
Lijst met slimme clubleden
Moderators: Rock's, webmasters
Re: Lijst met slimme clubleden
2+3=10 2x2+3x2 = 10Losroyos wrote:Rekenwonder
2+3=10 2+3=5x2=10
5+6=55 5+6=11x5=55
3+12=45 3+12=15x3=45
9+7=144 9+7=16x9=144
5+6=55 5x5+5x6 = 55
3+12=45 3x3+3x12 = 45
9+7=144 9x9+9x7 = 144
en jouw uitleg is wiskundig bagger opgeschreven vriend.
2+3=10 2+3=5x2=10 --> (2+3)x2=10
5+6=55 5+6=11x5=55--> (5+6)x5=55
...
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Re: Lijst met slimme clubleden
Tja als we hier dan toch over gaan bakkeleien.....Joost wrote:2+3=10 2x2+3x2 = 10Losroyos wrote:Rekenwonder
2+3=10 2+3=5x2=10
5+6=55 5+6=11x5=55
3+12=45 3+12=15x3=45
9+7=144 9+7=16x9=144
5+6=55 5x5+5x6 = 55
3+12=45 3x3+3x12 = 45
9+7=144 9x9+9x7 = 144
en jouw uitleg is wiskundig bagger opgeschreven vriend.
2+3=10 2+3=5x2=10 --> (2+3)x2=10
5+6=55 5+6=11x5=55--> (5+6)x5=55
...
Als je het zoals joost doet... dan doe je het een beetje omslachtig.
2+3=5 5x2=10 is de simpelste uitleg -> daarom is de stelling 2+3=10
waarom zou je 2x2 en 2x3 uitrekenen als je 2 en 3 bij elkaar kan optellen en dat gewoon vermenigvuldigt met het eerste cijfer.
Dat het wiskundig niet kloppend is opgeschreven door Losroyos is duidelijk..... Maar de uitleg van joost is een beetje dubbel op....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
2+3=10 2²+2x3=10Punaxio wrote:Juust!v.andriessen wrote:Er is maar één logica.... de ander is gewoon dom gelukPunaxio wrote:Hoe weet jij wat voor logica een ander gebruikt heeft?
iig was die rekensom simpel
5+6=55 5⁵+5x6=55
3+12=45 3³+3x12=45
wat jij wilt vincent
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
wiskundig kan je de formule wel noteren echter de vergelijking die je hierboven neerzet klopt idd niet.raoel wrote:samengevat dus
a + b = c <=> (is gelijkvormig met)a ( a+ b ) = c
al valt zo'n puzzel niet echt wiskundig te noteren.
en niet echt wiskundig wil niet in de wiskunde. het is wel of niet.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
nee nee nee nee neeJoost wrote:2+3=10 2²+2x3=10Punaxio wrote:Juust!v.andriessen wrote:Er is maar één logica.... de ander is gewoon dom gelukPunaxio wrote:Hoe weet jij wat voor logica een ander gebruikt heeft?
iig was die rekensom simpel
5+6=55 5⁵+5x6=55
3+12=45 3³+3x12=45
wat jij wilt vincent
mijn wiskunde leeraar heeft altijd gezegd dat de weg naar de oplossing het belangrijkst is. Als er iemand in de klas een grote omweg maakte naar de oplossing maar het dan uiteindelijk wel goed had, kreeg ie geen gelijk.
Kijk dit soort sommetjes is nu nog wel te overzien. Maar als je dat met grote getallen gaat doen.... 123+321=54612
De meeste rekenmachines kunnen het nu allemaal A+B=C en dan
(AxA)+(AxB)=C
Maar als je dat uit het hoofd moet doen.... zoals ik dat dus moest, leerde je ook de handigheden van wiskunde. Als je twee cijfers hebt die je allebij moet vermenigvuldigen met het zelfde cijfer, kan je ze beter bij elkaar optellen. Dus minder sommen maken. Nu moet je dus 3 sommen maken. AxA en AxB en de uitkomsten daarvan dus bijelkaar optellen.
"ERg omslachtig" zou mijn leeraar wiskunde hebben gezegd.

Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Bovendien klopt er van deze som helemaal niets.Joost wrote:2+3=10 2²+2x3=10Punaxio wrote:Juust!v.andriessen wrote:Er is maar één logica.... de ander is gewoon dom gelukPunaxio wrote:Hoe weet jij wat voor logica een ander gebruikt heeft?
iig was die rekensom simpel
5+6=55 5⁵+5x6=55
3+12=45 3³+3x12=45
wat jij wilt vincent
de eerste klopt nog wel ja....
maar de tweede??????? 5 tot de 5de macht??? is 3125
en 3 tot de 3de macht is 27
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Het uitvinden van deze rekensom was betrekkelijk eenvoudig.
En aangezien ik een kompleet ei was in algebra toen ik daar nog les in moest 'genieten'... neem ik niet aan dat je dit nu onder het kader 'wiskunde' moet gaan plaatsen.
Basisschool spelletjes misschien (hoewel men daar tegenwoordig niet veel verder komt dan 1+1 lijkt het) maar wiskunde? Nee.
En aangezien ik een kompleet ei was in algebra toen ik daar nog les in moest 'genieten'... neem ik niet aan dat je dit nu onder het kader 'wiskunde' moet gaan plaatsen.
Basisschool spelletjes misschien (hoewel men daar tegenwoordig niet veel verder komt dan 1+1 lijkt het) maar wiskunde? Nee.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
haha ik heb het ook over mijn wiskunde leeraar van de Mavo....2Black wrote:Het uitvinden van deze rekensom was betrekkelijk eenvoudig.
En aangezien ik een kompleet ei was in algebra toen ik daar nog les in moest 'genieten'... neem ik niet aan dat je dit nu onder het kader 'wiskunde' moet gaan plaatsen.
Basisschool spelletjes misschien (hoewel men daar tegenwoordig niet veel verder komt dan 1+1 lijkt het) maar wiskunde? Nee.
Tis inderdaad heel simpel. Maar ja... wiskunde= De studie van patronen en structuren. En dit was duidelijk een patroon (hoe simpel ook) dus wiskunde. Uiteindelijk kom je op dat patroon door te rekenen.
Ik stel voor: nieuwe vragen!! Die iets moeilijker zijn
oh ja dit kwam ik ook nog tegen
"wetenschap die zich bezighoudt met eigenschappen van getallen en figuren: meetkunde, algebra en rekenkunde behoren tot de wiskunde"
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.