Lijst van slimme clublden 2!

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Lijst van slimme clublden 2!

Post by Losroyos »

Heb er weer een aantal gevonden. Raoel bij deze moet je je titel gaan verdedigen. Denk dat de laatste opdracht de moeilijkste is. Somige zijn makelijk somige moeilijk. Maar echt slimme mensen die komen ook hier weer uit. Ik hoop alleen dat iedereen zo eerlijk is en het uit het eigen koppie oplost. Zonder hulp van het net.

PB mij met antwoorden en dan gaan we kijken wie het slimste is. KLIK!!


Opdr 1.

Het volgende raadsel is bedacht door Einstein. Hij beweerde dat 98% van de mensen het niet kan oplossen. Hoor jij bij die overige 2%?

Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren. In ieder huis woont iemand met een verschillende nationaliteit. De vijf personen drinken ieder iets verschillend, roken allemaal een ander type sigaar en hebben ieder een verschillend huisdier.
Een iemand heeft een vis. De vraag is: wie?

Aanwijzingen:

De Brit woont in het rode huis.
De Zweed heeft honden als huisdier.
De Deen drinkt thee.
Het groene huis staat naast en links van het witte huis.
De eigenaar van het groene huis drinkt koffie.
De man die Pall Mall rookt houdt vogels.
De eigenaar van het gele huis rookt Dunhill.
De man die in het middelste huis woont drinkt melk.
De Noor woont in het eerste huis.
De man die Blends rookt woont naast degene die katten heeft.
De man die een paard heeft woont naast degene die Dunhill rookt.
De persoon die Blue Master rookt, drinkt bier.
De Duitser rookt Prince.
De Noor woont naast het blauwe huis.
De man die Blends rookt heeft een buurman die water drinkt.

Opdr 2.

Een boer met een kleine boerderij heeft een paar kippen. Vroeg in de ochtend pakt een mandje en verzamelt hij alle eieren die zijn kippen hebben gelegd en gaat naar de markt om deze te verkopen.

Het is een gekke dag op de markt; de eerste klant komt bij de boer en vraagt: Ik wil graag de helft van alle eieren die je hebt en een half ei.

Zo gevraagd… zo verkocht. De klant is koning immers.

Na een paar minuten komt de tweede klant en vraagt vreemd genoeg hetzelfde; de helft van alle eieren die hij heeft en een half ei. Opnieuw is dit geen probleem.

Nou gekker kan het niet worden, maar ook de derde en laatste klant vraagt hetzelfde als zijn twee voorgangers.

De boer heeft alle eieren verkocht en heeft geen ei kapot hoeven te maken.

Hoe kan dat en met hoeveel eieren ging de boer naar de markt?

Opdr 3

Als Costa Rica met Thailand gaat, Cuba met Puerto Rico en Guinea met Mali, waar gaat Ivoorkust dan mee?

Opdr 4

Welke sprinkhaan springt er hoger dan de Eiffeltoren?

Opdr 5

Een wiskundige die erg snel is in rekenen, maar zeer slecht in het herinneren van getallen, onthoudt zijn vier-cijferige pincode altijd als volgt: het kleinste getal dat op twee verschillende manieren als de som van twee positieve derde machten kan worden geschreven. Wat is zijn pincode?



Lijst met slimme mensen.
Naam - Opdr

Fietspomp - 1, 2, 3, 4 en 5
arjanklepper - 1, 2, 3, 4 en 5
Raoel - 1, 2, 4 en 5
Browny - 1, 3, 4 en 5
Mba@nl - 1, 2, 3, 4 en 5
Last edited by Losroyos on SatFeb20, 2010 10:16:14 AM, edited 5 times in total.

Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 372
Joined: MonAug21, 2006 7:33:45 PM
Location: Vlissingen

Post by Fietspomp »

PM Verstuurd, leuke opdrachten!
De laatste kende ik al, die is echt *** als je m voor de eerste keer doet!
Image

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

Leuke raadsels!
1:kende ik de methode dankzei collega.
2 is een eitje ;)
overige doe ik vanmiddag.

Groet arjan
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Re: Lijst van slimme clublden 2!

Post by raoel »

Nou vind ik puzzelen leuk, maar als het *moet* word ik altijd heel lui hoor :roll: :-) Vraag maar aan alle leraren op mijn vroegere school :P

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

*Het volgende raadsel is bedacht door Einstein. Hij beweerde dat 98% van de mensen het niet kan oplossen. Hoor jij bij die overige 2%*

Dat is als je het compleet zonder papier e.d doet. Het idee erachter is dat er teveel variabelen zijn waardoor je in de war raakt.

Zodra je de opdracht gaat uitwerken op een bord is deze opeens heel simpel (wat de 98% ook daadwerkelijk doet :lol: ).

Ik zal eens kijken of ik vanavond tijd heb om ze allemaal te doen.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Drake wrote:Zodra je de opdracht gaat uitwerken op een bord is deze opeens heel simpel (wat de 98% ook daadwerkelijk doet :lol: )
A4tje is opzich ook prima hoor ;):D
Image Image

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

najah er staat niet omschreven dat het niet op een a4tje of excelletje mag. nu twijfel ik wel heel sterk of Einstein excel tot zijn beschikking had. :P
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

verdorie van nummer 3 maak ik niks...

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Nummer 3 valt ook niet normaal te beredeneren aan de hand van de namen alleen. :roll: 'k Vind die opdracht dan ook nogal flauw, omdat die vooral gebaseerd is op kennis en niet op redenatie-kundigheid.

Puzzels/raadsels van het caliber als die van opdracht 1 zijn (voor mij althans) veel leuker/uitdagender!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Of 1 der vragen iets met "slim" te maken heeft is mij een raadsel...

Wij zitten hier thuis met een kind dat weigert deel te nemen aan intelligentietests, en dus komt men steeds met een IQ van ca. 80 aanzetten.
Waarom? Omdat dit kind van 8 (en ook al bij tests toen hij 3,5 en 6 was) gewoon meestal zegt; "weet ik niet!" om maar zo snel mogelijk van de vraag af te zijn.
Maar als je de test niet serieus maakt kun je toch ook niet spreken van een serieus resultaat? Test ongeldig moet je dan eigenlijk zeggen.
Maar dan weet men dus nog steeds niet of het kind al dan niet "slim" is, en toch gaat het resultaat van de test straks overal in mee tellen.

En daarom haat ik dit type vraagstelling en doe er niet aan mee.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

MNM(tm) wrote:Nummer 3 valt ook niet normaal te beredeneren aan de hand van de namen alleen. :roll: 'k Vind die opdracht dan ook nogal flauw, omdat die vooral gebaseerd is op kennis en niet op redenatie-kundigheid.

Puzzels/raadsels van het caliber als die van opdracht 1 zijn (voor mij althans) veel leuker/uitdagender!
Ik zoek van allerlij opdrachtjes uit omdat somige mensen het leuk vinden zulke dingen te doen. :wink:
_____
Ik verplicht hierbij niemand hieraan mee te doen en dat is ook niet mijn doel. tis niet voor niets het clubcafe, dus het moet gezellig zijn. Somige vinden het raden van auto's leuk andere dit verschil moet er wezen.
_____
@ 2Black.

Het is je eigen keus of je mee doet. Het hoeft niet. :wink:
_____
Dit zijn gewoon opdrachten die logisch nadenken verschaffen, En tis ook niet mij hobby maar zo nu en dan, vind ik het best wel leuk.

Iedereen die mee doet suc6 :D

Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 372
Joined: MonAug21, 2006 7:33:45 PM
Location: Vlissingen

Post by Fietspomp »

raoel wrote:verdorie van nummer 3 maak ik niks...
Tip: Vlaggen!
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Heb 'm gisteravond uit frustratie opgezocht :oops: Al vind ik het nog wel een goeie puzzel, je moet dan alleen wel toestaan dat je ook gaat googlen, want als je het niet als parate kennis hebt, kom je er gewoon niet...

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ja, daarbij moet je op plaatjes googelen maar dat kan ik er moeilijk bij zetten. + dat als je googled er een kans is dat je de vraag tegen komt en het antwoord ook weet.

Post Reply