinds ik mn rijbewijs heb, en das alweer een jaartje of 6

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

IceByte wrote:
Th3CLoR3 wrote:Kun jij qua snelheid op de snelweg ook geen hoge boete verwachten !!


Ik heb hetzelfde "probleem" mn dieseltje loopt ook niet zo hard, en das toch wel lekker, al heb ik al wel een prent gehad met dat ding, 88 waar je 80 mocht, naja, het is pas mn 2e boete sinds ik mn rijbewijs heb, en das alweer een jaartje of 6


ik hoop niet met het boetespelletje van mn ouders mee te gaan doen!
soms gaan ze proberen te kwartetten..
me vader heeft me 1x een boete doorgeschoven omdat hij dacht dat ik het was.. 70 ipv 50.. maar het was me ma :D
Image

Frieda
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: SunFeb29, 2004 6:05:10 PM
Contact:

Post by Frieda »

q01z wrote:Nou,

ik heb ook wat wereldrecords gevestigt vandaag!

140km/u met mn AX1.0E :D yeah! rechte weg, met iets tegenwind.. voor mn gevoel had hij nog wel over, maar wilde hij door de wind niet..

1:40km/u
2:80km/u
3:115km/u
4:140km/u
Racestand: nog niet geprobeerd :P

overigens haalden we op de heenweg met de GT van een vriend met gemak 190.. en toen verdween die 1.8VTec Civic aan de horizon :(
sprintje ging volledig gelijk op tot de 80..

meen je dat nou? mijn 1.0 rijdt echt zonder enige moeite 125 in zn 3, en dan makkelijk 150 in zn 4.. daarna duurt het wat langer voor ie nog harder gaat, maar 160 is ook wel te doen! zat je er met 4 man in ofzo? :?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Frieda wrote:meen je dat nou? mijn 1.0 rijdt echt zonder enige moeite 125 in zn 3, en dan makkelijk 150 in zn 4.. daarna duurt het wat langer voor ie nog harder gaat, maar 160 is ook wel te doen! zat je er met 4 man in ofzo? :?


mmm dat klinkt een stuk beter? maarrr heb jij ook een 1.0 carb uit '87?
zo ja dan moet ik er eens even wat aan gaan doen!
hij trekt wel als een lier voor een 1.0.. alleen dondert hij nog wel eens uit als ik van ongeveer 20 vanuit een bocht in zn 2 weer op wil trekken :S
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Lijkt mij een afstelprobleempje :wink:
Freude am Fahren.

Gonnie
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 27
Joined: SatJul10, 2004 10:11:58 AM

Post by Gonnie »

Heb net met mijn ax GT inj. De 160 gehaalt maar kon nog harder alleen effe rustig aan gedaan i.v.m. mede weggebruikers. Zat trouwens met 3 man in de auto.

Gr John

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

master-arnie wrote:Lijkt mij een afstelprobleempje :wink:


ik heb m net opnieuw afgesteld :P
lijkt mij een PK probleempje.. want 140 is zn top volgens het boekje.. dus dat zou moeten kloppen!


ennuhm, 3 man in de auto maakt weinig uit stond ergens anders. Snelheid komt door het aantal pk's en het gewicht heeft daar weinig invloed op, mits de bandenspanning aangepast is aan het aantal mensen in de auto? :P

owh trwns.. mijn linkervoorband wil heel graag meer lucht! vanmiddag al met de handpomp gegaan maar dat schoot nie top.. vd week maar es naar de pomp.. dus dat scheelt ook wel paar km/u
Image

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Jongen, ga gewoon zo snel mogelijk je banden oppompen! Te weinig bandenspanning is levensgevaarlijk! Zeker bij "hogere" snelheden enzo :wink: En rijden met "platte" banden is ook niet goed voor de bandjes en voor t verbruik.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Ax_Dude wrote:Jongen, ga gewoon zo snel mogelijk je banden oppompen! Te weinig bandenspanning is levensgevaarlijk! Zeker bij "hogere" snelheden enzo :wink: En rijden met "platte" banden is ook niet goed voor de bandjes en voor t verbruik.


I know I know
maar ik rij morgen/overmorgen toch niet.. dus dat word pas vrijdag weer :P
ik zal al luisteren naar de baas :lol:
Image

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Mijn 1.1tje loopt op de teller 185 met een BX 1.4 versnellingbak 8) En stabiel h?!!!! Misschien door de GT velgen maar wel stabiel.... Slipstreamen achter m'n broers BX GTI red ie net 190 maar dat is niet eerlijk natuurlijk.:wink:
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Frieda
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: SunFeb29, 2004 6:05:10 PM
Contact:

Post by Frieda »

q01z wrote:mmm dat klinkt een stuk beter? maarrr heb jij ook een 1.0 carb uit '87?
zo ja dan moet ik er eens even wat aan gaan doen!
hij trekt wel als een lier voor een 1.0.. alleen dondert hij nog wel eens uit als ik van ongeveer 20 vanuit een bocht in zn 2 weer op wil trekken :S

hmmmm nee mijne is uit '94.. scheelt wel wat denk ik idd!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Frieda wrote:
q01z wrote:mmm dat klinkt een stuk beter? maarrr heb jij ook een 1.0 carb uit '87?
zo ja dan moet ik er eens even wat aan gaan doen!
hij trekt wel als een lier voor een 1.0.. alleen dondert hij nog wel eens uit als ik van ongeveer 20 vanuit een bocht in zn 2 weer op wil trekken :S

hmmmm nee mijne is uit '94.. scheelt wel wat denk ik idd!


1.0 uit 94? Dat lijkt me vrij sterk. Die werden toen al lang niet meer gebouwd. Je zal we leen 1.1 hebben :wink:
Freude am Fahren.

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

master-arnie wrote:
Frieda wrote:
q01z wrote:mmm dat klinkt een stuk beter? maarrr heb jij ook een 1.0 carb uit '87?
zo ja dan moet ik er eens even wat aan gaan doen!
hij trekt wel als een lier voor een 1.0.. alleen dondert hij nog wel eens uit als ik van ongeveer 20 vanuit een bocht in zn 2 weer op wil trekken :S

hmmmm nee mijne is uit '94.. scheelt wel wat denk ik idd!


1.0 uit 94? Dat lijkt me vrij sterk. Die werden toen al lang niet meer gebouwd. Je zal we leen 1.1 hebben :wink:



Arn?, hier bega je een grote fout :wink: De 1.0 werd toen nog wel degelijk gebouwd! In Nederland was de standaardmotorisatie in die tijd idd de 1.1, in Belgie zaten we nog met de 1.0 als standaardmotor opgescheept. Heb verleden week een ax te koop zien staan, bouwjaar 1996 met jawel een 1.0 :)

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

om maar niet over "tellerafwijking" te beginnen.
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ax_Dude wrote:
master-arnie wrote:
Frieda wrote:
q01z wrote:mmm dat klinkt een stuk beter? maarrr heb jij ook een 1.0 carb uit '87?
zo ja dan moet ik er eens even wat aan gaan doen!
hij trekt wel als een lier voor een 1.0.. alleen dondert hij nog wel eens uit als ik van ongeveer 20 vanuit een bocht in zn 2 weer op wil trekken :S

hmmmm nee mijne is uit '94.. scheelt wel wat denk ik idd!


1.0 uit 94? Dat lijkt me vrij sterk. Die werden toen al lang niet meer gebouwd. Je zal we leen 1.1 hebben :wink:



Arn?, hier bega je een grote fout :wink: De 1.0 werd toen nog wel degelijk gebouwd! In Nederland was de standaardmotorisatie in die tijd idd de 1.1, in Belgie zaten we nog met de 1.0 als standaardmotor opgescheept. Heb verleden week een AX te koop zien staan, bouwjaar 1996 met jawel een 1.0 :)


Dan heeft die mevrouw het blijkbaar over een geimporteerde, want we zitten hier toch echt op een Nederlandse site :wink: Ik heb ook geen idee hoe het allemaal in Belgie zit met de AXen....
Freude am Fahren.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

hoe hard die van mij kan????

Post by Joost »

ligt aan je pijn grens (ow en op dat moment ook hoeveel je er voor over hebt om het te ervaren) :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Frieda
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: SunFeb29, 2004 6:05:10 PM
Contact:

Post by Frieda »

op mijn kentekenbewijs staat AX Furore E2, 2 deurs, 700 kg, kentekenbewijs afgegeven op 3 jan 1994..

heb ik nu een import AX?

Post Reply